Digitalizarea operelor creative a redus prețurile și, prin urmare, provocările de producție întâmpinate de artiști. Ca urmare, observăm o creștere a producției artistice - sunt generate, difuzate și publicate mai multe opere creative decât oricând. În ce măsură reprezintă acest lucru o oportunitate pentru tine? În acest curs, vei învăța cum să-ți împlinești potențialul creativ folosind tot ceea ce îți oferă mediul digital.
Acest curs te va ajuta dacă:
ești antreprenor creativ, artist sau profesionist care lucrează cu creativi, în general.
vrei să dezvolți noi competențe digitale care să te ajute în activitatea ta
dorești să descoperi domeniile în care îți poți îmbunătăți activitatea folosindu-te de lumea digitală
cauți modalități de consolidare a sustenabilității și reachul proiectelor tale
Industriile creative sunt esențiale pentru economia europeană. Acestea au angajat 7,4 milioane de persoane în UE în 2019, ceea ce reprezintă 3,7 % din totalul locurilor de muncă de pe piață. În 2017, existau 1,1 milioane de întreprinderi culturale și creative în UE, care au generat o valoare adăugată de 145 de miliarde EUR.
Impactul tehnologiilor și al serviciilor digitale asupra sănătății mentale, fizice și emoționale a oamenilor este cunoscut sub numele de bunăstare digitală (digital wellbeing). Aceasta este și una dintre componentele principale ale cadrului de capacități digitale, căreia ar trebui să i se acorde mai multă atenție, pentru că influențează viața modernă într-o mare măsură.
Iată câțiva termeni pe care îi vei învăța în cadrul acestui curs!
Design Thinking este despre dorința de a afla mai multe despre oamenii pentru care creezi bunuri sau servicii. Aceasta îți permite să observi și să empatizezi cu viitorul tău utilizator sau client. Atunci când construiești orice produs sau serviciu digital - dar utilizările sale merg dincolo de digital - ar trebui să iei în considerare aplicarea principiilor sale. Acestea te vor ajuta să creezi produse sau servicii mai relevante, mai utile și mai satisfăcătoare.
Ideația este un proces creativ în care designerii fac brainstorming de idei în grupuri, pe tematici (de exemplu, brainstorming de ”cea mai proastă idee posibilă”). În procesul de Design Thinking, este cea de a treia etapă. Într-un cadru sprijinit și lipsit de judecată, participanții se adună cu mintea deschisă pentru a genera cât mai multe idei pentru a răspunde la o declarație de problemă.
Iată trei exerciții pentru a experimenta tehnicile de design thinking!
Înainte ca Thomas Edison să inventeze fonograful în 1877, singura metodă prin care oamenii puteau asimila muzica era să asiste la un concert live. Fonograful a fost primul aparat care a înregistrat și a redat muzica și a folosit cilindri speciali, un stilou de redare, o diafragmă și un claxon pentru a face acest lucru. Edison a introdus cilindrii preînregistrați câțiva ani mai târziu, în 1889, permițând astfel ca muzica să fie difuzată în cantități mari.
Nu mai este suficient să faci muzică bună pentru a obține recunoaștere și pentru a-ți crea o comunitate, mai ales că astăzi obstacolele de intrare în industria muzicală sunt mai mici decât au fost vreodată.
Mulți pasionați de muzică îți ascultă melodiile doar prin intermediul serviciilor de streaming, cum ar fi Spotify și Apple Music. Deși suma de bani pe care un artist o poate câștiga din streaming este adesea infimă, aceste puncte de vânzare nu trebuie neglijate.
Pentru că majoritatea rețelelor de distribuție îți pot transmite muzica către toate serviciile majore de streaming, platforma pe care o alegi nu reprezintă o problemă majoră. Atunci când cauți servicii de distribuție, reține că există diferențe majore în ceea ce privește serviciile pe care le oferă, prețul acestora și plata redevențelor.
Artele și tehnologia au avut de mult timp o relație simbiotică. Artiștii au putut să se exprime mai liber datorită progreselor tehnice care i-au ajutat să adapteze în procesul lor creativ diverse tehnologii concepute inițial cu alt scop.
Publicul de astăzi poate fi la curent cu evenimentele culturale și poate cumpăra bilete cu ajutorul tehnologiilor digitale. Citirea unui ziar sau a unui roman, ascultarea de muzică sau vizionarea unui film online devin tot mai frecvente.
Haide să vedem cum se poate dezvolta o astfel de strategie!
În esență, o NFT este un obiect digital de colecție care are valoare atât ca criptomonedă, cât și ca piesă de artă sau de cultură. NFT-urile sunt privite ca o investiție care păstrează valoarea în același mod în care este privită arta. Dar cum se face acest lucru?
Acum că ai învățat elementele de bază și ce presupune acest proces, ești gata să creezi primul tău NFT. Un NFT poate fi realizat printr-o varietate de metode, după cum ai văzut în articolul anterior.
NFT-urile pot fi achiziționate de pe o varietate de site-uri, în funcție de ceea ce cauți (de exemplu, dacă ești în căutare de cărți de baseball, ar trebui să mergi pe un site precum www.digitaltradingcards.com, deși alte piețe vând articole mai generaliste). Vei avea nevoie de un portofel special pentru site-ul de pe care cumperi, precum și de bitcoin pentru alimentarea lui.
Multe companii importante și agenții guvernamentale au stabilit o strategie privind locul de muncă digital pentru a face față schimbărilor de pe piață. Locul de muncă digital a eliminat granițele de comunicare și modifică experiența angajaților, transformând-o într-una care promovează eficiența, creșterea și creativitatea prin îmbinarea inteligentă a tehnologiei pe care multe firme o utilizează în prezent.
Colaborarea prin intermediul accesului mobil și a rețelelor sociale este o componentă fundamentală a locului de muncă digital, iar această tendință este în creștere. Angajații din zilele noastre au un program de lucru și locații mai flexibile, astfel încât locul de muncă nu mai este privit ca o singură entitate.
Alegerea canalelor potrivite pentru industria și audiența ta poate fi uneori dificilă. De aceea, trebuie să te gândești cât timp și efort vei putea investi în ele și, de asemenea, cum să le prioritizezi - după cum știm cu toții, resursele tale nu sunt infinite.
Ce ar vedea afacerea ta dacă s-ar privi în oglindă, azi. Un instantaneu pentru discuții cu echipa și partenerii.
Prezentarea pe care finanțatorii vor să o primească pe email.