💊 Pastila #13: rapoarte de durabilitate pentru firme românești, recrutare creativă & promovare video

Dacă săptămâna trecută am avut parte de o toamnă veritabilă, săptămâna asta pare că vara s-a hotărât să mai dea o dată ocol țării. Să fie vorba doar de capriciile vremii sau de temuta încălzire globală? Iată o bază de discuție foarte bună pentru una dintre noutățile săptămânii, și anume – rapoartele de sustenabilitate pe care trebuie să le completeze de acum încolo o parte din firmele românești. Dar n-am venit doar cu extra birocrație, ci și cu acceleratoare, noi oportunități de investiții și câteva lecții prețioase despre echipă și promovare eficientă. Bine ai revenit la „Pastila de antreprenoriat”!


  • Peste 5.000 de firme trebuie să-și facă rapoarte de durabilitate pentru activitatea din 2024. Este vorba, în primă fază, de societățile comerciale cu peste 500 de angajați. Începând din 2025, obligația de a întocmi Raportul de durabilitate se extinde și asupra altor firme. Află care sunt condițiile din noul episod al podcastului! 

  • Află povestea lactatelor Artesana și descoperă procesul artizanal prin care sunt fabricate pe Discovery, la emisiunea „Cum se Fabrică”, pe 28 septembrie, de la ora 19:10, și 30 septembrie, de la ora 08:55. 

  • SeedBlink lansează Raise Hub, o suită de produse și servicii pentru simplificarea și accelerarea procesului de strângere de fonduri pentru startupuri din rețeaua proprie. Spre deosebire de instrumentele tradiționale de strângere de fonduri sau modelele de crowdfunding, Raise Hub este construit special pentru fondatorii care doresc să acceseze rețelele lor proprii de investitori. 

  • Netopia Payments oferă 5 burse de participare gratuită la eComm Accel 2024, un program intensiv de accelerare creat pentru a sprijini dezvoltarea rapidă și sustenabilă a afacerilor din comerțul online. Deadline-ul de aplicare este 10 octombrie. 

  • Amazon este cel mai recent dintr-o lungă serie de giganți care-și cheamă angajații înapoi la birou în numele productivității și al culturii organizaționale. Cu toate acestea, un nou raport PwC - The Workforce Radar Report – vine să sublinieze faptul că nivelul de apartenență este comparabil indiferent dacă angajații lucrează de la birou, remote sau în regim hibrid. Satisfacția, în schimb, e vizibil mai mare la cei care au oportunitatea de a lucra în regim hibrid. 

Doza de învățare 

În afară de știrile săptămânii, avem pentru tine o doză de inspirație antreprenorială: 

Secretul ca să ai succes când recrutezi pentru o companie antreprenorială este să nu privești procesul ca pe unul de recrutare, ci să gândești mai degrabă ca un om de marketing.   

De regulă, în momentul în care concep o campanie, oamenii de marketing pleacă de la un insight legat de client, de comportamentul lui sau de mediul în care trăiește. Produsul sau serviciul pe care îl promovează vine ca o rezolvare a unei probleme sau nevoi specifice, nu pur și simplu ca un obiect de consum.   

Atunci când recrutezi, jobul este produsul, iar oferta pe care o propui trebuie să răspundă nevoilor mai profunde ale arhetipului de candidat către care te îndrepți. Ne-o spune Andra Pintican, fondatoarea Școlii de HR și a Centrului de Carieră.   

La fel ca în marketing, și în recrutare poți ajunge la oamenii potriviți chiar dacă nu dispui de bugetul competitorilor tăi mai mari. Important e să ai puțină imaginație și să te folosești de beneficii în mod creativ. Le poți oferi angajaților o cotă parte din firmă, ajutor în a-și deschide propriul startup dacă vezi că au înclinații antreprenoriale, sau chiar promisiunea de a fi primul lor investitor dacă aleg să lucreze cu tine pentru o anumită perioadă de timp. 

Află mai multe despre creativitatea în recrutare și despre cum să folosești psihologia organizațională pentru a-ți construi echipa potrivită aici

Recomandarea săptămânii 

Recomandarea săptămânii de la noi: apucă-te să produci video ca să-ți promovezi businessul!

În 2024, formatul video e mai important ca niciodată în promovarea produselor sau serviciilor pe care le oferi. O analiză Wyzowl arată că 90% dintre marketeri consideră că acest format i-a ajutat să-și crească brand awarenessul. Iar 82% dintre consumatori au fost convinși să achiziționeze un produs sau serviciu ca urmare a vizionării unui video.  

Așadar, dacă așteptai un semn ca să începi să postezi Reel-uri sau TikTok-uri... Acesta e semnul. Iar dacă nu știi cum și de unde să începi, îți recomandăm un tutorial de la Tammy Dinh, creatoarea unui brandul de obiecte din lut și ceramică. În acest clip, Tammy trece prin întreg procesul filmării și montării unui clip video, oferind, de asemenea, o mică introducere în CapCut, sfaturi pentru înregistrarea rapidă a voiceoverului și despre cum să te conectezi în mod autentic cu audiența ta.  

 

Gazdele noastre, Maria Bercea – Content curator @ Startarium & Impact Hub Bucharest, și Irina Bădescu – Content writer @ Startarium & Impact Hub Bucharest îți dau întâlnire în fiecare vineri pe Spotify, YouTube, Apple Podcasts și, bineînțeles, pe site-ul Startarium.         

  

La acest podcast au contribuit Monica-Ioana Buzea (știri) și toată echipa Startarium & Impact Hub Bucharest.     

Grafica: Adina Stroe        

Muzica: Stocktune 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail