Antreprenoarele din România obțin profituri mai mici dar au randament mai bun decât bărbații. Mediul antreprenorial este însă mai puțin favorabil româncelor comparativ cu alte țări din regiune. În Europa, antreprenoarele au mai puțină încredere că au aptitudinile necesare să pornească un startup și se tem mai mult de eșec decât bărbații.
Pe scurt:
- Antreprenoarele din România realizează cifre de afaceri și profituri mai mici decât bărbații, dar au o rată de profit mediu aproape dublă.
- Legislația națională care reglementează accesul la oportunități egale pentru antreprenoare situează România foarte sus într-un clasament al țărilor europene.
- Mediul economic, financiar, politic și cultural din România susține însă antreprenoriatul feminin mai puțin ca în alte țări vecine cu economii similare.
-
În Europa, activitatea de startup e mai scăzută decât în alte regiuni, dar paritatea între sexe este mai mare.
Citește și
-
Cristina Oțel: antreprenoriatul feminin, o poveste despre curaj
Analize & opinii, Antreprenoriat feminin
-
Seedpods – startupul românesc care automatizează împădurirea
Analize & opinii, Green Startups, Idei & modele de business
-
Mentoratul în antreprenoriat: Lecții, impact și perspective din programul She’s Next
Incubatoare & acceleratoare, Dezvoltare personală
-
She’s Next: Cum a schimbat un program de mentorat parcursul a 10 antreprenoare din România
Idei & modele de business, Pitching
-
Totul despre fondurile europene nerambursabile | Apelez sau nu la o firmă de consultanță?
Analize & opinii, Investiții, Investiții
-
Profilul antreprenorului român, în 2024 | Cum își finanțează afacerea și ce nevoi are
Noutăți din business, Analize & opinii, Investiții, Investiții, Profil de antreprenor, Dezvoltare personală
-