Învață ghidat disciplina "antreprenoriat". Pas cu pas, de la A la Z
Ți-ai construit soluția, acum e momentul să ajungă la cei care au nevoie de ea. Cum găsești clienții care sunt dispuși să plătească pentru produsul tău și să îți ofere feedback, afli din materialele de mai jos:
Dacă ai o idee de afacere nouă sau o nouă verticală de business, o documentare temeinică te va ajuta să explorezi potențialul pieței pe care o adresezi, să estimezi competiția și să îți poți evalua obiectiv diferențiatorii.
Valoarea primelor vânzări poate fi privită din mai multe perspective: pe lângă veniturile aduse, pot fi o oportunitate de a primi feedback relevant: atât despre comportamentul clienților tăi, cât și în privința beneficiilor pe care le aduce produsul sau serviciul. Iată ce trebuie să știi despre vânzări:
”Nu am fonduri să investesc în marketing, produsul nu este promovat, așa că nu am suficiente vânzări, deci în continuare nu am fonduri” - îți sună cunoscut? Vestea bună e că există tehnici de marketing pe care le poți aplica pentru a câștiga tracțiune.
Cum e construită relația dintre un brand și clienții săi și cum poți defini cât mai corect segmentul căruia i te adresezi? Află cum formulezi corect un positioning statement de la Mihai Bonca, fondator Brand Architects.
Când vrei ca produsul tău să ajungă la comunitatea căreia i se adresează, campaniile cu influenceri pot fi un bun instrument de promovare. Pentru ca ele să aibă impactul dorit, e bine să le planifici în detaliu. Iată care sunt recomandările lui Cristian China Birta, blogger și antreprenor.
24 02
Dacă ești femeie și te gândești să îți deschizi propriul business sau te întrebi cum poți să îl dezvolți pe cel pe care l-ai fondat deja, am pregătit o listă cu câteva oportunități și resurse pentru tine, precum și o listă de comunități cu care să te conectezi și cu fondurile de investiții existente pentru antreprenoare și afacerile lor.
20 10
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
05 04
În ultimii ani, dar mai ales începând cu 2020, pe fondul măsurilor de distanțare socială, tot mai mulți antreprenori au luat în calcul sau chiar au început să folosească semnătura electronică. Lucian Daia, CTO Zitec, ne-a răspuns la cele mai importante întrebări despre acest subiect. Vezi mai jos detalii despre cum adopți o astfel de semnătură, ce opțuni există pe piață și la ce să fii atent.
10 02
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
16 11
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru: de la opțiuni până la costuri de acoperit în viitor, adiacente investiției.
04 09
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
06 08
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită. Ca să o identifici, e nevoie de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul oamenilor și produsele pe care le folosesc.
18 08
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.