Barometrul Startup-urilor din România | Rezultatele ediției 2 (2017)

Barometrul Startup-urilor din România 2017 este o analiză realizată la nivel național de EY România alături de Impact Hub Bucharest și Startarium, își propune să contureze profilul antreprenorului de startup, de la date demografice la nevoile educaționale și financiare.

Barometrul Startup-urilor din România, o analiză realizată la nivel național de EY România alături de Impact Hub Bucharest și Startarium, își propune să contureze profilul antreprenorului de startup, de la date demografice la nevoile educaționale și financiare.

La Startarium PitchDay, în cadrul panelului de dezbatere legat de nevoile antreprenorilor la început de drum, au fost prezentate câteva dintre rezultate preliminarii ale acestei cercetări. Pe 7 decembrie, în cadrul unui eveniment organizat în noul spațiu Impact Hub Bucharest, a fost prezentată analiza completă.

Aflat la cea de a doua ediție, Barometrul startup-urilor din România analizează răspunsurile a 357 antreprenori de startup (fondatori ai unor companii cu vechime mai mică de trei ani calendaristici). 63% dintre respondenți au vârsta între 21 și 35 de ani, 33% între 35 și 50 de ani. 3% au peste 50 de ani, iar 1% au sub 21 de ani.

93% dintre ei provin din mediul urban. Sectoarele de activitate ale startup-urilor sunt variate, de la IT& tech (27%), media și publicitate (11%), servicii pentru afaceri (10%), comerț cu amănuntul (10%).

Chestionarul a fost aplicat în perioada 3 august - 31 octombrie 2017.

Câteva dintre principalele rezultate ale cercetării arată că:

  • 7 din 10 antreprenori câștigă peste venitul mediu pe lună
  • 44% dintre respondenți consideră că mentoratul și discuțiile cu alte antreprenori sunt principala sursă de învățare
  • 27% consideră că soluțiile de finanțare pentru startup-uri ar fi cea mai eficientă măsură a guvernului
  • 36% dintre antreprenori vor investi cele mai multe resurse în promovare
  • 67% dintre respondenți sunt îngrijorați de asigurarea fondurilor pentru creșterea numărului de angajați
  • Zece ore pe zi dedicate afacerii
  • 44% spun că mediul fiscal s-a deteriorat în ultimul an

Rezultatele studiului sunt disponibile aici. 

Pentru prima dată în cadrul barometrelor EY România dedicate antreprenorilor, educația precară ocupă primul loc în topul celor mai importante obstacole pentru cei care vor să înceapă și să dezvolte o afacere în România. Răspunsul indică o conștientizare a importanței educației antreprenoriale și a lipsei acesteia, fie că este de business, legată de finanțare, marketing, leadership, vânzări sau alte zone care țin de dezvoltarea unei afaceri de la zero.

Aceste rezultate ne confirmă încă o dată nevoia de educație pentru startup-uri, misiune pe care ne-am asumat-o aici în Startarium și căreia ne dedicăm cu toate resursele din platformă.
>> Explorează conținutul video de învățare
>> Aplică gratuit pentru un mentor
>> Finanțează-ți ideea prin crowdfunding

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail