În activitatea de antreprenor, generative AI îți poate fi de real ajutor în activități precum cercetarea de piață, generarea unui plan de marketing, stabilirea de KPI și obiective specifice care să te ajute să-i atingi, dar și în crearea de conținut digital și în activități de project management. Pentru a obține cele mai bune rezultate din colaborarea cu platformele bazate pe generative AI cum ar fi, spre exemplu, ChatGPT, trebuie însă să știi să vorbești pe limba lor (adică să faci prompt writing). Află din acest articol ce este ChatGPT, cu ce te poate ajuta în mod concret în activitatea de antreprenor și care sunt regulile de bază atunci când faci prompt writing, astfel încât să obții cele mai bune rezultate.
Inteligența artificială ne permite să lucrăm cu volume mari de date, ne ușurează procesele de luare a deciziilor, ne ajută să optimizăm operațiunile, să personalizăm experiențele clienților, să facem predicții și să descoperim noi oportunități în piață. Prin adoptarea strategică și etică a AI-ului, antreprenorii pot obține un avantaj competitiv și pot stimula inovația în piețele în care activează.
Un business poate, spre exemplu, să implementeze un sistem de management al relațiilor cu clienții (CRM) bazat pe inteligență artificială ca să analizeze preferințele consumatorilor și să personalizeze produsele și serviciile oferite. AI-ul poate fi folosit cu succes și în operațiunile logistice, ajutând firmele din acest sector să optimizeze lanțul de aprovizionare prin algoritmi care identifică în timp real rutele cele mai eficiente din punct de vedere energetic pentru a economisi timp și resurse și a reduce impactul de mediu.
Algoritmii care analizează obiceiurile noastre de consum și le compară cu cele ale utilizatorilor asemănători sunt un alt exemplu cât se poate de familiar. Platforme precum Netflix, YouTube sau Spotify le folosesc ca să ofere sugestii pe gustul audienței care să-i țină cât mai mult timp pe platformă, demonstrând puterea hiperpersonalizării.
Roxana Voicu-Dorobanțu, profesor universitar și specialist în managementul riscului în afacerile internaționale, punctează în discuția live din avanpremiera cursului Startarium eXperience „AI pentru antreprenori” că nu e musai să folosești AI-ul în businessul tău și că, dacă totuși îți dorești să o faci, atunci cel mai bine e să optezi pentru tooluri care nu comportă costuri. Alege-le pe cele gratuite sau profită de versiunile de încercare ca să vezi cât de mult te ajută în mod concret.