Consultancy on Startarium

Experts' answers to entrepreneurs' most difficult questions – see practical solutions, learn from local study cases and ask questions.

Find allies

Consultancy

Experts' answers to entrepreneurs' most difficult questions – see practical solutions, learn from local study cases and ask questions.

Consultancy is for you if you

  • Have a very specific and practical question
  • Need the expertise you don't own in your team
  • Are stuck and you need an experts' opinion
  • Look for an objective and non-emotional perspective

See if your question is here

  • A: Aceasta este o întrebare foarte frecventa în rândul antreprenorilor de la noi din țară.

    A:

    Aceasta este o întrebare foarte frecventa în rândul antreprenorilor de la noi din țară. Are foarte multa legătură cu contextul local - respectiv bagajul educațional, practicile curente din antreprenoriatul românesc și convingerile pe care le avem încă despre modul în care angajații se pot implica în strategia firmei.

    Acest context nu este încă unul care să încurajeze implicarea activă a angajaților în procesul de organizare sau re-organizare a firmei. Dar partea foarte bună este că am observat o schimbare din acest punct de vedere: din ce în ce mai multe companii din Romania încep să colaboreze cu angajații dincolo de zona de execuție.  

    Așadar, dacă te-ai decis că este momentul să implici colegii tai în zona de re-inventare (continuă) a companiei, iată câteva lucruri de care trebuie să ții cont:   

    • Este un trend nou, iar o parte din companiile care practica acest tip de implicare au înregistrat rezultate pozitive. Dar asta nu înseamnă că e un mod de lucru obligatoriu pentru toate companiile, sau că va da rezultate de fiecare dată;   
    • Angajații care nu sunt obișnuiți cu acest tip de colaborare pot fi stânjeniți la început, pentru că trebuie să se lupte cu idei preconcepute de tipul „managerul trebuie să știe tot/ mai bine”, „cum pot să contrazic managerul atunci când am o opinie divergenta”, „daca spun o prostie ce o să creadă managerul meu despre mine” și așa mai departe;  
    • Cu siguranță nu va merge din prima. De altfel, cel mai probabil primele sesiuni vor părea pentru toată lumea destul de neclare, dezorganizate sau stânjenitoare. Pentru unii chiar ciudate sau inutile;  

    Este un proces de durată (până la 6 luni) în care angajații și managerul experimentează diverse modalități de a particulariza genul acesta de ideație / strategie interna la profilul grupului de lucru, astfel încât să îl facă funcțional.  

    Recomandare: fii perseverent și modifică abordarea destul de des la început pentru a ajunge la o varianta optima. Vei vedea că în timp insistența vă da roade.  

    Recomandare: începe cu o provocare mică, dar care să poată duce la niște rezultate concrete. Reinventarea radicală a firmei va fi un subiect poate prea complex, cu șanse mari să nu duca rapid la niște concluzii, și astfel să rămâneți cu impresia (și tu, și echipa) că de fapt nu puteți face acest lucru. Este ca și când ai încerca să înveți din prima să conduci o mașină, direct pe bulevard, și să tragi concluzia că nu poți să înveți să conduci.  

     Aici te poți inspira din structura metodologiei de design sprint

    THESE MATERIALS SHOULD BE USEFUL:
    Cum te poți folosi de metodologia Design Sprint
    Cum construiești cultura internă a startupului
    STRUCTURED LEARNING THROUGH GUIDED COURSES
    Totul despre echipă Cum o construiești și dezvolți
    Product - market fit Cum îți construiești și validezi soluția
  • A: Când evaluezi echipa, te uiți la doi indicatori: rezultatele/ performanța și comportamentul.

    A:

    Când evaluezi echipa, te uiți la doi indicatori: rezultatele/ performanța și comportamentul.

    Prioritare sunt mereu rezultatele aduse de acel membru al echipei. Vrei să păstrezi în echipă oameni performanți, care își ating obiectivele.

    Urmează apoi comportamentul - nu este suficient ca un angajat să aibă rezultate, dacă în acest proces deranjează alți colegi, are o relație nepotrivită cu clienții, valorile sale sunt în contradicție cu cele ale companiei etc.

    THESE MATERIALS SHOULD BE USEFUL:
    Cum construiești cultura internă a startupului
    STRUCTURED LEARNING THROUGH GUIDED COURSES
    Totul despre echipă Cum o construiești și dezvolți
  • A: Împărțirea responsabilităților în business este foarte importantă atunci când vorbim despre mai mulți co-fondatori.

    A:

    Împărțirea responsabilităților în business este foarte importantă atunci când vorbim despre mai mulți co-fondatori. Mai ales în primă fază, rolurile unui co-fondator pot fi multiple. Așa că e important să le separați cât mai clar de la început - atât în comunicare, cât și în felul în care luați decizii.

    THESE MATERIALS SHOULD BE USEFUL:
    Cum adaptezi leadershipul și cultura organizațională la noua realitate
    Cum construiești cultura internă a startupului
    STRUCTURED LEARNING THROUGH GUIDED COURSES
    Totul despre echipă Cum o construiești și dezvolți

Study cases. Compare it to your business

Your question is not here?
Send us an e-mail!

Ask a question