Odgovori stručnjaka na najteža pitanja poduzetnika – pogledaj praktična rješenja, uči iz lokalnih studija slučaja i postavi pitanja.
A:
E bine să-ți găsești oameni care sunt apropiați de tine, prieteni care vând echipamente, de exemplu, care să îți dea niște informații despre problemele pe care le au de rezolvat.
O alta opțiune ar fi să organizezi focus grupuri cu oameni din fabrici (6 –12 persoane) care îți pot spune problemele lor. Altă variantă este să faci un chestionar sau interviu pe care să-l distribui mai departe.
În ambele situații, scopul este acela de a colecta cât mai multe informații și de a vedea care este problema comună - adică insightul. Acestea pot fi prezentate apoi într-un video foarte scurt, de exemplu, care să conțină povestea problemei și care este soluția pe care o propuneți de la A la Z.
A:
În general, produsele de nișă/artizanale sunt mai calitative, mai pretențioase, dar și mai scumpe decât opțiunile tradiționale din comerț pe linia respectivă de produs. În acest caz, provocarea e să ajungi la oamenii care ar putea și ar vrea să cumpere produsele tale.
Pentru asta însă, ai nevoie în primul rând să afli de ce te aleg pe tine clienții tăi existenți. Dacă ai deja o clientelă stabilă, extinsă, poți folosi relația cu aceștia pentru a afla despre avantajele competitive ale produsului tău, dar și pentru a înțelege cum arată profilul cumpărătorului, ca apoi să poți calibra eventualele acțiuni de marketing exact spre nișa voastră.
A:
O tehnică de vânzare este aceea de a prezenta produsul că fiind limitat, creat pentru un grup țintă foarte specific, poate chiar exclusivist. Această metoda poate atrage atenția clienților care își vor dori să fie printre puținii cumpărători ai produsului.
BRIO este prima platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor din România. Fondatorul său, Dragoș Iliescu, spune că parte din ADN-ul companiei sunt datele bazate pe cercetări solide (”good science”) - în slujba copiilor și a școlilor, a comunității și a societății în ansamblul ei. Despre procesul de dezvoltare a produsului și provocările antreprenoriatului ne-a povestit în interviul următor chiar Dragoș:
Planable este un startup românesc care oferă o soluţie de colaborare pentru echipele de social media. Ideea sa a apărut din experiențele profesionale ale fondatorilor în agenții de comunicare și publicitate: exista o nevoie pentru ca echipele de social media și brandurile să lucreze într-un mod mai eficient. Despre drumul de la idee la o afacere în creștere, experiența programului de accelerare TechStars și impactul valorilor personale în business ne-a povestit în interviul de mai jos Xenia Muntean, co-fondatoare.
Lăptăria cu Caimac este o afacere de familie, lansată în 2018. Despre provocările unui astfel de business și inovație în sectorul agroalimentar am discutat cu fondatorii săi, în interviul de mai jos: