Noi voci susțin campania dedicată antreprenorilor români „O să încep de azi”

„O să încep de azi” își propune să aducă în lumina reflectoarelor puterea primului pas, curajul de a începe o afacere, de a ne transforma visurile în realitate, de a-i susține pe cei care deja au ales calea antreprenoriatului. Ne propunem să arătăm cum fiecare dintre noi putem susține inovatorii, artizanii sau creatorii români.

Suntem bucuroși să împărtășim cu voi despre următorii ambasadori care se alătură campaniei „O să încep de azi”. Te invităm să descoperi mai jos câteva dintre motivele pentru care aceștia susțin inițiativele antreprenoriale și ecosistemul.  

Armina Popeanu, Fondator | AArchitecs, Lyria

Arhitect și fondator Antreprenoriat Creativ, antreprenor cu peste 9 ani de experiență, Armina a fondat brandul premium de genți și pantofi Lyria – Povestea ta Pictată, studio-ul de arhitectură AArchitects și studiază business de arhitectură printr-un doctorat la Universitatea de Urbanism și Arhitectură Ion Mincu, în urma căruia își propune să creeze un model de business pentru creativi. Este, de asemenea, mentor pentru business-urile creative și crede că educația este motorul progresului, motiv pentru care sprijină cauze ce au în comun această viziune și predă la Ion Mincu. 

Vezi mai jos de ce susține Armina antreprenorii și de ce ar trebui să o faci si tu!😊

Anca Muraru, Redactor Revista Biz și Fondatoare Sustenabilitate.biz 

Redactor la Revista Biz și Fondatoare Sustenabilitate.biz, Anca are o experiență de 15 ani în media, comunicare, marketing & advertising. Materialele sale au fost incluse atât în publicații locale, cât și internaționale, printre care Business Review, Objectiva Comunicação, Business Woman, Ad Hugger, Revista Cultura și IQ Ads. 

În trecut, ne-a fost tuturor de mare ajutor să ne uităm către multinaționale, către companiile străine care veneau cu ceva nou pe piața locală și către ce face occidentul. Și încă ne este de ajutor. În același timp, am ajuns să înțelegem că piața locală este de neînlocuit. În acest moment, chiar și multinaționalele știu că a avea produse românești la raft reprezintă un avantaj - pentru economie, pentru oameni, pentru planetă și pentru profit. 

Am ajuns să reapreciem produsele românești, dar și inovația născută din nevoie și mințile strălucite ale românilor. În momentul în care alegem un produs românesc în locul unuia importat din țări îndepărtate, decidem să sprijinim un business autohton, să ajutăm la crearea de locuri de muncă, să reducem amprenta de carbon și să ajutăm economia țării, spune Anca.  

În ultimul timp, discutăm tot mai des despre sustenabilitate, un subiect drag mie, pe care mulți oameni nu îl înțeleg și îl asociază cu prețuri ridicate și un efort personal suplimentar. Dar a fi sustenabil este ceva ce oamenii de la țară au făcut fără efort de mulți ani - nu a existat risipă alimentară, pentru că resturile erau hrană pentru animale, nu au folosit produse dăunătoare plantelor și aveau legume naturale, organice și bio, la fel cum achiziționau produse de la vecini, pentru că își îndeplineau nevoile în timp ce ajutau comunitatea, mărturisește ea.    

Prin prisma profesiei mele, am oportunitatea de a discuta cu acești oameni frumoși, deștepți, inovatori, care își doresc să trăiască într-o țară, dar și într-o lume mai bună. Ei sunt fratele, sora, prietenul și colegul care au ales drumul antreprenoriatului, un drum care nu este ușor, dar care ne impactează pe fiecare dintre noi, atât la nivel personal, cât și colectiv, recunoaște ea. 

Eu aleg să vorbesc cu ei, să scriu despre ei, să cumpăr de la ei și să colaborez cu ei, oricând am ocazia. Nu înseamnă că ignor sau îndepărtez businessurile străine. Și ele ne oferă anumite beneficii. Este important să înțelegem că aceasta este o alegere pe care fiecare dintre noi o are. Și fiecare acțiune, oricât de mică, poate impacta oamenii, planeta și economia. Cu toții avem această putere”, mai adaugă ea.

Ibolya Oprea, Fondator Reset

Ibolya este cofondatoarea aplicației Reset, un program online de slăbit și de reeducare alimentară, prin care își propune să ajute clienții cu planuri nutriționale, ghid de substituiri, indicații de cumpărare și preparare ale alimentelor, educație nutrițională, comunitate și susținere din partea specialiștilor în nutriție, sport și psihologie. Ibolya este și una dintre câștigătoarele ediției 2020 a programului Empowering Women in Agrifood dedicat antreprenoarelor în agrifood și organizat de Impact Hub Bucharest.

Mulțumim pentru gânduri, Ibolya și vă invităm și pe voi să vă lăsați inspirați de mesajul ei mai jos! 💡

Ioana Axinte, Co-founder & CEO ONE Learning 

Ioana este Learning Experience Designer cu o experiență de peste 10 ani și s-a ocupat până acum de design-ul și implementarea programelor naționale și internaționale care pun în centru învățarea experiențială, prin utilizarea de metodologii specifice de învățare pentru organizații inovatoare. Ioana împreună cu trei prieteni specialiști în IT și dezvoltare profesională, s-au gândit la o soluție ca să-i facă pe părinți și copii să petreacă un timp de calitate împreună, ONE Learning App, startup care a câștigat o finanțare de 7.000 de euro în cadrul competiției Innovators for Children, accelerator pentru startupurile din domeniul educației.         

Ioana este de părere că un ecosistem antreprenorial de calitate are puterea de a transforma vieți și comunități.

„Suntem încântați să ne alăturăm campaniei <O să încep de azi> pentru că știm că doar împreună putem crea comunități puternice și vibrante în care producătorii locali și micile afaceri sunt susținute și încurajate să crească și să inoveze”, menționează ea. 

„Pentru noi acest lucru este foarte important și încă de la pre-lansarea aplicației ONE Learning am lucrat cu companii locale, în activitatea de marketing, serviciile legale, video si editare. Pe lângă asta, ne-am deprins obiceiul de a cumpăra produse de la producătorii locali”, continuă ea.

„Colaborarea cu experți, antreprenori, creatori și producători autohtoni ne-a ajutat să creăm un produs inovator și necesar pe piața locală, pentru că furnizorii noștri înțeleg cel mai bine specificul pieței locale. Iar noi știm că investind în succesul lor ajutăm la crearea unui lanț de impact la nivel de comunitate. Povestea noastră a început în timpul pandemiei, când am implementat un program de educație antreprenorială pentru tinerii din mediul rural – atunci și acolo s-a aprins prima scânteie! Am avut ideea de a crea un loc digital pentru tineri, cu scopul de a le oferi acces la resurse de calitate și la oportunități de învățare experențiale.  

De la idee până la găsirea unui model de business sustenabil a fost nevoie de aproape doi ani, doi ani plini, cu foarte multe schimbări (pentru că ai nevoie de timp să înțelegi problema, clientul, piața, să propui o prima soluție, să o testezi apoi să o iterezi până găsești un product-market fit).”  

„Pentru noi au fost două principii constante pe care ne-am focusat: credința în abilitatea noastră că vom găsi resurse, oameni, și suport - Impact Hub Bucharest au făcut și încă fac parte din călătoria noastră; și asumarea faptului că fiecare călătorie antreprenorială este unică - comparația este ceea ce oprește inovația”, adaugă Ioana. 

Nu în ultimul rând, susținerea afacerilor locale îți permite să iei un rol activ în modelarea peisajului economic și cultural al comunității tale, ceea ce poate fi o sursă de mare mândrie și satisfacție.

Mihai Moghior - Managing Partner Europe at GRI, Founder of AIESEC Alumni Romania

Mihai a oferit servicii de resurse umane corporațiilor, de peste 20 ani, ca Headhunter, Trainer și Consultant în Managementul Resurselor Umane. El a fondat Brainspotting, cea mai mare firmă de recrutări specializate în domeniul IT&C din România, iar apoi s-a alăturat companiei Ascendis, ca partener al diviziei de Training și Consultanță HR. Din 2014 Mihai este partenerul din Europa al GRI (o companie din Silicon Valley care oferă o suită robustă de instrumente de management, bazate pe evaluare comportamentală). În 2019 a fondat AIESEC Alumni România, o prelungire a misiunii și a spiritului AIESEC. Afiliată rețelei globale de alumni, Asociația reunește sute de foști membri care - printr-un network activ - reușesc zi de zi să aducă impact pozitiv atât în societate, cât și pentru susținerea dezvoltării actualilor membrii AIESEC România.

Descoperă mai jos mesajul lui Mihai pentru viitorii antreprenori: 

Liviu Cadariu, Program Director StepFWD

Liviu este director de program în cadrul StepFWD, un pre-accelerator de nouă săptămâni dedicat startupurilor tech, precum și cofondator al WeForReal, o companie de training și consultanță, a cărei misiune este sprijinirea startupurilor în a construi comunități active în jurul propriul brand. 

„Lucrând cu startupurile aflate la început de drum în cadrul programelor StepFWD am observat cum cel mai bun aliat pe care îl poate avea un fondator pentru a trece peste momentele dificile este mentorul. Ecosistemul antrepenorial are din ce în ce mai multe programe suport și oameni dispuși să își ofere ajutorul. Trebuie însă să ții minte că un mentor este ca un antrenor care te pregătește pentru ziua meciului, însă este responsabilitatea ta să performezi”, spune Liviu.   

“Antreprenoriatul este unul din cele mai dificile joburi pe care le poți alege de bună voie! Pentru a construi o afacere trebuie să dai dovadă de reziliență și perseverență, căci zilnic ai de rezolvat ceva nou, greu sau care nu face parte din setul tău de abilități, mărturisește el. Antrepenori de pretundindeni și aflați la orice stadiu: aveți tot respectul meu!”

Mihai Cepoi, Founder & CEO Jobful 

Mihai Cepoi este co-fondatorul și CEO Jobful, prima platformă de recrutare prin gamification din România, lansată în 2018. Înainte de Jobful, Mihai a lucrat în cadrul SAP, unde se ocupa de vânzarea soluției de HR și unde a fost desemnat MVP pentru vânzări în HR. În 2018 a plecat, urmând să se ocupe în totalitate de Jobful, iar în 2019 să fie inclus în generația Forbes România 30 sub 30. În  În martie 2023 Jobful a derulat o rundă de investiții pe platforma de crowdfunding Ronin, sperând să obțină 120.000 de euro care să susțină eforturile actuale de creștere ale companiei. Până în prezent, Jobful a atras investiții totale de peste 700.000 euro, evaluarea curentă a afacerii fiind de 6 milioane de euro.  

Mihai crede că antreprenorii reprezintă o sursă constantă de inspirație, pentru toate generațiile societății noastre.

„Ei ne arată ca nimic nu e imposibil, că putem fi curajoși, că învățarea este un proces continuu și că poți continua și după eșecuri ce marchează chiar și ani din viață.  

Munca lor contribui activ la o economie mai stabilă cu efecte în viețile fiecăruia dintre noi, atât economice cât și sociale. În orice direcție ne uităm, putem observa efectul magnetic al antreprenoriatului și formele sale de a aduce progres societății din care facem parte”, încheie el. 


Alătură-te și tu campaniei de susținere a antreprenorilor români! 

  • Filmează un video scurt cu telefonul (de 30 de secunde) sau spune-ne o poveste personală, motivul pentru care tu consideri că e important să susținem antreprenorii, creativii, artizanii români și postează-l în pe canalele tale cu hashtag-ul #osaincepdeazi și #sustinantreprenoriiromani
  • Dacă preferi, poți să ne trimiți nouă materialele și contribuția ta la campanie (fie printr-un mesaj pe canalele noastre de social media: Facebook, Instagram, Linkedin, fie pe adresa de email pr@impacthub.ro) și noi le vom prelua pe canalele noastre de comunicare. 

 Devino o voce activă în campania „O să încep de azi” și trimite-ne povestea ta! 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail