Antreprenoriatul social este încă într-un stadiu incipient în România, însă există o mulțime de inițiative și oportunități pentru proiectele cu misiune socială. Descoperă afaceri sociale locale și articole utile dacă vrei să începi un astfel de business!
Ce instrumente și întrebări folosești pentru customer research?
Pentru toate startupurile și ONG-urile aflate la început de drum, una din cele mai importante chestiuni atunci când vine vorba de scoaterea pe piață a produsului sau serviciului pe care îl dezvoltă o reprezintă, pe lângă atragerea de fonduri și de investiții, definirea segmentelor de clienți cărora li se vor adresa și alegerea acelui „client ideal” (sau customer persona, în termeni de marketing).
Întreg procesul de product development și de conturare a modelului de business este unul ciclic. Iată ce întrebări și ce instrumente te ajută să faci alegeri potrivite pentru evoluția produsului sau serviciului pe care îl dezvolți.
În sens foarte larg – când vorbești de validarea produsului, vorbești în egală măsură despre segmentele de pricing și mesaje, iar atunci când cauți validare nu trebuie să te uiți doar după confirmări și indicii despre cum ar putea arăta viitorul produselor și proiectelor tale, ci și la invalidări și la clarificarea unor rute care să se închidă.
Ai adunat datele despre nevoile și comportamentele potențialilor tăi clienți. Cum folosești toate informațiile pe care le ai acum la dispoziție?