Accesul la finanțare e o provocare, în țara noastră. De aceea, îți explicăm cum arată peisajul investițional autohton și din ce surse poate primi finanțare startupul tău aflat în stadiul de creștere.
Au mai rămas doar două săptămâni în care antreprenorii se pot înscrie în competiția „Românii sunt antreprenori”, care are loc pe 15 mai 2025, la Radisson Blu Hotel (București). În joc sunt premii în bani (în valoare totală de 50.000 de euro) și nu numai.
Investitorii și consultanții din mediul de business privesc cu optimism evoluția ecosistemului local de startupuri în 2025. Deși instabilitatea politică și economică globală creează un mediu incert, de aici pot rezulta oportunități pentru soluțiile disruptive, iar investițiile vor fi realizate cu mai mult discernământ. Asta în condițiile în care România nu are apetit pentru risc, iar investitorii locali sunt puțini și activează doar pe câteva verticale.
Irina Mișca caută echipe de oameni talentați, antreprenori cu viziune, care se luptă să construiască produse/servicii ce aduc un impact pozitiv în economia locală și care au apoi curajul să țintească creșterea globală. Am stat de vorbă cu ea despre mediul de business autohton și relația investitor-startup.
Ai găsit un apel de finanțare european, ai depus online cererea, ți-a fost aprobată și începi proiectul. Pentru a încasa tranșele de bani (și uneori și în perioada ulterioară proiectului), trebuie să trimiți rapoarte periodice autorității de management a respectivului apel. Află mai jos cine trebuie să se ocupe de raportare în compania ta și la ce să fii atent.
În acest al patrulea articol din seria despre finanțările nerambursabile primite de la Uniunea Europeană (UE), discutăm despre cum faci un buget estimativ al proiectului tău, ținând cont de lista cheltuielilor eligibile și neeligibile ale respectivului apel.