Prețul nu este doar numărul de pe etichetă, ci cuprinde toate elementele modelului tău de business, pe care le influențează la rândul său. Cum poți folosi schimbările de preț ca să obții profit? Afli de la Lucian Grămescu, consultant cu peste 10 ani de experiență în incubarea afacerilor.
Warren Buffett spune că cea mai importantă decizie în evaluarea unei afaceri este puterea acesteia de a-și stabili prețul de care are nevoie de la piață și de la client pentru a-și continua activitatea. Hai să vedem un mic exemplu de ce înseamnă această capacitate, această putere de a stabili prețul atât de mult.
Scurt studiu de caz
Să zicem că vorbim despre Maria, un antreprenor fictiv, cu cifre reale, iar cifrele sunt următoarele: Maria produce în atelierul ei cu 50 de euro o eșarfă premium. Ăsta este costul ei de producție. Costul fix al atelierului ei pe durata unui an este de 20.000 de euro.
Maria reușește în momentul de față să vândă 1000 de bucăți la 100 de euro (preț final), făcând astfel un profit …