Cum să planifici strategia de transformare digitală

O organizație de succes are nevoie de o strategie eficientă de transformare digitală; trebuie să știi încotro te îndrepți și cum vei ajunge acolo, iar planificarea te va ajuta să îți atingi obiectivele.

Înainte de a intra în pașii necesari unui astfel de proces, să aruncăm o privire asupra celor mai frecvente mituri legate de procesele de transformare digitală în general. 

Acest proces este recomandat doar companiilor mari din domeniul tehnologiei în general - în realitate, digitalul este esențial și pentru întreprinderile mici, deoarece le ajută să își crească baza de clienți. Un alt aspect important este că îi ajută, de asemenea, să îi rețină mai ușor și le oferă o imagine de ansamblu exactă a evoluției acestora. Așadar, industria nu este neapărat un factor aici - aceste lucruri sunt necesare indiferent de domeniul de interes.   

Transformarea digitală este foarte costisitoare - atâta timp cât procesul este bine planificat și evaluat, investiția nu ar trebui să fie o povară. De asemenea, pentru unele companii, transformarea digitală se referă mai ales la optimizare, nu la restructurarea până în centrul activității. 

Deci, ai decis că este timpul să îți îmbunătășești strategia digitală. De unde începi? 

Primii pași în transformarea digitală   

Analizează-ți afacerea  

O strategie bună începe întotdeauna cu o analiză SWOT, care este o tehnică foarte utilă pentru a obține o imagine la nivel înalt a aspectelor interne și externe ale afacerii, precum și pentru a identifica din timp orice dificultăți importante.  

Strategia ta de transformare digitală ar trebui să înceapă cu o examinare amănunțită a operațiunilor tale actuale. Obiectivele tale strategice, indicatorii cheie de performanță și perspectivele de creștere, toate acestea ar trebui să fie incluse în această analiză inițială.  

Examinează-ți industria și concurenții 

După ce ți-ai evaluat compania, vei dori să vezi unde te situezi în raport cu concurenții tai direcți și cu restul industriei. Concurenții tăi trec printr-un proces de transformare digitală proprie? Ce fel de soluții digitale dezvoltă aceștia? În industria ta, ce tehnologii sau instrumente noi sunt implementate? Un studiu privind concurența te va ajuta să înțelegi mai bine piața și să identifici șansele de creștere.  

Fa din inițiativele digitale o prioritate absolută 

Domeniul de aplicare, resursele și randamentul investiției pentru orice strategie digitală vor varia. Prioritizează proiectele în funcție de importanța, impactul și efortul preconizat. Pentru a-ți evalua viabilitatea soluției tale digitale, poți începe cu proiecte modeste care includ doar cele mai importante aspecte.  

Elaborează o strategie de livrare 

O foaie de parcurs pentru fiecare proiect digital, cerințele de resurse și criteriile de măsurare a succesului ar trebui să fie incluse în planul de livrare. Identifică toate procedurile de dezvoltare și livrare înainte de a începe etapa de dezvoltare pentru a crea practici standard pentru întreaga organizație.  

Fă un plan financiar 

Majoritatea încercărilor de transformare digitală eșuează din cauza lipsei de finanțare. Este bine să poți anticipa întârzierile și planifica pentru momentul în care noile tehnologii fac ca investițiile actuale să devină depășite în timp ce îți creezi bugetul.  

Elaborează o strategie de resurse 

Tehnologia nu este singurul lucru pentru care va trebui să plătești. Pentru a-ți pune strategia în aplicare, va trebui să formezi o echipă cu abilitățile și mentalitatea potrivite. Evaluează capacitățile actuale și vezi de de cine vei avea nevoie pentru a te ajuta să-ți atingi obiectivele digitale.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail