Antreprenoriatul local devine tot mai incluziv, iar dezvoltarea sa încurajată: un bun moment de a privi ecosistemul românesc din alt unghi: cel al egalității de gen. Descoperă interviurile și opiniile scrise de femeile care au fondat propriile afaceri!
Antreprenoarele din România obțin profituri mai mici dar au randament mai bun decât bărbații. Mediul antreprenorial este însă mai puțin favorabil româncelor comparativ cu alte țări din regiune. În Europa, antreprenoarele au mai puțină încredere că au aptitudinile necesare să pornească un startup și se tem mai mult de eșec decât bărbații.
Ce le motivează pe femeile care aleg să își deschidă propriul business? Cum a arătat parcursul lor și ce sfaturi au pentru alte antreprenoare aspirante? Ne povestesc Tania Bordianu – Co-fondator Unison - Plant Based Food, Iulia Dorobanțu – Co-fondator Charger.ro, Armina Popeanu – Fondatoare AArchitects Design, Raluca Jianu – Cofondatoare Epic Visits și Roxana Damaschin-Țecu - Cofondatoare Oil Right.
Dacă ești femeie și te gândești să îți deschizi propriul business sau te întrebi cum poți să îl dezvolți pe cel pe care l-ai fondat deja, am pregătit o listă cu câteva oportunități și resurse pentru tine, precum și o listă de comunități cu care să te conectezi și cu fondurile de investiții existente pentru antreprenoare și afacerile lor.
Cum ultimii ani au fost plini de provocări pentru întreg ecosistemul antreprenorial, ne-am propus să luam pulsul ecosistemului și să analizăm prezența și performanța antreprenorilor din România.
În martie, pe Startarium readucem în prim-plan inițiativele fondatoarelor din comunitatea noastră. De data aceasta, am adus împreună antreprenoare din domenii variate, în diferite stadii de dezvoltare, care ne-au împărtășit din insight-urile primilor ani de construire a unui business. Descoperă în acest articol opinii de la Andra Pintican – Fondator Școala de HR, Simona Lăpușan – Co-fondator Zitec și Evelina Necula – Co-fondator Kinderpedia.
01 06
Dacă ești femeie și te gândești să îți deschizi propriul business sau te întrebi cum poți să îl dezvolți pe cel pe care l-ai fondat deja, am pregătit o listă cu câteva oportunități și resurse pentru tine, precum și o listă de comunități cu care să te conectezi și cu fondurile de investiții existente pentru antreprenoare și afacerile lor.
20 10
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
05 04
În ultimii ani, dar mai ales începând cu 2020, pe fondul măsurilor de distanțare socială, tot mai mulți antreprenori au luat în calcul sau chiar au început să folosească semnătura electronică. Lucian Daia, CTO Zitec, ne-a răspuns la cele mai importante întrebări despre acest subiect. Vezi mai jos detalii despre cum adopți o astfel de semnătură, ce opțuni există pe piață și la ce să fii atent.
10 02
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
16 11
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru: de la opțiuni până la costuri de acoperit în viitor, adiacente investiției.
04 09
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
06 08
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită. Ca să o identifici, e nevoie de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul oamenilor și produsele pe care le folosesc.
18 08
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.