Finanțat prin crowdfunding | Interviu cu echipa eematico Toys

eematico Toys este prima serie de jucării dezvoltate prin cercetare educațională în România. Ce provocări au întâmpinat pe drumul antreprenorial și ce au învățat din ele descoperi în următorul video.

Povestea Eematico

Ion Neculai, Co-fondator & Arhitect organizațional: Povestea Eematico a început acum 3 ani de zile din dorința noastră și din încercările anterioare de a crea activități pentru copii care să îi ajute pe aceștia prin tot felul de jocuri și exerciții practice să dea sens lucrurilor pe care le învață în școală. Am început cu niște activități simple care ușor-ușor s-au transformat în cursuri mai complexe, apoi au urmat tabere și așa am strâns vreo 350 de ore de conținut educațional.

Dezvoltarea diviziei de jucării

Adina Marin, Co-fondator & Designer educațional: Ideea de a face jucării a apărut acum un an. Tot făcând cursuri și materiale didactice și proiecte de bricolaj pentru copii, părinții le-au tot văzut, copiii și le doreau acasă după fiecare curs.

Bogdan Bălănescu, Co-fondator & Trainer: Foarte mulți părinți, în special cei de la cursul pentru copii mari, au spus că nu prea mai au loc prin casă de proiecte, dar și că proiectele sunt folosite destul de ingenios de către copii acasă.

Ion Neculai: Noi încercăm să punem și în jucării și în cursurile noastre un rezumat de experiențe importante care să te facă să înțelegi de ce o informație merită cunoscută și cu ce te va ajuta ea în viață mai departe.

Adina Marin: Așa am scos cu ajutorul părinților și copiilor aceste 6 jucării pe care le-am și produs. Toată aplicația pentru Startarium ne-a dat un impuls de a duce proiectul mai departe. Probabil că dacă nu apărea această oportunitate, am fi amânat un pic procesul de a porni acest nou business.

Ion Neculai: Ne-am gândit să luăm anumite proiecte pe care le-am făcut cu foarte mulți copii înainte. Au trecut prin mânuțele lor de la simplu placaj, la mecanisme. Avem trei categorii de astfel de jucării, unele sunt kit-uri de asamblare, apoi mai avem o jucărie care vine ca un kit de construire și puzzle-uri simple de lemn, care te învață despre geometrie și pattern-uri în geometrie. Am strâns o bază de date care are peste 600 de astfel de materiale didactice. Cursurile noastre se fac în București momentan, dar ne-am dori ca tipul de educație pe care îl facem să ajungă și în alte orașe din țară, poate și peste hotare.

Provocările întâmpinate

Bogdan Bălănescu: În primul rând, să învățăm să facem tot ceea ce facem în momentul acesta. Le-am depășit în mare parte în echipă.

Ion Neculai: Când ne-am apucat de proiectele noastre educaționale, am luat toată ideea asta de antreprenoriat foarte light pentru că făceam o chestie care ne plăcea foarte mult.

Adina Marin: Legat de experiența de antreprenor...eu sunt, în primul rând, designer și designer educațional și apoi sunt și antreprenor. Tot timpul până acum, până la Startarium, partea asta cu antreprenoriatul era secundară. Noi trebuia să facem cele mai bune produse, să facem cele mai bune cursuri, experiența copiilor era tot ce conta. Acum am început să intrăm mai mult în partea de business. Avem produsul, vrem să începem să îl răspândim în lume, să îl facem scalabil, să îl vindem. E foarte provocator, mai ales că firea mea e mai mult din partea de creativitate, artă, design.

Ion Neculai: Provocările sunt mai mult legate de tipul de educație pe care îl facem noi, care se referă la zona asta non-formală, complementară, unde există o muncă de convingere pe care trebuie să o duci cu potențialii tăi clienți. Este ceva cu totul nou care apare în peisaj și educația are această particularitate că își dă roadele după un timp îndelungat. Lumea este mai puțin dispusă să își asume riscurile în ceea ce privește educația copiilor.

Experiența incubatorului Startarium

Startarium a fost o provocare pe care ne-am propus-o, aceea de a ieși din zona noastră de confort care se referea doar la cursuri. Am vrut să punem această poveste cu jucăriile într-un context mai structurat și incubatorul Startarium a oferit acest context care să structureze lucrurile și să pună niște probleme cu care ne confruntasem înainte, dar care nu fuseseră foarte bine definite.

Experiența campaniei de crowdfunding

În momentul în care am intrat în Startarium, unul din lucrurile pe care ni le-am propus a fost să creștem un pic mai susținut partea de Toys. Printre oportunitățile care ni s-au arătat în cale în cadrul acestui program, a fost ideea aceasta de a încerca să validăm produsele noastre și să testăm mesaje de marketing și alte tipuri de idei pe care le aveam legate de jucării printr-o campanie de crowdfunding.

A fost o provocare pe toate planurile: planificare, comunicare, pregătiri anterioare, producție. A fost o provocare în sine și desfășurarea campaniei pentru că pariul pe care l-am făcut noi a fost să facem această campanie acum, însă probabil că ar fi fost mai oportun pentru produsul nostru să facem campania mai încolo.

Asta a însemnat un efort puternic din partea noastră în ceea ce privește ideile și soluțiile pe care să le încercăm într-un moment în care piața noastră nu e neapărat într-un mindset de cumpărare pe partea de jucării. Până la urmă, campania a fost finanțată și am și depășit puțin pragul pe care ni-l propusesem inițial.

Planurile de viitor pentru Eematico

Acum că am încheiat campania cu bine și că am reușit să înțelegem mai multe despre care ar putea fi piața noastră de jucării, intenția noastră este de a scala linia de jucării pe care am început-o, de a duce experiențele noastre în alte orașe din țară și în același timp, să continuăm să dezvoltăm partea de cursuri, crezând foarte tare că jucăriile ne vor ajuta să ducem aceste cursuri mai departe. Jucăriile sunt un produs mult mai ușor scalabil, mult mai ușor de dus în alte locuri decât sunt cursurile noastre.

Recomandări pentru antreprenorii la început de drum

Bogdan Bălănescu: Pentru a porni un business în educație, trebuie să ai răbdare, să iubești ceea ce faci.

Adina Marin: Am constatat că este foarte important să știi ce îți dorești și cât vrei să te dedici proiectului. Să încerci să găsești un echilibru, să ai foarte multă răbdare și să fii deschis, să nu renunți.

Newsletter

Newsletter-ul Startarium

Bilunar, în newsletterul Startarium găsești oportunități curatoriate și materiale utile antreprenorilor.

Abonează-mă