Găsirea denumirii potrivite pentru startup-ul tău poate avea un impact semnificativ asupra succesului de care te vei bucura. O denumire greșită poate să facă mai rău decât să nu reușească să te conecteze cu clienții; poate să creeze probleme insurmontabile de natură comercială și legală.
În același timp, o denumire clară și puternică poate fi de mare ajutor în eforturile tale de marketing și branding. Îți prezint mai jos 12 sugestii pentru a găsi o denumire câștigătoare pentru afacerea ta:
1. Evită denumirile greu de scris.
Nu vrei ca potențialii clienți să fie confuzi când vine vorba despre cum să-ți găsească businessul online. (Nu am înțeles niciodată de ce „Flickr” a fost ales ca denumire pentru site-ul de distribuire de fotografii). Ar trebui să eviți situația în care ești nevoit să corectezi încontinuu versiunea scrisă greșit a denumirii tale. Păstrează lucrurile simple.
2. Nu alege o denumire care te-ar putea limita pe măsură ce afacerea ta crește.
Dacă alegi o denumire limitativă, poți avea probleme în timp. Imaginează-ți cum ar fi fost dacă Jeff Bezos alegea denumirea „OnlineBooks” în loc de „Amazon.” Așadar, evită denumirile de tipul „Wedding Dresses of San Francisco” (Rochii de mireasă din San Francisco, n.tr.) sau “LugNuts Unlimited.” Nu vrei să-ți limitezi afacerea la un anumit produs sau la un oraș anume.
3. Efectuează o verificare amănunțită pe Internet.
Odată ce ai stabilit ce denumire îți place, efectuează o căutare pe web după acea denumire. Deseori, vei constata că este deja folosită de altcineva. Deși acest lucru nu te va opri total, ar trebui să te determine să iei o pauză.
4. Cumpără domeniul .com.
Eu îți recomand să-ți asiguri numele de domeniu „.com” pentru afacere, mai degrabă decât alternativele de tipul .net, .org, .biz, sau alte extensii posibile de domenii. Clienții au tendința de a asocia o denumire cu extensia .com cu o afacere mai extinsă. Fără îndoială că este posibil ca cineva să aibă deja denumirea pe care o dorești tu cu extensia .com, însă mulți proprietari de domenii sunt dispuși să-și vândă domeniile pentru prețul corect.
Gândește-te la achiziția domeniului .com pe care-l dorești ca la o investiție de afaceri. Poți verifica disponibilitatea unui nume de domeniu pe site-uri de tipul GoDaddy.com sau NetworkSolutions.com, iar dacă un nume de domeniu este cumpărat, deseori poți să afli cine este proprietarul și să vezi dacă este dispus să-l vândă, folosind instrumentul “Whois” pe GoDaddy sau Network Solutions.
De asemenea, asigură-te că ai denumirea de afaceri dorită pe site-uri de social media populare, precum Facebook, Twitter și Pinterest.
5. Folosește o denumire care are un anumit înțeles.
În mod ideal, vrei ca denumirea businessului tău să transmită un lucru semnificativ și pozitiv despre afacerea ta. Pot oamenii să-și dea seama imediat despre ce este afacerea ta? Deși denumiri fără înțeles, precum „Google”, „Yahoo” sau „Zappos” sunt atrăgătoare datorită faptului că sunt interesante, aceste denumiri te vor costa mult mai mult pentru a le transforma într-un brand.
Unele exemple de nume de domenii clare, simple și intrigante includ Canny.com, Cling.com, Afire.com și Administer.com.
6. Efectuează o căutare de marcă comercială.
Efectuează o căutare pe USPTO.gov pentru a vedea dacă poți înregistra o marcă comercială sau de servicii pentru denumirea aleasă.
7. Efectuează o cercetare la Secretarul de Stat.
Întrucât probabil vei dori să-ți structurezi afacerea ca pe o corporație sau LLC (societate cu răspundere limitată, n.tr.), ar trebui să efectuezi o căutare în evidențele Secretarului de Stat, pentru a te asigura că denumirea aleasă nu va fi similară până la confuzie cu o denumire de afaceri care este deja înregistrată. Dacă seamănă prea mult cu o denumire existentă, Secretarul de Stat ar putea să nu-ți permită să o înregistrezi. Avocatul tău corporativ te poate ajuta să efectuezi o astfel e căutare. (Vezi „10 Big Legal Mistakes Made by Startups.” (10 greșeli de natură juridică pe care le fac startup-urile, n. tr.))
8. Vezi dacă denumirea este atrăgătoare.
Evident că nu-ți dorești o denumire plictisitoare pentru afacerea ta, dar nici nu vrei să alegi o denumire care este prea „evidentă”. Vrei ca angajații tăi să poate spune unde lucrează fără ezitare și vrei ca denumirea aleasă să rezoneze cu publicul tău țintă.
9. Obține feedback cu privire la denumire.
Alege 5 sau 10 denumiri și apoi întreabă-ți prietenii, membrii familiei și colegii de încredere cum li se par. Obține feedback și de la publicul tău țintă. Și asigură-te că denumirea nu are nicio conotație negativă (cum au pățit cei de la GM când și-au numit noul model de automobil „Nova”, fără să-și dea seama că denumirea însemna „nu merge” în spaniolă).
10. Asigură-te că denumirea sună bine când este pronunțată cu voce tare.
Uneori, denumirile par în regulă pe hârtie, însă sună îngrozitor când sunt pronunțate cu voce tare. Iar atunci când o pronunță, asigură-te că oamenii nu sunt confuzi referitor la modul de scriere a denumirii.
11. Folosește resurse disponibile pentru a căuta denumiri.
Există o serie de site-uri care te pot ajuta să cauți denumiri, cum ar fi:
- VisualThesaurus.com (îți oferă un element vizual pentru un cuvânt cheie)
- Shopify Business Name Generator (generează idei de denumiri de business și verifică în același timp disponibilitatea numelor de domeniu)
- NameMesh.com (oferă un generator de denumiri pentru startup-uri)
- Naminum.com (îți permite să generezi denumiri în baza unei teme)
Există chiar și experți în denumiri de brand, precum Alexandra Watkins de la Eat My Words.
12. Asigură-te că ție însuți îți place denumirea.
Tu, în calitate de proprietar de afacere, vei fi nevoit să trăiești cu această denumire mult timp, așadar, asigură-te că îți place și că va rezona cu clienții tăi. Acordă-ți timp ca să alegi bine de la început.
Copyright © de Richard D. Harroch. Toate drepturile rezervate
Poți citi articolul original aici.