Raluca Nechimis isi desfasoara acrivitatea in cadrul cabinetului sau individual de avocatura. Anterior, Raluca a lucrat 11 ani pentru una dintre primele trei firme de avocatura din Romania, unde a avut pozitia de Managing Associate. Si-a continuat cariera in cadrul biroului local al unei prestigioase firme de avocatura britanice, unde a lucrat mai mult de 2 ani. Raluca a studiat in Europa si SUA sub coordonarea unor experti internationali din domeniul achizitiilor publice, dreptului afacerilor internationale si arbitraj. Raluca detine o diploma de master in dreptul international al afacerilor si are o ampla experienta in dreptul contractual si al achizitiilor publice. Este un voluntar entuziast in proiecte caritabile si un cititor pasionat de filozofie si teologie. Raluca a scris articole in reviste de drept si de business pe subiecte controversate decurgand din legislatia aplicabila contractelor sau cea aplicabila procedurilor de achizitii publice. De asemenea, a sustinut seminarii pe aspecte juridice legate de procedurile de achizitii publice sau contracte comerciale diverse. Raluca este de asemenea special counsel pentru SCA Iordache & Partners in proiecte de achizitii publice si asociat al EMEA Conferences ce organizeaza in principal conferinte de dreptul afacerilor sustinute de catre experti straini.
Când o companie semnează un contract de servicii ca prestator, este important ca acestea să fie formulate cât mai clar și detaliat în textul actului. De asemenea, este nevoie de atenție și în ceea ce privește termenele și condițiile acestuia. Iată care sunt cele mai importante aspecte ale unui astfel de contract:
Contractul de servicii (inclusiv varianta sa - contractul de furnizare servicii, precum utilitățile) este cel mai frecvent tip de contract întâlnit în business. Ca el să își îndeplinească scopul într-adevăr, beneficiarii ar trebui să acorde atenție sporită clauzelor pe care le conține. Iată care sunt ele:
Contractele încheiate cu furnizorii sau clienții sunt instrumente de bază pentru o relație fructuoasă pentru ambele părți – ele clarifică obligații și setează cadrul în care se va desfășura colaborarea. Iată ce trebuie să știi despre clauzele de răspundere din contracte:
19 04
Tehnologia a eficientizat multe dintre aspectele vieții noastre, de la cum comunicăm, la modul în care gestionăm datele. Acum, prin sistemul RO e-Factura este revoluționat și modul în care ne administrăm afacerile din punct de vedere fiscal, în relația cu organele fiscale și cu ceilalți operatori economici.
11 03
Salvează acest articol și întoarce-te oricând, pentru update-uri la zi. Aici găsești atât evenimentele deschise, cât și cele care se vor anunța în curând. Online și offline, de la networking pur pentru startupuri, la conferințe tech&IT, de employer branding, PR sau marketing, organizează-ți din timp agenda pentru 2024.
01 03
Pentru al 6-lea an consecutiv, Startarium mapează ecosistemul local de programe pentru antreprenori. Descoperă în acest articol care sunt incubatoarele și acceleratoarele la care poți să aplici în 2024 și cum să alegi între ele: îți explicăm felul în care sunt construite, ce tip de finanțare oferă, dar și tipurile de industrii și stadii de dezvoltare pentru care caută aplicanți. Pregătește-ți lista și aplică și tu!
01 03
Participarea la un program internațional de creștere pentru afacerea ta este clar o oportunitate care îți poate oferi acces la resurse importante și expunere considerabilă. În materialul de mai jos vei descoperi care sunt cele mai cunoscute acceleratoare și programe și când poți să aplici la ele.
20 10
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
10 02
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi mai întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
16 11
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei pe care o ai deja, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru. Deci nu uita de fluxul de numerar și de bugetul de venituri și cheltuieli!
04 09
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
06 08
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită? Ca să o identifici, trebuie să treci printr-un proces de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul consumatorilor și produsele sau serviciile pe care le folosesc.
18 08
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.