Cum îți alegi canalele de comunicare

Alegerea canalelor potrivite pentru industria și audiența ta poate fi uneori dificilă. De aceea, trebuie să te gândești cât timp și efort vei putea investi în ele și, de asemenea, cum să le prioritizezi - după cum știm cu toții, resursele tale nu sunt infinite.

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să vezi ce oferă și, pentru că niciun canal nu este perfect, care sunt avantajele și dezavantajele fiecăruia dintre ele. În general, este util să folosesti un mix de canale digitale, astfel încât să te asiguri că eforturile nu sunt în zadar și că-ti construiești o prezență online puternică.  

Tipuri de canale pe care le poți utiliza  

  • Marketingul de conținut: Bloguri, Platforme, Guest Posts 
  • Optimizarea motoarelor de căutare (SEO): On-page și Off-page 
  • Social Media Marketing: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Linkedin, TikTok 
  • Paid Social: Anunțuri pe platformele de social media 
  • Publicitate pe ecran: Bannere publicitare pe site-uri cu DA ridicat 
  • Cold Marketing Outreach prin e-mail 
  • Influencer Marketing & PR 
  • Inbound Marketing: Automatizarea marketingului și funnel optimisation 

Să aruncăm o privire la ceea ce au de oferit:  

SEO (Search Engine Optimiser)  

Procesul de creștere a cantității de trafic organic (sau gratuit) către site-ul tău web prin optimizarea acestuia pentru a se "clasa" mai sus în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare. Site-urile web, blogurile și infografiile se numără printre mediile care profită de SEO. Pe scurt, se concentrează pe cuvintele cheie pe care utilizatorii le-ar putea tasta atunci când se interesează de aspecte legate de produsul/serviciul tău sau de opțiunile de produs pe care le-ar putea cumpăra. 

PRO: ajută conținutul tău să fie mai ușor de găsit de către utilizatori, avantajele sale sunt mai durabile decât pay-per-click 

CONTRA: este o investiție pe termen lung, de cele mai multe ori este posibil să fie nevoie să lucrezi cu o agenție, concurența pe anumite cuvinte cheie este foarte mare 

Marketing de conținut  

Se referă la producerea și comercializarea activelor de conținut în scopul de a crește expunerea mărcii, traficul, generarea de lead-uri și achiziția de clienți. Exemple: 

  • Articole pe un blog al companiei (acestea conduc traficul de căutare organică către site-ul tău web, le folosești în canalele tale de social media, te ajută să obții mai multe lead-uri, contribuie la educarea publicului tău etc.) 

  • Ebook-uri și whitepaper-uri (te pot ajuta să schimbi conținutul pentru informațiile de contact ale cititorilor, creând astfel lead-uri) 

PRO: te ajută să obții credibilitate, îți umanizează brandul, te poziționează ca și consultant, dar și ca furnizor, crește gradul de conștientizare 

CONTRA: de obicei necesită multă muncă, costuri de creare și promovare a conținutului (inclusiv video), efectele sale sunt pe termen lung 

Social Media Marketing 

Înseamnă să folosești social media pentru a-ți promova brandul și conținutul, pentru a crește recunoașterea brandului, pentru a atrage trafic și pentru a crea oportunități pentru compania ta. Poți utiliza diferite canale pentru social media marketing: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Pinterest etc. 

PRO: este un spațiu creativ excelent (majoritatea platformelor oferă o gamă largă de formate și instrumente de utilizat), fac parte din viața noastră de zi cu zi (probabil că audiența ta este deja acolo), social media poate fi un mediu excelent pentru a crește gradul de conștientizare, pentru a implica și a aduce oamenii împreună, pentru a crea rețele 

CONTRA: necesită concentrare și resurse pentru crearea de conținut, reach-ul organic este în scădere pe majoritatea platformelor, prioritizarea canalelor poate fi confuză 

Alte lucruri de luat în considerare: 

  • Poziționarea, brandingul și mesajele tale, tonul vocii, abordarea umană 
  •  De cele mai multe ori are nevoie de o componentă comunitară - interacțiune, moderare etc. 
  • Este un obiectiv pe termen lung, necesită consecvență 
  • Atenție la calitatea mesajelor tale    

Pay per click  

PPC este o strategie de creștere a traficului pe un site web prin plata unui editor de fiecare dată când anunțul tău este accesat. 

  • Anunțuri plătite pe Facebook 
  • Google Ads este una dintre cele mai răspândite forme de PPC. Acesta îți va permite să plătești pentru locuri de top în paginile de rezultate ale motorului de căutare Google
  • Plătești  "per click" pentru link-urile pe care le stabilești
  • Anunțuri Twitter 
  • LinkedIn 

PRO-uri: poți targeta date demografice / interese specifice, îți poate crește reach-ul și te poate ajuta să obții mai multe interacțiuni și lead-uri, ROI ridicat, rezultate măsurabile, posibilități de remarketing

CONTRA: costuri generale, stabilirea campaniei consumă resurse, de cele mai multe ori este nevoie să lucrezi cu o agenție, impact pe termen scurt, concurență, trebuie să experimentezi puțin înainte de a obține rezultate 

Marketing afiliat  

Acesta este un fel de publicitate bazată pe performanță, în care ești recompensat pentru promovarea produselor sau serviciilor altora pe site-ul tău web / lucrezi cu agenții specializate care folosesc influenceri și alte site-uri web pentru a-ți aduce potențiali clienți. 

Marketingul de afiliere permite oricui să câștige bani făcând publicitate pentru produsele și serviciile altora. Poți fi promotorul sau o companie care colaborează cu promotorul, dar procesul este același în ambele cazuri. Acesta funcționează pe baza împărțirii veniturilor. Dacă ești afiliat, vei fi plătit de fiecare dată când cineva cumpără produsul pe care îl promovezi. Dacă esti comerciant, plătești afiliatul pentru fiecare vânzare pe care te ajută să o faci. 

PRO-uri: poți atrage comunități interesate de tipul de produs sau serviciu pe care îl oferi, sprijină generarea de lead-uri 

CONTRA: costuri generale, control mai redus asupra mesajelor care duc la site-ul tău web, eforturi de întreținere 

Marketing prin e-mail  

Ideea din spatele marketingului prin e-mail este simplă: trimite un mesaj promoțional prospectului tău și speră că acesta va da click pe el. Execuția, pe de altă parte, nu este întotdeauna atât de ușoară.  

PRO: costuri reduse, suport în menținerea unei relații cu prospecții / foștii clienți, ușor de urmărit și măsurat rezultatele 

CONTRA: rată de deschidere relativ scăzută, utilizatorii tind să fie copleșiți de cantitatea de e-mailuri promoționale 

Lucruri de luat în considerare 

  • Construirea unei baze de date relevante 
  • Stabilirea unor așteptări clare cu privire la conținutul pe care îl vei trimite abonaților + o modalitate simplă și transparentă de dezabonare 
  • Conținutul, linia de subiect 
  • Ajutarea abonaților să considere e-mailurile tale un serviciu valoros, mai degrabă decât un simplu instrument de marketing 

Indiferent de combinația de canale pe care o vei alege, există 10 reguli esențiale care te vor ajuta să te apropii de persoanele la care dorești să ajungi:

1. Construiește-ți poziționarea și mesajele unice 

2. Construiește-ți buyer persona 

3. Identifică-ți obiectivele de business și obiectivele de marketing 

4. Pregătește lista de instrumente de marketing digital de care vei avea nevoie

5. Evaluează canalele digitale existente care funcționează pentru tine 

6. Audiază și planifică-ți campaniile media deținute 

7. Analiza succeselor și eșecurilor anterioare ale strategiei de marketing digital 

8. Identifică-ți mijloacele (și respectă-ți bugetul) 

9. Măsoară și monitorizează performanța strategiei de marketing digital și modifică elementele acolo unde este necesar

10. Configurează Inbound Marketing 

11. Înțelege pâlnia de vânzări digitale 

12. Concentrează-te pe blogging 

13. Concentrează-te pe optimizarea pentru mobil și pe conținutul SEO Friendly 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail