Ce este LinkedIn și ce trebuie să știi despre el

LinkedIn este o rețea profesională complexă, destinată angajaților și angajatorilor, care oferă facilități diverse, de la crearea de noi conexiuni până la oportunități de networking și învățare. În acest articol vei descoperi care sunt elementele esențiale pentru crearea unui profil remarcabil, cum să-ți creezi contactele potrivite domeniului tău de interes și cum să profiți de funcționalitățile platformei pentru a obține beneficii reale.

Ce este LinkedIn

LinkedIn este o rețea de socializare pentru profesioniști, destinată angajaților și angajatorilor, care se axează pe dezvoltarea carierei și promovarea oportunităților profesionale. În prezent, LinkedIn are peste 850 de milioane de membrii în peste 200 de țări din întreaga lume.

Rolul acestei platforme este de a facilita conexiunile profesioniștilor la nivel global și de a crea oportunități de carieră pentru membrii. Altfel spus, LinkedIn îți permite nu doar să te promovezi, ci și să te conectezi cu alți profesioniști sau să creezi conținut. În plus, LinkedIn oferă opțiunea de a-ți promova afacerea, de a recruta noi talente sau de a-ți găsi un nou job.

Ce este aplicația LinkedIn

Dacă te-ai întrebat ce este aplicația LinkedIn, trebuie să știi că această platformă socială poate fi accesată atât de pe un sistem desktop, cât și din aplicația mobilă.

Avantajul aplicației pentru mobil este acela că poți accesa oricând cu ușurință conținutul platformei și poți activa opțiunea de notificări, pentru a fi alertat ori de câte ori apare o nouă oportunitate de job, se întâmplă un eveniment online sau un contact împărtășește o nouă experiență.

Iată care sunt principalele funcționalități ale LinkedIn și unde trebuie să-ți îndrepți atenția.

Profilul personal pe LinkedIn

Profilul personal este secțiunea în care poți adăuga informații despre experiența ta profesională, abilitățile care te recomandă, studiile care stau la baza carierei tale și altele. Toate aceste informații trebuie să alcătuiască o imagine clară asupra expertizei pe care o anumită persoană o deține într-un domeniu specific.

Profilul de LinkedIn este prima interacțiune a celorlalți cu istoricul tău profesional și reprezintă cartea ta de vizită în raport cu angajatorii, colaboratorii sau clienții. 

Pentru a te asigura că ai un profil care inspiră încredere și profesionalism, acordă atenție următoarelor aspecte:

  • Poza de profil - trebuie să fie realizată într-un mod profesionist, cu focus pe chipul tău și un fundal simplu, care să nu distragă atenția;
  • Headline-ul sau titlul care apare lângă poza de profil - poate să conțină cuvinte-cheie referitoare la profesia ta, care să te prezinte ca specialist într-un anumit domeniu;
  • Link-ul profilului - poate fi customizat pentru a fi cât mai clar și concis;
  • Rezumatul profilului sau summary - este o scurtă descriere, care trebuie să releve abilitățile, pasiunile sau domeniile de interes; stilul formal se poate îmbina cu cel informal, pentru o descriere captivantă, profesionistă și care să trezească interes;
  • Experiența profesională - detaliază responsabilitățile-cheie și abilitățile dobândite în urma fiecărui loc de muncă;
  • Studiile - pe lângă studiile liceale și universitare, aici poți menționa și alte realizări, precum cursuri de specializare sau participarea la conferințe;
  • Resurse adiționale - poți adăuga videoclipuri, prezentări, articole și oricare alte materiale care atrag atenția și completează imaginea de profesionist în domeniul tău de activitate.

👉 Dacă îți dorești să dezvolți o afacere de succes, Startarium este locul în care găsești toate resursele necesare pentru a lansa, a crește și a susține un business.

Lista de contacte pe LinkedIn

Una dintre cele mai valoroase funcționalități ale LinkedIn este posibilitatea de a crea contacte cu alți profesioniști din diferite domenii. Aceste conexiuni generează multiple posibilități de colaborare și reprezintă un instrument real de învățare.

Pentru a-ți mări rețeaua de contacte, le poți trimite altor utilizatori o cerere de conectare. Pentru a-ți spori șansele de succes, le poți lăsa un mesaj care să explice motivul pentru care dorești să te conectezi. În general, utilizatorii nu refuză astfel de conexiuni, pentru că acestea sunt o resursă importantă de învățare și de împărtășire a experiențelor profesionale.

Totodată, dacă îți dorești să promovezi o afacere, contactele pot genera clienți. Pentru a identifica persoanele potrivite, care ar putea fi interesate de produsele sau serviciile tale, poți utiliza funcția de căutare a LinkedIn, care îți permite să identifici alți utilizatori în baza profesiei, a calificării, a locației sau a companiei pentru care lucrează.

Grupurile de pe LinkedIn, formate în jurul unor subiecte de interes, împărtășesc informații utile, experiențe profesionale și alte categorii de cunoștințe. În plus, dacă ești membru al unui grup de mai mult de 30 de zile, LinkedIn îți permite să trimiți mesaj oricărui membru al grupului, fără a fi conectat cu el. Aceasta metodă este benefică în special pentru antreprenorii care doresc să-și promoveze afacerea și să-și prezinte oferta unui număr cât mai mare de persoane.

👉 Dacă ești antreprenor la început de drum, află tot ce trebuie să știi despre etapele tipice ale unui startup din ghidul Startup EDU – Cel mai complex curs ghidat din Startarium, cu 8 module și peste 80 de materiale care să-ți ofere claritate cu privire la viața unui startup.

Networking pe LinkedIn

Opțiunea de networking poate fi o resursă valoroasă pentru dezvoltarea carierei, pentru a împărtăși experiențe și pentru a accesa noi oportunități profesionale. O rețea cât mai mare de contacte îți oferă oportunități variate de networking.

Prin urmare, investește în crearea conexiunilor și interacționează cu persoane care au interese similare, prin mesaje private, postări, articole sau comentarii la postările altor utilizatori. Implicarea ta activă în discuții și partajarea cunoștințelor poate atrage atenția altor profesioniști, angajatori, colaboratori sau clienți.

Iată câteva sfaturi pentru un networking de impact pe LinkedIn:

  • Publică articole: împărtășește cunoștințele pe care le ai într-un anumit domeniu prin intermediul articolelor. Acestea te plasează drept expert în aria ta de activitate și îți întăresc brandul personal. În plus, în momentul în care vei publica un articol, cei din rețeaua ta de contacte vor fi notificați, ceea ce creează prilejul unor interacțiuni cu alți utilizatori, care își pot împărtăși, la rândul lor, cunoștințele sau opiniile;
  • Participă la discuții: pentru a întreține componenta de networking, este important să interacționezi cu alți utilizatori. Astfel, lasă comentarii postărilor care îți trezesc interesul, alătură-te grupurilor care abordează subiecte relevante pentru cariera sau pentru afacerea ta și discută cu alți profesioniști;
  • Răspunde prompt la mesaje: Chiar dacă nu identifici o oportunitate imediată, răspunde cererilor de conexiune și mesajelor cu promptitudine. Implică-te în discuții cu alți utilizatori și fii receptiv pentru a-ți consolida relațiile profesionale;
  • Fii activ pe platformă: activitatea ta, indiferent dacă este sub forma unor postări, articole sau comentarii la postările altor utilizatori, va atrage atenția și îți va oferi mai multe oportunități de networking;
  • Participă la evenimente și conferințe online: evenimentele pe care LinkedIn le facilitează sunt un prilej bun de a comunica și de a te conecta cu alți utilizatori în timp real. Astfel, identifică evenimentele care sunt de interes pentru tine și se potrivesc obiectivelor tale de carieră, urmărind paginile companiilor sau ale persoanelor care organizează cu regularitate astfel de evenimente online. Atunci când un eveniment va avea loc, LinkedIn te va notifica și vei putea să participi și să-ți creezi noi conexiuni.

Opțiunea de networking este importantă nu doar pentru a schimba experiențe sau pentru a-ți promova afacerea, ci și pentru a-ți consolida imaginea personală pe termen lung.

👉 Pe platforma Startarium ai la dispoziție cele mai utile și folosite instrumente si template-uri care să te ajute să-ți dezvolți și să-ți promovezi afacerea, de la Business Model Canvas la template-uri de cercetare de piață și multe altele.

LinkedIn - dezvoltare profesională și beneficii

În ceea ce privește LinkedIn, părerile și oportunitățile de dezvoltare sunt numeroase. Poți valorifica resursele acestei platforme nu doar prin intermediul conexiunilor și a componentei de networking, ci și prin intermediul opțiunii de învățare.

LinkedIn Learning îți oferă o serie de cursuri care să te ajute în dezvoltarea unor abilități importante în diferite domenii de interes. Astfel, poți învăța cum să-ți dezvolți gândirea critică, cum să lucrezi la brandingul personal, cum să comunici eficient, cum să gestionezi situațiile stresante și exemplele pot continua.

Folosite la capacitate maximă, resursele LinkedIn îți pot aduce beneficii majore. De la componenta de învățare și dezvoltare continuă până la promovarea brandului personal sau interacțiunile cu alți profesioniști, beneficiile variază în funcție de nevoile și obiectivele individuale ale fiecărui utilizator.

Totuși, indiferent care este domeniul tău de activitate, LinkedIn te ajută să rămâi informat și la curent cu particularitățile din piața muncii, să-ți consolidezi reputația, învățând de la experții din domeniu, să-ți lărgești rețeaua de contacte, să accesezi noi oportunități de carieră, să recrutezi persoanele potrivite pentru afacerea ta, să-ți promovezi produsele sau serviciile și să te dezvolți în permanență.

Avantajele LinkedIn sunt numeroase, iar folosirea acestei platforme a devenit un standard pentru persoanele care doresc să investească în dezvoltarea unei cariere. Prin urmare, folosit la potențialul maxim, LinkedIn îți poate facilita accesul la cunoștințe și conexiuni valoroase în lumea profesională.


Surse foto: Shutterstock, Shutterstock
 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail