Interviu cu George Georgescu - Connected Medical Devices

The Human Link salveaza viețile pacienților cu Alzheimer prin tehnologie și servicii profesionale. Fondatorul companiei spune că pentru el, norocul (”luck”) în antreprenoriat înseamnă ”Labouring Under Correct Knowledge”. Iată cum a aplicat acest principiu la Connected Medical Devices și în dezvoltarea soluției The Human Link.

Sunt 6 milioane de oameni doar în Uniunea Europeană care se rătăcesc an de an. Au Alzheimer. Ei mai au o problemă. La 48 de ore de la dispariție, sunt șanse de peste 70% ca aceștia să fi decedat. Acest lucru pune o mare presiune și pe cei care îi îngrijesc, pe familiile lor și pe instituțiile specializate pentru asta. The Human Link se adresează pacienților care suferă de Alzheimer și bătrânilor în general.

Cum a apărut ideea The Human Link

La un moment dat am avut o curiozitate, am luat niște bilete și m-am dus la Mobile World Congress în Barcelona. Și acolo am văzut foarte-foarte multe soluții, am văzut foarte multe start-up-uri și am văzut foarte multe soluții pentru copii. Și având în familie un caz cu Alzheimer, m-am gândit de ce nu sunt...de ce tehnologia actuală nu este aplicată și pentru nevoile acestea.

De aici a început povestea. M-am întors, l-am sunat pe prietenul meu, Dragoș. Dragoș a avut și el o problemă de genul acesta în familie și a fost foarte-foarte încântat de la început și am zis să facem un fel de brainstorming împreună, ne-am luat work from home, am venit la mine, am zis să ne gândim un pic, pe cine sunăm prima dată.

I-am sunat pe cei de la Societatea Română Alzheimer care a fost și prima întâlnire stabilită, adică ne-au chemat direct a doua zi, am fost acolo. Și de acolo a început povestea. Suntem o companie la început, toți cei care sunt în echipă, sunt intraprenori în companiile sau în corporațiile din care fac parte.

Antreprenoriatul este despre învățare

Ideea este că antreprenoriatul nu ar trebui să fie hazard, antreprenoriatul trebuie să fie știut, învățat un picuț și după restul e hazard. Dar o mică parte, cel puțin, trebuie să fie structură. Altfel nu ajungi la niciun rezultat niciodată. 

Echipa, mai importantă decât ideea

Cea mai importantă, mai importantă și decât ideea, este crearea echipei. Pentru că poți să ai o idee la început, dar în momentul în care vorbești cu mai mulți oameni, ea se va schimba. Ideea este să poți să îți creezi o echipă care să poată pivota și care să poată crea o soluție finală care să fie și soluție variabilă.

Echipa a venit natural, din momentul în care am ajuns și am discutat la Societatea Română Alzheimer, am început să discutăm cu niște prieteni și au fost foarte mulți care ridicau mâna ”vreau și eu, vreau și eu”. Având un grup destul de mare de oameni, unii s-au alăturat, alții s-au alăturat și au plecat, dar acum suntem o echipă stabilă de undeva la 12 oameni.

Oamenii care sunt acum în echipă, au avut o poveste sau cunosc o poveste asemănătoare și știu că este o necesitate reală și muncesc pentru a putea ajuta oamenii respectivi, pentru a aduce o soluție care să poată ajuta niște oameni. 

Planuri de viitor

Anul acesta vrem să avem o cifră de afaceri mare, avem planuri mari și vrem să mai deschidem încă două piețe. Noi acum vindem în România, vrem să sedimentăm și să putem să vindem foarte bine în România. Grecia, pe care abia am lansat-o, vrem iarăși să o lansăm puternic. Și mai avem încă 2-3 în care vrem să ieșim. Pe lângă asta, suntem în plin proces de creare, al doilea produs, care se va integra cu primul. 

Experiența Startarium PitchDay

Startarium...prima dată l-am găsit pe internet și am zis ”ar fi momentul să încercăm și noi să ne expunem”. Crezând în idee, ne-am înscris, eu am avut o mare problemă, mie îmi era frică de vorbit în public. Fix în 2017, cu vreo 4 luni înainte de Startarium PitchDay, am avut o prezentare la care m-am blocat pur și simplu.

La Startarium, când m-am urcat pe scenă în 2017...a fost sink or swim direct. Nu am făcut cursuri, nu am făcut nimic, pur și simplu am vorbit despre soluții cu foarte mulți oameni și am zis că trebuie să devin din ce în ce mai natural. A doua oară, au fost destul de mari diferențele dintre soluția care...exact ce ziceam la început, soluția pivotează, soluția este vie, se modifică în funcție de factori externi.

Factorii externi la noi cel puțin au fost doctorii, au fost pacienții, au fost teste care au fost făcute și tocmai de aia le-am structurat și am ajuns, am reușit să ne calificăm pentru a doua oară în semifinală, cel puțin, la Startarium PitchDay. Experiența de pe scenă a fost wow, a fost extraordinar să poți să vorbești în fața unui număr atât de mare de oameni și să poți să-ți prezinți ideea și ei să te asculte. Mi se pare extraordinar.

La fiecare semifinală, pur și simplu am prezentat, cu emoție, care este soluția și pentru ce o am. Decizia a fost a altora să ajungem pentru că este un sistem de votare la fiecare semifinală în care sunt incluși și ceilalți participanți.

Sfaturi pentru viitorii participanți PitchDay

Viitorilor aplicanți PitchDay le pot da niște sugestii. În primul rând, ajută foarte mult suportul celor de la Impact. În ce sens? În momentul în care te înscrii la PitchDay, ai un PitchTech, spre exemplu. Asta ajută foarte-foarte mult și la cristalizarea ideii tale, poți să o vezi genială – și poate e genială – dar îți trebuie neapărat o structură în care s-o pui, începând de la problemă, soluție, piață, absolut toate lucrurile.

Chit că nu te califici în semifinale, dacă poți să treci start-up-ul tău prin toate etapele care sunt acolo, cu siguranță vei fi câștigat. Mai mult de atât, ține doar de LUCK, iar LUCK înseamnă Labouring Under Correct Knowledge. 

Recomandări pentru antreprenorii la început de drum

Recomandări pentru antreprenorii la început din comunitatea Startarium... stați pe site, sunt foarte-foarte multe tool-uri care vă pot ajuta, vă pot structura ideile, vă pot deschide ochii și în felul acesta puteți crea ceva care are sens și care poate fi prezentat mai departe. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail