Cum creezi reclame eficiente pe Facebook

Facebook Ads este unul dintre cele mai la îndemână instrumente pe care le poți folosi pentru a-ți promova afacerea sau a-ți testa ideea. Ca să fie eficient și să îți aducă rezultatele dorite, la început trebuie să ai în vedere câteva lucruri foarte importante. Află care sunt acestea, de la Daniel Matei (Marketer online).

Una dintre cele mai populare rețele de socializare pe care poți să îți promovezi afacerea este Facebook. Pe lângă postările organice, ai la îndemână și instrumentul Facebook Ads, pentru ca a-ți promova mai eficient produsele/serviciile și brandul.  

Cum creezi o reclamă eficientă

Primul ingredient de care ai nevoie pentru o campanie de Facebook mai eficientă este un landing page optimizat. Aceasta este pagina de destinație pe care trimiți utilizatorii Facebook, în momentul în care dau click pe reclama ta. Pe această pagină ar trebui să găsească informații suplimentare despre produsul/serviciul pe care îl vinzi, argumente suplimentare pentru care ar trebui să facă această achiziție, dar și un mesaj clar (Call to Action), care să îi îndemne să cumpere sau să completeze formularul de interes, disponibil pe acel landing page.

Al doilea ingredient din rețeta noastră pentru reclame Facebook eficiente este pagina cu mesajul de mulțumire de pe website-ul tău.  Acolo vor fi redirecționați utilizatorii, după ce au făcut o achiziție sau au completat formularul de interes pentru produsul/serviciul tău.

Al treilea ingredient este instrumentul avansat de gestionare al reclamelor Facebook (Business Manager), la care poți ajunge ușor aici.

Al patrulea ingredient despre care discutăm astăzi este Facebook Pixel. Acesta este un script similar cu cel de la Google Analytics, care se instalează pe website-ul tău și care îți permite  să urmărești activitatea utilizatorilor înregistrați pe Facebook, atunci când aceștia intră pe site. Mai exact, poți să vezi care utilizatorii au intrat pe website și au ajuns pe pagina de mulțumire (pentru că au cumpărat ceva) sau cei care au ajuns pe site, dar îl părăsesc fără să facă nicio acțiune.

Am pregătit cele 4 ingrediente pentru rețeta prin care putem obține mai multe vânzări prin intermediul Facebook Ads. Acum este momentul oportun să începi implementarea pașilor, astfel încât să ai vânzări cu ajutorul reclamelor Facebook chiar de astăzi!

  • Pasul 1: în setarea campaniilor Facebook Ads, obiectivul acestora trebuie să fie „Clicks to website” și nu „Post engagement” sau clasicul Boost. De ce? Pentru că așa Facebook va livra reclamele tale acelor persoane care sunt predispuse să dea click pe reclama ta și nu să lase doar un Like sau un comentariu.
  • Pasul 2: vei folosi două ingrediente despre care am discutat mai devreme (pagina de mulțumire și Facebook Pixel). Astfel, cu ajutorul Pixel-ului Facebook, vei urmări care sunt utilizatorii  Facebook care ajung pe pagina de mulțumire, respectiv cei care au cumpărat sau au completat formularul de interes pentru produsul/serviciul tău.

Ce se întâmplă după ce rulezi primele campanii

Ai rulat deja primele campanii de Facebook Ads și ești mulțumit de rezultate. Dar îți dorești reclame mai eficiente. Ce înseamnă asta? Fie că reușești să aduci mai mulți clienți cu același buget, fie că scalezi – investești sume mai mari, pentru a atrage și mai mulți clienți.

Acum este momentul oportun să introduci testele A/B în ecuație. Un test A/B înseamnă că vei modifica o singură variabilă a unei reclame Facebook și vei vedea care dintre cele două variante este mai eficientă. De exemplu, fie păstrezi grupul de targetare și textul reclamei, dar schimbi imaginea, fie păstrezi grupul de targetare și imaginea, dar schimbi textul ad-ului, fie păstrezi reclama la fel (adică imaginea și textul), dar schimbi grupul de targetare. Astfel, vei avea posibilitatea să observi care dintre aceste variante de reclame este mai eficientă pentru obiectivul tău de vânzare sau de completare a formularului de interes. La sfârșit, vei lua decizia în funcție de care are un cost de achiziție cel mai bun. Atenție! Nu te uita doar la costul per click, pe tine te interesează costul de achiziție al unui client nou.

Vestea nu tocmai bună este că statisticile spun că doar 1% dintre vizitatorii website-ului tău cumpără ceva sau își exprimă interesul pentru produsul/serviciul tău. Ce se întâmplă cu ceilalți 99%? Folosind instrumentul Facebook Pixel, poți crea o audiență custom și livra reclame doar persoanelor care ți-au vizitat deja website-ul, dar  nu au făcut o achiziție sau nu au completat formularul de interes. Pentru ei, vei crea apoi reclame care să le ofere un motiv în plus pentru care să cumpere. De exemplu, le crești încrederea în produsul/serviciul tău oferindu-le o perioadă de probă sau garanția returnării produsului, dacă acesta nu le va fi util. De asemenea, le poți oferi o reducere de preț celor care deja ți-au vizitat website și nu au făcut o achiziție sau să limitezi (ca timp) oferta disponibilă online.


Daniel Matei este CSR & Sustainability Manager (la Raiffeisen Bank Romania) și a făcut parte din echipa Impact Hub Bucharest aproape 11 ani (ca Marketing Manager, Director și Business Development Manager).