Ce este și cum te ajută User Experience

UX reprezintă totalitatea lucrurilor pe care un client le testează și le experimentează cu produsul sau serviciul tău. Descoperă cum să creezi o experiență clienților tăi de la Ben Woods, lector la Universitatea Kent din Ohio, Statele Unite.

De ce este UX un domeniu dinamic și în creștere

Există câteva motive, dar cred că principalul se datorează concurenței existente între firme. În mod normal, firmele concurează pe lucruri cum ar fi prețul (cine are cel mai bun preț în mintea clientului va câștiga automat clientul). De asemenea, firmele concurează pe calitate.

Cu toate acestea, standardizarea proceselor de calitate și standardizarea metodologiilor a diminuat, în mare măsură, calitatea ca diferențiator între firme. Tehnologia este un alt domeniu în care companiile concurează, dar este un avantaj pe termen scurt, care poate fi copiat.

Companiile concurează, de asemenea, în marketing, în branding și în publicitate, dar această luptă este scumpă și este ușor de pierdut avantajul unui brand puternic. Ca exemplu, sunt sigur că toți vă puteți gândi la companii care și-au pierdut reputația de brand în urma unor greșeli pe care le-au făcut pe piață.

În ultimul timp, vedem tot mai multe companii care angajează oameni cu abilități de proiectare și cu experiență în UX. Vedem multe companii care cumpără firme de design deoarece încearcă să obțină acces la aceste abilități și la acele procese de proiectare.

Ce este UX

UX reprezintă totalitatea lucrurilor pe care un client le testează și le experimentează cu produsul sau serviciul tău. Vorbim aici atât de punctele slabe sau aspectele cu care se chinuie, cât și de bucuria sau ușurința cu care utilizează un produs sau experimentează un serviciu.

Cum poți face aceste lucruri 

În UX trebuie să găsești acele dorințe și nevoi neîmpărtășite pe care clienții le au, dar de care ei nu vorbesc neapărat. Avem de urmărit un proces foarte precis pentru a găsi ceea ce ne interesează pe noi.

Importanța experienței utilizatorului

Totul din jurul nostru este proiectat, dar nu totul este proiectat bine. Fiecare produs și serviciu este creat pentru oameni, deci este important să înțelegem modul în care oamenii folosesc aceste produse, începând cu modul în care ei funcționează și gândesc. În mod similar, dacă doriți ca oamenii să facă ceva, cum ar fi să utilizeze produsului sau serviciului dvs., este vital să vă asigurați că produsul / serviciul este ușor de utilizat.

Este mai probabil ca aceștia să utilizeze produsul / serviciul dvs. dacă este ușor și oferă o experiență plăcută. Mai mult decât atât, cresc șansele ca aceștia să vă recomande produsul și să fie loiali companiei, în cazul în care produsul le satisface așteptările. Experiențele bune nu se întâmplă în mod accidental. Ele sunt produsul procesului de proiectare centrat pe utilizator. Acesta este un proces pe care îl folosim pentru a înțelege oamenii și a le oferi acele experiențe bune.

  • Începem cu planificarea, apoi cercetăm, proiectăm, adaptăm și măsurăm. Planificarea vizează înțelegerea proiectului, încercarea de a înțelege unde anume vrem să ajungem și care este nevoia strategică pe care o livrăm odată cu acest proiect.
  • Ulterior, facem cercetare pentru a înțelege oamenii și cum arată publicul țintă care va folosi produsul sau serviciul nostru. Putem face acest lucru prin interviuri, sondaje sau prin simplă observație, urmărind modul în care oamenii își petrec viața. Partea de design face apel la creativitate și la încercarea de a găsi modalități pentru a proiecta sarcini / interfețe și de a reproiecta anumite produse ca acestea să răspundă la nevoile utilizatorilor, pe baza cercetărilor pe care le-am făcut anterior.
  • După design, ne îndreptăm către procesul în care adaptăm lucrurile. Este momentul în care luăm ceea ce am proiectat și punem la dispoziția clienților, pentru a înțelege cum vor răspunde efectiv la designul nostru. Acesta este un proces vital când vorbim de UX și de întregul proces de proiectare centrat pe utilizator.
  • Învățăm, proiectăm, apoi învățăm mai mult și reproiectăm, până obținem o experiență favorabilă. În final, trebuie să măsurăm rezultatele. Nu este suficient să facem cercetare, să proiectăm un produs, să îl testăm și apoi să îl lansăm pe piață. Așteptările clienților se schimbă, astfel încât trebuie să măsurăm și să monitorizăm modul în care produsul nostru continuă să satisfacă nevoile clienților noștri.

Cine poate folosi UX

UX devine o competență care poate fi aplicată de toată lumea, indiferent dacă este în retail, finanțe, fabrici și așa mai departe. Trebuie doar să știi cum folosesc oamenii anumite instrumente, sisteme și servicii pentru a putea să proiectezi ceva în jurul lucrurilor pe care le observi.

Este scump? Clar nu. Oamenii au tendința să creadă că UX necesită mulți bani. Adevărul este că metodele UX contribuie la succesul organizației tale prin reducerea costurilor de suport pentru clienți și prin creșterea numărului de oameni interesați de produs / serviciu.

O mulțime de echipe sar direct la partea creativă dintr-un proiect, dar este vital să ne amintim că metodele de proiectare includ componente de cercetare. Nevoile clienților se vor găsi întotdeauna prin cercetare. Acest proces nu trebuie să dureze mult sau să coste mult. O simplă întrebare despre produsul tău adresată unui coleg care nu este familiar cu el, este de ajuns pentru a afla dacă nevoile lui sunt satisfăcute sau ceva trebuie reproiectat.

În plus față de abilitățile tehnice, este important să ne amintim că lucrăm ca parte a unei echipe. De aceea, dezvoltarea inteligenței emoționale și comunicarea rezultatelor cercetărilor noastre și intențiile viitoare sunt vitale. Ca practicanți ai UX, cunoaștem adesea cele mai multe informații despre produs și despre clienți, deci este important să aducem aceste informații la cunoștința colegilor noștri, pentru ca întreaga echipă să aibă succes.

Să începi să lucrezi la designul de produs nu este un pas greu de făcut. Ieși într-o cafenea și întreabă un necunoscut ce părere are de produsul tău și cum l-ar folosi. Uită-te cum interacționează cu el și cum se comportă. Este un proces rapid, ușor și ieftin prin care vei învăța multe. Despre asta este UX. Nu trebuie să fie greu sau scump, trebuie doar să te apuci să îl faci.

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă