Experts' answers to entrepreneurs' most difficult questions – see practical solutions, learn from local study cases and ask questions.
A:
Având în vedere că vorbim de un business de nișă, iar clientul tipic va fi extrem de diferit de clienții mainstream, este nevoie în primul rând de definirea profilului potențialului cumpărător.
Totodată este utilă și testarea produselor oferite, ca să vezi exact care este produsul potrivit, vandabil în această perioadă atipică. Abia apoi va fi utilă o campanie de marketing centrată pe grupul-țintă definit, cu idei originale, nu prin mass-marketing.
A:
Atunci când vrei să crești prețul plătit de un client existent, trebuie să ai grija să crești și calitatea serviciului. O altă variantă este să subliniezi faptul că există alți potențiali clienți care sunt dispuși să plătească mai mult.
A:
Indiferent dacă vorbim de o afacere socială sau una ”tradițională”, când stabilești prețul produsului/serviciului oferit, trebuie să pornești de la acoperirea costurilor business-ului. Prețul final trebuie să includă și un minim de marjă de profit, care să te ajute să investești în domenii de multe ori neglijate – vânzările și marketingul. Cu ajutorul lor, business-ul atrage mai mulți clienți și reușește să aibă un impact mai mare asupra nișei vizate.
BRIO este prima platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor din România. Fondatorul său, Dragoș Iliescu, spune că parte din ADN-ul companiei sunt datele bazate pe cercetări solide (”good science”) - în slujba copiilor și a școlilor, a comunității și a societății în ansamblul ei. Despre procesul de dezvoltare a produsului și provocările antreprenoriatului ne-a povestit în interviul următor chiar Dragoș:
Planable este un startup românesc care oferă o soluţie de colaborare pentru echipele de social media. Ideea sa a apărut din experiențele profesionale ale fondatorilor în agenții de comunicare și publicitate: exista o nevoie pentru ca echipele de social media și brandurile să lucreze într-un mod mai eficient. Despre drumul de la idee la o afacere în creștere, experiența programului de accelerare TechStars și impactul valorilor personale în business ne-a povestit în interviul de mai jos Xenia Muntean, co-fondatoare.
Lăptăria cu Caimac este o afacere de familie, lansată în 2018. Despre provocările unui astfel de business și inovație în sectorul agroalimentar am discutat cu fondatorii săi, în interviul de mai jos: