Utilizza le risorse!
La mia lista “Brain Dump”
La matrice delle priorità
Utilizza le risorse!
Come afferma il dottor Seligman, che ha sviluppato il modello PERMA, "quando ci concentriamo sulle cose che ci piacciono e che ci interessano veramente, possiamo iniziare a impegnarci completamente con il momento presente ed entrare nello stato d'animo noto come "flusso"" (Seligman, 2011 - Articolo "Health, stress, well-being and positive affectivity", pagina 12).
Il caso di studio presentato di seguito riguarda la OMP Engineering e Fabbrica Alta di Schio, uno dei più importanti monumenti dell'archeologia industriale italiana, e l'artista Michele Spanghero. È un ottimo esempio di ciò che accade quando l'arte e le conoscenze tecniche e i processi produttivi di un'azienda si incontrano.
Gli interventi creativi sono modi per portare l'arte all'interno delle organizzazioni per soddisfare sia le esigenze individuali all'interno delle aziende sia per migliorare lo sviluppo del team e la comunicazione esterna.
In un mondo altamente competitivo come quello odierno, caratterizzato da un ambiente globale, la creatività è fondamentale non solo per motivi economici, ma soprattutto perché alimenta idee e genera sfide ai modi di pensare attuali, aprendo nuove opportunità di business.
"Il problema non è mai come far entrare nella propria mente pensieri nuovi e innovativi, ma come far uscire quelli vecchi. Ogni mente è una stanza piena di mobili arcaici. Create uno spazio vuoto in qualsiasi angolo della vostra mente e la creatività lo riempirà all'istante". - Dee Hock, fondatore di VISA
Il processo creativo può essere facilmente potenziato e migliorato attraverso alcune strategie e strumenti semplici ma molto efficaci, come la mappatura mentale e il brainstorming.
01 06
Dacă ești femeie și te gândești să îți deschizi propriul business sau te întrebi cum poți să îl dezvolți pe cel pe care l-ai fondat deja, am pregătit o listă cu câteva oportunități și resurse pentru tine, precum și o listă de comunități cu care să te conectezi și cu fondurile de investiții existente pentru antreprenoare și afacerile lor.
20 10
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
05 04
În ultimii ani, dar mai ales începând cu 2020, pe fondul măsurilor de distanțare socială, tot mai mulți antreprenori au luat în calcul sau chiar au început să folosească semnătura electronică. Lucian Daia, CTO Zitec, ne-a răspuns la cele mai importante întrebări despre acest subiect. Vezi mai jos detalii despre cum adopți o astfel de semnătură, ce opțuni există pe piață și la ce să fii atent.
10 02
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
16 11
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru: de la opțiuni până la costuri de acoperit în viitor, adiacente investiției.
04 09
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
06 08
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită. Ca să o identifici, e nevoie de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul oamenilor și produsele pe care le folosesc.
18 08
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.