În finala competiției de pitch-uri din 2017, NALU, LifeBox și Stația de Joacă au reușit să convingă juriul și audiența de 700 de persoane și să câștige premiile totale de 100.000 de euro.
Pe 27 noiembrie 2017 am organizat cea de-a doua ediție Startarium PitchDay, evenimentul de referință al platformei de educație pentru antreprenori Startarium, o inițiativă Impact Hub și ING. În finala competiției de pitch-uri, NALU, LifeBox și Stația de Joacă au reușit să convingă juriul și audiența de 700 de persoane și să câștige premiile totale de 100.000 de euro.
Startarium, construit ca un Oraș al Antreprenorilor, este platforma online care și-a asumat misiunea de a-i susține pe antreprenorii din România drumul lor către succes prin resurse de învățare, testare sau finanțare. Odată pe an, organizăm și o experiență offline în care ne deschidem porțile și invităm comunitatea de antreprenori, investitori, business angels și specialiști în diverse domenii la un eveniment ca un adevărat festival: Startarium PitchDay.
În cadrul semifinalei competiției de pitch-uri desfășurate în paralel cu sesiunile de prezentări, cele 70 de startup-uri selectate din cele 130 înscrise au participat la semifinala la care s-a ținut cont de punctajul acordat nu doar de membri ai juriului, ci și de membri ai echipelor concurente.
În urma acestei etape, doar 10 startup-uri curajoase au urcat pe scena Startarium PitchDay, iar juriul i-a ales pe cei 3 câștigători:
NALU a câștigat locul 1 și premiul cel mare de 70.000 de euro - NALU este un brand 100% românesc lansat în iulie 2016, care produce lenjerie contemporană pe care o vinde în 8 țări, după doar 1 an. Toate piesele sunt produse local, la o fabrică din Cluj, iar accentul este pus pe calitatea materialului și pe design-ul minimalist. Sonia Micu, fondatoarea NALU, a declarat că va investi premiul în extinderea echipei și a producției.
LifeBox, câștigătorul locului 2, a primit 20.000 de euro - LifeBox este un serviciu de food-delivery care ofera clienților mesele necesare unei zile întregi, autodefinit de fondatori ca o pledoarie pentru stil de viață sănătos. Au participat la competiție motivați de dorința de se extinde în alte 7 orașe, de a lansa meniul pentru copii și de a se putea implica în reciclarea cutiilor folosite.
Stația de Joacă, câștigătorul locului 3, a primit 10.000 de euro - Stația de Joacă a revenit după prima ediție de Startarium PitchDay, reușind de data aceasta să treacă de semifinale și să ajungă pe scena finalei. Stația de joacă este cea mai versatila piesa de mobilier pentru copii mici, putând să se transforme în câteva secunde și fără ajutorul oricărui fel de chei în turn de învățare, scaun înalt balansoar, scaun și masa, tabla de scris etc.
Printre criteriile de care s-a ținut cont atât în semifinală, cât și în finală, se numără potențialul de creștere, problema pe care o adresează/o rezolvă, competiția, piața pe care își desfășoară activitatea, scalabilitatea, experiența membrilor echipei. Juriul acestei ediții a finalei fost format din:
- Alexandru Ghiță, Fondator Educativa Group
- Ana-Maria Andronic, Cofondator Venture Connect și Head of Intellectual Property & Technology DLA Piper
- Cătălin Vasile, Head of Retail Sales Management ING România
- Daniel Llano Manibardo, Head of Retail Banking ING România
- Eduard-Cristian Popovici, Director Departament Telecomunicații, Universitatea Politehnică București
- Ignacio Juliá Vilar, Chief Innovation Officer ING Group
- Iulian Cîrciumaru, Cofondator Benefit Seven și V7 Capital
- Marius Mitroi, Cofondator ThInkstitute
- Michal Szczurek, CEO ING România
- Mihaela Bîtu, Head of Commercial Banking ING România
- Mircea Căpățînă, Cofondator SmartBill
- Mirela Bucovicean, Fondatoarea Molecule-F
- Ovidiu Toader, Business Mentor and Advisor
- Vlad Panait, Business Angel și Marketing Director CEE Philips
- Vlad Craioveanu, Cofondator Impact Hub Bucharest
Evenimentul a fost transmis live pe pagina noastră de Facebook și am încercat să surprindem cât mai bine întreaga atmosferă și emoție. Dacă vrei să revezi prezentările invitaților noștri sau pitch-urile celor 10 finaliști, te așteptăm pe pagina Startarium să vezi sesiunea inspirațională, panelul de dezbatere sau finala de pitch-uri!
”Mă bucur că avem a doua ediție de Startarium PitchDay, care marchează și un an de Startarium. Am facut progrese mari anul acesta, se vede și din calitatea și cantitatea afacerilor care s-au înscris în competiție, dar și din numărul de participanți și din numărul celor care participă pentru prima oară. Este un eveniment valoros pentru întreaga comunitate de startup-uri din România și îi încurajează pe oamenii care, la acest moment, doar consideră să înceapă o afacere, chiar să o facă. Le arată că există o comunitate, un ecosistem care le pune la dispoziție mentori, instrumente, posibilități de finanțare, de validare a ideilor, astfel încât să pot să facă pasul într-un mediu mai sigur decat era înainte să existe Startarium.”, a declarat Cătălin Vasile, Head of Retail Sales Management ING România.
Ceilalți 7 finaliști care au trecut de preselecție și care merită să fie urmăriți și în perioada următoare, sunt:
- ATLAS – o platformă de tip marketplace (aplicatie web, dar și mobile) pentru servicii de psihoterapie, parenting, coaching, dezvoltare personală, mindfulness și consiliere nutrițională
- Bodyshape Transformation Centre - are misiunea de a ajuta oamenii implementeze un stil de viață sănătos, aducând ca noutate îmbinarea principiilor de fitness, dezvoltare personală și alimentație
- CargoPlanning – o platformă online, colaborativă (de tipul SaaS) dedicată organizarii și planificării procesului de transport de marfă dezvoltat de fabrici și retaileri
- Connected Medical Devices – îmbunătățește balanța libertate/siguranță pentru pacienții care suferă de boala Alzheimer prin dispozitive de asistență conectate prin IoT și servicii medicale profesionale
- iOla - ofera o rețea de senzori și un serviciu la cheie ce se poate folosi în Agricultura Inteligentă, Smart City și Smart Home, putând fi integrată și cu orice serviciu telecom existent
- Romanian Textile Design - Prima companie românească de design de pattern-uri și producție de materiale textile cu valoare adaugată mare
- Ubikubi - Ubikubi reunește o colecție largă de obiecte create de designeri români, produse în România cu tehnologie proprie și, în principal, cu materiale locale.
„Startarium PitchDay este evenimentul de referință al platformei Startarium. Deși desfășurăm multe activități pe parcursul întregului an, această conferință și competiția de pitch-uri reprezintă cea mai complexă experiență offlline pe care o oferim antreprenorilor. Startarium PitchDay este o experiență de învățare continuă, dovadă fiind și faptul că 3 dintre cei 10 finaliști care au urcat pe scenă au participat la competiție și anul trecut, însă atunci nu au reușit să treacă de semifinală. Anul acesta, și-au însușit feedback-ul primit, au venit mai pregătiți și au ajuns în marea finală. Tuturor participanților din competiție le dorim mult succes și să continue să lupte pentru visurile lor! Noi le vom fi alături prin toate resursele de învățare, validare si finantare din Startarium”, a declarat Oana Craioveanu, cofondator și CEO Impact Hub Bucharest.
Pe scena Startarium PitchDay au urcat, pe parcursul zilei, speakeri internaționali care au abordat teme precum inovația și soluții pentru succes în antreprenoriat. Costas Papaikonomou (cofondator Happen Innovation Agency), Ignacio Juliá Vilar (Chief Innovation Officer ING Group) și Steven D’Souza (Director Deeper Learning Ttd.) au adus o perspectivă globală asupra acestui mediu și au prezentat direcții de acțiune actuale și aplicabile. Costas Papaikonomou a susținut și un workshop dedicat antreprenorilor care sunt în etapa de a dezvolta o idee sau un prototip, despre etapele și importanța inovării, așa cum este ea folosită de marii jucători din piață.
Specialiști locali au participat la o dezbatere despre nevoile antreprenorilor la început de drum și despre modul de a obține resursele de care au nevoie, iar Startarium și EY România au dezvăluit și rezultate din Barometrul Startup-urilor din România, cercetarea realizată la nivel național pentru startup-uri de 0-3 ani. Rezultatele complete vor fi anunțate în cadrul unui eveniment dedicat care va avea loc la Impact Hub Bucharest pe 7 decembrie.
Am avut și multe surprize! La eveniment a fost prezent și Psihotrop, tânărul care a susținut un pitch pentru antreprenori, care sperăm că a inspirat întreaga audiență și care l-a provocat pe prezentatorul acestei ediții, Alex Grecu, la rime folosind numele și ideile de business ale finaliștilor la competiție.
O altă surpriză pentru participanți a fost și competiția neoficială de pitch-uri Startarium PitchDay. Oricine cu o idee antreprenorială creativă a putut intra în cabina de #Unofficial Pitches și să susțină un pitch de 60 de secunde pentru a-și susține inițiativa. Organizatorii vor alege cele mai bune 10 pitch-uri și le vor încărca, pe 12 decembrie, pe platforma Startarium pentru a le supune votului public.
Le mulțumim tuturor celor care ne-au fost alături la eveniment, cărora le-am dedicat acest festival pentru antreprenori și cărora sperăm să le oferim o ediție cel puțin la fel de intensă și în 2018!