Kreativnost može biti bitan instrument za uspjeh i održivost poslovanja - ne samo u smislu profita i ekonomskog razvoja, već i iznad svega u smislu poduzetničke dobrobiti poduzeća i njegovih ljudskih resursa. Saznajmo kako!
U ovom modulu naučit ćete:
-
da je kreativnost pokretač dobrobiti
-
kako možete aktivirati procese koji dovode do toga
-
kako možete surađivati s kreativnim profesionalcima kako biste promovirali takav inovativni pristup
Poznati citat Alberta Einsteina kaže: “Kreativnost je inteligencija koja se zabavlja!” . Pa, ovo otprilike sažima sve.
Kreativnost se pogrešno smatra urođenim talentom umjetnika i izvođača, nečim s čime se rađate i što se ne može naučiti niti razviti.
Međutim, kreativnost se uglavnom odnosi na to kako se odnosimo prema stvarima, a ne na smišljanje potpuno novog rješenja. Radi se o otkrivanju uzroka problema i kako izvući korist iz postojećih rješenja. Kroz kreativnost razmišljate o zadatku ili problemu na nov ili drugačiji način i koristite maštu za stvaranje novih ideja, proizvoda i usluga.
Osobito danas, kada nas izazovi koji proizlaze iz neočekivane pandemije tjeraju da se prilagodimo nepredviđenim promjenama u svim područjima života - osobnim, profesionalnim, društvenim, kulturnim i ekonomskim - poduzeća i stručnjaci moraju brzo procijeniti ove nove situacije i razviti strategije za snalaženje ih. Koristeći se kreativnošću, možete ne samo odgovoriti na postojeće izazove, već i razmišljati unaprijed.
Na isti način na koji nas kreativnost vodi u nikad prije istražena područja razmišljanjem o nečem novom i inovativnom izvan općih praksi, vi kao poduzetnici dizajnirate poslovne strategije i modele za izgradnju i implementaciju inovativnih ideja. Osim toga, umjetnici i kreativci mogu i trebaju vas podržati kao poduzetnike u vašim kreativnim procesima kroz svoje umjetničke i kreativne intervencije, budući da umjetnost stvara kulturu kreativnosti.
Suradnja donosi brojne prednosti tvrtkama, uključujući prilike za:
-
uočiti prilike i pronaći učinkovita rješenja gledajući dalje od onoga što već postoji
-
preuzimaju rizike i izazove, jer su voljni eksperimentirati bez straha od neuspjeha
-
promicati inovacije uvođenjem novih ideja ili koncepata
-
stimulirati i motivirati zaposlenike, kolege, suradnike, kupce i klijente inspirirajući ih i uključivši ih u kreativne procese
-
poboljšati suradnju promicanjem otvorenog uma, fleksibilnosti i stavova bez osuđivanja
Čak je i Europska komisija uključila kreativnost kao ključnu poduzetničku kompetenciju u svoj Okvir poduzetničkih kompetencija poznat kao “ EntreComp ”, gdje je kreativnost predstavljena kao jedna od ključnih kompetencija u području pod nazivom “Ideje i prilike”; kreativni proces uključuje i korištenje resursa i sposobnost djelovanja na ideje kako bi se oblikovala i iskoristila njihova vrijednost.