Cum te asiguri că nevoia pentru care construiești o soluție este reală? Și apoi, ce instrumente și tehnici poți să folosești ca să îți validezi soluția? Află care sunt pașii până la product-market fit din acest capitol!
Primii pași pentru a începe procesul de validare: ce este propunerea de valoare, de ce e ea importantă în relația dintre client și produs și care sunt întrebările corecte pentru a o găsi pe a ta. Împreună cu Adina Crețu ( Director Programs & Entrepreneurial Growth, Impact Hub Bucharest ) și Diana Matache ( Community Builder Startarium )
În funcție de tipul produsului sau serviciului tău, poți să alegi din mai multe soluții la îndemână ca să îl validezi în piață. Cea mai bună validare vine însă tot de la clienții care discpuși să plătească pentru ceea ce oferi. Iată ce trebuie să știi:
Product market fit îți arată că ai o piață pentru produsul tău. Așa te asiguri că dezvolți un produs care să fie dorit de către publicul țintă și că acesta este dispus să plătească pentru valoarea pe care o aduci. Află cum îl obții.
Ca parte a filosofiei larg răspândite despre lean startup, identificarea unei probleme de rezolvat pentru un anumit segment de clienți și validarea nevoii este fundamentală pentru construirea unui startup de succes. Iată cum decurge acest proces.
Cum știi dacă ai ajuns la product-market fit? Cum ajungi din nou la el dacă piața se schimbă? Fondatorii a 6 afaceri locale, cu modele de business diferite, din diverse industrii, care au trecut sau se află chiar acum în procesul de validare, ne-au povestit despre acesta.
11 03
Salvează acest articol și întoarce-te oricând pentru updates la zi. Aici găsești atât evenimentele deschise, cât și cele care se vor anunța în curând. Online și offline, de la networking pur pentru startupuri, la conferințe tech&IT, employer branding, PR sau marketing, organizează-ți din timp agenda pentru 2024.
20 10
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
05 04
În ultimii ani, dar mai ales începând cu 2020, pe fondul măsurilor de distanțare socială, tot mai mulți antreprenori au luat în calcul sau chiar au început să folosească semnătura electronică. Lucian Daia, CTO Zitec, ne-a răspuns la cele mai importante întrebări despre acest subiect. Vezi mai jos detalii despre cum adopți o astfel de semnătură, ce opțuni există pe piață și la ce să fii atent.
10 02
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
16 11
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru: de la opțiuni până la costuri de acoperit în viitor, adiacente investiției.
04 09
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
06 08
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită. Ca să o identifici, e nevoie de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul oamenilor și produsele pe care le folosesc.
18 08
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.