Înscrieri au fost deschise până pe 28 octombrie 2019, în limita locurilor disponibile.
Startarium PitchDay vine cu oportunități pentru toți participanții - indiferent dacă ei se află pe scenă sau nu. Și pentru că atunci când faci primii pași pe drumul antreprenoriatului poți întâlni mai multe obstacole, am pregătit sesiuni de consultanță de business care să te ajute să le depășești cu mai multă ușurință.
Cei care au luat parte la PitchDay 2019 au putut profita de mai multe oportunități care îi ajută să își ducă afacerea la nivelul următor: cabina de Unofficial Pitches, întâlniri de Speed Dating cu investitorii sau sesiunile de consultanță care i-au ajutat pe participanți să își depășească dilemele tale antreprenoriale.
Persoanele care s-au înscris la eveniment au putut aplica și pentru o sesiune de consultanță până la data de: 28.10.2019, ora 10.00. Fiecare sesiune de consultanță a avut un număr limitat de locuri - acestea au fost ocupate în ordinea sosirii aplicațiilor și a eligibilității acestora.
Ce presupune o sesiune de consultanță?
O sesiune de consultanță are 30 de minute de îndrumări și sugestii din partea experților, aplicate pe afacerea ta. Sesiunea este individuală și încurajăm participanții să pună întrebări cât mai specifice consultanților, astfel încât să poată aplica cât mai eficient noile cunoștințe.
Care sunt temele sesiunilor și cine sunt consultanții?
1. Proof of concept – Cum să dezvolti soluții pe care clienții le vor? Sesiune susținută de Remus Gogu (PACE Coach) și Diana Pincescu (Innovation Experiment Lead), ING Bank România
Exemple de întrebări la care ar putea să îți răspundă Remus și Diana:
- Cum validezi ideea ta sau un produs pe care vrei să îl lansezi, rapid și cu costuri mici?
- Cum îți minimizezi riscul de eșec testând ideea cu clienții?
- Ce e potrivit business-ului tău din design thinking sau lean start-up?
2. Cum îți alegi instrumentul de finanțare potrivit – sesiune care se adresează afacerilor aflate la început, susținută de consultanții ING Marius Dejica - Coordonator regional SME Timișoara și Sanela Ivanovici.
- Care este cea mai potrivită și sustenabilă metodă de finanțare în funcție de stadiul în care te afli și obiectivele tale pe termen lung?
- Cum asiguri o evoluție sănătoasă din punct de vedere financiar pentru afacerea ta?
- Care sunt aspectele din planul de afaceri ce pot deveni un risc pentru evoluția business-ului și cum să le adresezi?
3. Finance ready – Cum gestionezi sustenabil finanțele afacerii tale – sesiune care se adresează afacerilor cu un istoric financiar consistent, susținută de consultanți ING, coordonatorii regionali SME Anda Asaftei - Iași și Adrian Nicoară - Cluj.
Exemple de întrebări la care ar putea să îți răspundă Anda și Adrian:
- Business owner și finance manager – Cum acoperi rolul unui manager financiar în etapa de început a business-ului.
- Cum asiguri o evoluție sănătoasă din punct de vedere financiar pentru afacerea ta?
- Care sunt aspectele din planul de afaceri ce pot deveni un risc pentru evoluția business-ului și cum să le adresezi?
- Ce opțiuni de finanțare sunt potrivite pentru business-ul tău? Care e momentul potrivit pentru un credit bancar?
4. Vânzări - Procese de vânzare, canale, experiența clienților - sesiune susținută de Cătălin Vasile, Head of Sales & Customer Experience Practice Trend Consult.
Exemple de întrebări la care ar putea răspunde Cătălin:
- Cum structurezi procesul de vânzare și cum îți construiești o echipă aliniată cu procesul?
- Care sunt canalele de distribuție și cum prioritizezi dezvoltarea lor?
- De ce este importantă zona de Customer Experience în business-ul tau și de unde începi?
5. Cultură organizațională - Cum construiești o cultură internă sănătoasă - sesiune susținută de Magor Csibi, Head of Leadership and Organizational Culture Practice Trend Consult
Exemple de întrebări la care ar putea răspunde Magor:
- Cât de decisivă e cultura organizațională în organizațiile mici?
- Cum construiești cultura dorită în organizația ta?
- Cum reduci efortul de a conduce organizația ta?
6. Cum te asiguri că modelul tău de business este unul sustenabil - sesiune suținută de Lucian Grămescu, consultant cu experiență de 10 ani în lucrul cu startup-urile și fost Incubation Manager la Impact Hub Bucharest.
Exemple de întrebări la care ar putea răspunde Lucian:
- Cum aleg cei mai potriviți clienți pentru afacerea mea?
- Ce e mai important în oferta mea?
- Care este cel mai bun mod de a găsi clienții?
- Cum generez venituri?
- Este modelul meu de business scalabil?
- Ce vreau de la afacerea mea pentru mine și ce îmi poate aduce, realist?
7. Cybersecurity - Cum iti protejezi business-ul de atacurile cibernetice? - sesiune susținută de Florin Costache & Claudiu Predincea, membri ai Centrului Regional de Management al Riscului Informațional ING.
Exemple de întrebări la care ar putea să îți răspundă Florin & Claudiu:
- Care sunt atacurile cibernetice de care trebuie să fii conștient în ziua de astăzi;
- Cum și cât de mult trebuie să te pregătești ca start-up pentru un atac cibernetic;
- Ce instrumente ai la dispoziție pentru a-ți proteja afacerea.
Cum te înscrii la consultanță și cum se desfășoară sesiunile?
- Înainte de toate, e important să știi că poți alege o singură sesiune la care să participi. Timpul este scurt și ne dorim să ajutăm cât mai mulți antreprenori.
- Așadar, parcurge din nou descrierile de mai sus, gândește-te care e cea mai mare provocare a afacerii tale în acest moment, apoi alege o sesiune de consultanță.
- Completează mai întâi formularul de înscriere la eveniment, apoi vei primi pe e-mail un formular separat pentru consultanță, cu mai multe detalii.
- Dacă ai fost selectat, îți vom comunica slotul orar alocat, așadar îți recomandăm să îți rezervi întreaga zi de 5 noiembrie. În timpul liber te poți inspira din discursurile invitaților prezenți.
- În funcție de sesiunea aleasă, consultanții noștri îți pot cere (daca e cazul) informații suplimentare despre start-up (nu implică detalii financiare), pentru ca în cele 30 de minute să îți poată oferi îndrumări cât mai aplicate și practice.
- Atenție! În cazul în care ai fost selectat și nu primim confirmare fermă în termen de 24 ore din partea ta, ne rezervam dreptul de a oferi locul următorului înscris având în vedere valoarea fiecărei sesiuni de consultanță.
Cum selectăm startup-urile care vor primi consultanță?
Vom face selecția în ordinea înscrierilor, așadar cu cât te înscrii mai repede, cu atât mai bine. De aceste sesiuni de consultanță vor beneficia mai multe startup-uri pe care le vom alege în funcție de următoarele criterii:
- Stadiul în care se află afacerea - e important să ai minim un prototip pentru ca sesiunile să-ți fie de folos. Pentru altele, trebuie să ai definit un model de business, de exemplu.
- Relevanța și claritatea nevoii - spune-ne clar și concis care este nevoia afacerii tale și convinge-ne că sesiunea de consultanță te va ajuta să îți dezvolți business-ul.