Cercetare de piață | Templates, ce surse folosești și cum organizezi informația

Dacă ai o idee de afacere nouă sau o nouă verticală de business, o documentare temeinică te va ajuta să explorezi potențialul pieței și nișei pe care vrei să vinzi, să estimezi competiția și să îți poți evalua obiectiv diferențiatorii.

Cum pot să explic unui potențial partener sau investitor care este potențialul pieței pe care o adresez prin produsul/serviciul meu? Cum pot să estimez corect și obiectiv care este competiția? Iată două întrebări la care trebuie să ai răspunsuri concrete, care să te ajute la construirea unei afaceri sustenabile.  

Chiar dacă la o primă vedere potențialul pieței poate să pară uriaș, este important ca afirmațiile pe care le faci să fie bazate pe informații solide și să poată fi susținute cu cifre concrete. În plus, analiza competiției e și ea foarte importantă – este foarte probabil ca cineva să se fi gândit deja la idei similare cu a ta, așa că bine le verifici temeinic. 

De ce să faci research? Cum te …

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail