Savjetovanje na Startariumu

Odgovori stručnjaka na najteža pitanja poduzetnika – pogledaj praktična rješenja, uči iz lokalnih studija slučaja i postavi pitanja.

Pronađi saveznike

Savjetovanje

Odgovori stručnjaka na najteža pitanja poduzetnika – pogledaj praktična rješenja, uči iz lokalnih studija slučaja i postavi pitanja.

Savjetovanje je za tebe ako:

  • Imaš vrlo specifično i praktično pitanje
  • Trebaš stručno znanje koje nemaš unutar svog tima
  • Zapeo/la si i trebaš mišljenje stručnjaka
  • Tražiš objektivno mišljenje

Provjeri je li tvoje pitanje ovdje

  • A: Modificarea comportamentului de achiziție în urma pandemiei se va reflecta și în produsele pe care le oferi, și în modul în care...

    A:

    Modificarea comportamentului de achiziție în urma pandemiei se va reflecta și în produsele pe care le oferi, și în modul în care le prezinți.   

    Este important că în acest moment să redefinești ce înseamnă organizația ta, care sunt valorile voastre și să analizați în ce măsură produsele pe care le promovați susțin și transmit către clienți aceste valori.  

    • O  sugestie ar fi realizarea unui radar chart cu „ce vrem să spună produsele noastre?” (artă, calitate, poveste, rafinament, bun gust, utilitate, premium etc.). Îți recomand să alegi top 5 caracteristici. Aici este o idee buna să implici și restul echipei.   
    •  Apoi mergeți către clienți, arătându-le produsul sau conceptul unui produs nou și testați cu el în ce măsură produsul se potrivește organizației, cum este perceputa calitatea produsului, cum rîspunde unei nevoi reale, cum transmite rafinament, bun gust etc.  
    •  Nu întrebați ce ar cumpăra, ce și-ar dori în magazin, întrucât rezultatul pe care îl veți primi va consta într-un set de presupuneri, din care nu puteți ști în ce măsură se vor converti în profit.  Adresează întrebări pe baza experienței din trecut și învață de acolo.   

     Mai mult, este momentul potrivit pentru a realiza o cercetare de la birou legat de trendurile în domeniu, dar și tipurile de oferte și asocieri care există pe piață.   

    Recomandare de resurse/instrumente

    • Diagrama Venn  - Pe baza acestei discuții dar și a cercetării legate de nevoile clienților puteți concluziona în echipa care este cea mai buna strategie de produse: ce au ei nevoie, ce soluții tehnice avem la îndemăna, ce e viabil pentru business.    
    • Resursă recomandătă pentru a învața cum să puneți întrebările potrivite:  The mom test 

    OVI BI MATERIJALI TREBALI BITI KORISNI:
    Product-market fit: ce este, cum ajută și de ce e important
    Identificarea problemei. Validarea nevoii
    Validarea produsului pe piață
    Strukturirano učenje putem vođenih tečajeva
    Product - market fit Cum îți construiești și validezi soluția
    Savjetnici s kojima možeš raditi na određenim temama
    Tudor Juravlea
  • A: Te interesează clienții care manifestă un comportament care arată interes extrem – acei clienți pentru care nevoia este atât de...

    A:

    Te interesează clienții care manifestă un comportament care arată interes extrem – acei clienți pentru care nevoia este atât de puternică încât fac un efort deosebit să caute soluții și se documentează.

    • Uneori acești clienți pot deveni mici experți – unii care știu foarte bine să explice de ce folosesc soluțiile alese sau care pot să spună clar ce nu le place la fiecare dintre soluțiile pe care le-au testat.
    • Evită să vorbești cu persoane care nu pot să spună prea multe sau nu sunt foarte interesate de subiect.  

    Etapa 1. Inovatori. Inovatorii sunt primul grup de oameni care investesc în produsul tău.  

    Acesta este un grup unic. Oamenii care cumpără foarte devreme sunt de obicei obsedați de noutate și vor să țină pasul cu fiecare evoluție.    

    Etapa 2. Adoptatori timpurii. La un moment dat, vei vedea o creștere a vânzărilor și vei începe să obții o rată de conversie mai constantă.

    Acest lucru se datorează probabil faptului că primii adoptatori au sosit. La fel ca inovatorii, adoptatorii timpurii tind să fie înaintea tuturor celorlalți, dispuși să testeze apele. 

    Etapa 3. Majoritatea timpurie. Iată când produsul tău devine cu adevărat un impuls.

    Ai obținut o cantitate bună de vânzări de la inovatori și adoptatori timpurii. În acest moment, de obicei, un grup și mai mare intră și îți oferă un pic de vânzări mult mai mari. Mai exact, aproximativ 34%.  

    Oamenii din majoritatea timpurie sunt de obicei pragmatici și vor cumpăra ceva doar după ce au fost testați pe drum (măcar puțin) și și-au dovedit valoarea.  

     Etapa 4. Majoritatea târzie. În etapa a 4-a, produsul tău este disponibil pentru o vreme și există o utilizare pe scară largă.  

    Cu toate acestea, există încă unii oameni care sunt un pic sceptici cu privire la produsul tău. Odată ce și-au pus grijile deoparte, ți-au cumpărat produsul, iar aceșți oameni sunt de obicei o majoritate târzie sau vin cu întârziere.  

    Etapa 5. Laggards / Scepticii. Aceștia sunt cei care îți cumpără produsul după ce s-a stins tot hype-ul. Uneori, întârziații achiziționează un produs la ani de la lansare.  

    Laggards ar putea fi sceptici extremi sau persoane care au auzit despre produsul tău. doar mult timp după ce l-ai lansat. Oricare ar fi motivul, aceste persoane nu cumpără decât mult mai târziu în ciclul de viață al produsului.  

    OVI BI MATERIJALI TREBALI BITI KORISNI:
    Product-market fit: ce este, cum ajută și de ce e important
    Identificarea problemei. Validarea nevoii
    Validarea produsului pe piață
    Strukturirano učenje putem vođenih tečajeva
    Product - market fit Cum îți construiești și validezi soluția
    Savjetnici s kojima možeš raditi na određenim temama
    Tudor Juravlea
  • A: Uneori echipele se destramă, mai ales în condiții economice dificile. Ideal, orice echipa e bine să aibă de la început un acord...

    A:

    Uneori echipele se destramă, mai ales în condiții economice dificile. Ideal, orice echipa e bine să aibă de la început un acord în eventualitatea unei separări. Nicio despărțire între parteneri de afaceri nu ar trebui să distrugă posibilități ulterioare de colaborare în alte formule, mai ales atunci când condițiile se schimbă.

    Atunci când lucrezi singur, vei avea adesea de ajutorul altora – orice antreprenor singur are nevoie să găsească frecvent colaboratori. Ideal, orice business ar trebui să permită treptat fondatorilor să nu mai fie esențiali pentru desfășurarea activității operaționale a companiei.

    OVI BI MATERIJALI TREBALI BITI KORISNI:
    Asociat sau antreprenoriat de unul singur? Aspecte legale
    Strukturirano učenje putem vođenih tečajeva
    Totul despre echipă Cum o construiești și dezvolți

Studije slučaja. Usporedi ih sa svojim poslovnim poduhvatom

Tvoje pitanje nije ovdje?
Pošalji nam e-mail!

Postavi pitanje