În cele 5 ediții Românii sunt antreprenori (Startarium PitchDay, până în 2019) de până acum, au urcat deja pe podium: The Climate Change Company, House of VLAdiLA, Medicai, DigiTail, iTUX, sau NALU. Descoperă în acest articol cine sunt câștigătorii edițiilor anterioare a celei mai importante competiții de pitchuri din ecosistemul antreprenorial local și unde se află ei acum.
Câștigători 2023
The Climate Change Company – câștigător Premiul I, categoria Startup
Premiul I la categoria Startup, în valoare de 20.000 de euro, a mers către The Climate Change Company. Fondat în 2019, businessul din Cluj-Napoca a introdus pe piața locală prima (și deocamdată singura) variantă de asfalt ecologic folosită ca materie primă pentru straturile de fundație ale oricărui tip de drum cu acces auto sau pietonal.
Produsul numit Littar® e fabricat din agregate de plastic, sticlă și fibră optică. Printre beneficiile folosirii Littar® în locul soluțiilor convenționale de fundația infrastructurii rutiere se numără reducerea emisiilor de carbon cu circa 83% la fiecare kilometru de drum, precum și reducerea considerabilă a costurilor și a timpilor de producție.
În 2022, Littar® a câștigat un grant de 50.000 de euro în categoria Early Stage din programul Black Sea ClimAccelerator, organizat de Impact Hub Bucharest cu sprijinul EIT Climate-KIC. O altă recunoaștere notabilă a venit la summitul Emerging Europe 2023 unde Littar a obținut premiul Sustainable Lifestyle Initiative of the Year.
Cu banii obținuți din aceste premii, fondatorii companiei, Sebastian Tudose și Denis Debbie, și-au finanțat planurile de dezvoltare a produsului și procesul de brevetare, finalizat în 2024.
În prezent, businessul are mai multe planuri de dezvoltare pe masă: de la o serie de proiecte în discuție, atât în România, cât și în afara țării, la produse diversificate, sau la căutare de posibili investitori care să susțină businessul în continuare.
👉 Vezi aici cum s-a simțit competiția din 2023 pentru fondatorii The Climate Change Company și ce impact a avut asupra businessului lor.
PiciordePlay – câștigător Premiul II, categoria Startup
PiciordePlay, platforma pe care poți vedea live spectacole românești de teatru la tine acasă, a obținut Premiul al II-lea în categoria Startup, în valoare de 10.000 de euro.
Fondată în 2021, de Alexandru Aramă, corporatist devenit antreprenor, platforma a oferit românilor de oriunde din lume acces la spectacole de teatru.
Până în prezent, PiciordePlay a transmis online peste 50 de spectacole și evenimente live, și a atras mai mult de 10.000 de utilizatori. O treime din public provine din Bucureşti, o treime din alte oraşe din ţară, iar restul sunt români din diaspora.
Prețul biletelor a fost încă de la început apropiat cu cel al spectacolelor în format fizic, pentru a menține asemănarea cu experiența cu care spectatorii erau obișnuiți. Dincolo de perspectiva cinematică asupra acțiunii (filmată cu 3-5 camere), spectacolul de teatru văzut prin platforma PiciordePlay merge dincolo de scena virtuală. Astfel, experiența completă poate include vizite virtuale în culise înainte de spectacol, făcute de o gazdă cu una dintre camerele de filmat, un chat live numit „sfatul satului”, posibilitatea de a aplauda virtual, și un Q&A cu actorii, după spectacol.
Pentru dezvoltarea platformei, Alexandru Aramă a cheltuit circa 50.000 de euro, la care se mai adaugă costul echipamentelor închiriate. Premiul de la Românii sunt antreprenori 2023 i-a dat speranță că platforma are un viitor și că există public pentru acest gen de entertainment. Planurile de viitor pentru PiciordePlay includ atragerea de spectacole de la teatrele din țară sau crearea de conținut propriu.
House of VLAdiLA – câștigător Premiul I, categoria RunningOps
Câștigătorul marelui premiu de 40.000 de euro la categoria Running Ops a fost House of VLAdiLA. Un brand românesc care creează tapet, țesături, perne și piese de mobilier customizate, House of VLAdiLA duce designul de interior la un alt nivel, îmbinând decorațiunile interioare cu arta pictată manual.
Dragoș și Oana Vladila au fondat businessul în 2018 din dorința de a demonstra că orice spațiu interior poate deveni o operă de artă, în care motivele tradiționale pot fi redate într-o manieră contemporană, personalizată. În interioarele eclectice unicat create de cei doi esteticul domină funcționalul, și fiecare piesă contribuie la o poveste care dă frâu liber creativității.
Procesul de producție al pieselor marca House of VLAdiLA îmbină tehnici de lucru manual cu instrumente digitale de imprimare. O atenție deosebită e acordată materialelor folosite, acestea fiind în totalitate naturale, ecologice și biodegradabile.
Compania a realizat în 2023 o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro, în condițiile în care businessul a evoluat constant de la fondare până în prezent. Asta a permis și diversificarea portofoliului de produse, care astăzi numără peste 1.500 de modele unice de tapet, în 34 de colecții, plus textile, perne decorative şi piese de mobilier.
Principalii diferențiatori ai brandului sunt serviciile complete (creație, producție, montaj), precum și posibilitatea de personalizare după preferințele clientului. La creșterea brandului au contribuit masiv colaborările cu studiouri de arhitectură și design interior, precum și recomandările clienților existenți.
Premiul câștigat la Românii sunt antreprenori 2023 a permis brandului să treacă în următoarea etapă de dezvoltare: scalarea pe 20 de piețe internaționale. De ajutor a fost și participarea la târguri internaționale de design interior (ICFF New York, INDEX Dubai şi Maison & Objet din Paris). La ICFF New York 2024, House of VLAdiLA a câștigat premiul Best Wall Coverings.
Brio.ro – câștigător premiul al II-lea, categoria Running Ops
Premiul 2 la categoria Running Ops, în valoare de 20.000 de euro, a fost adjudecat de Brio®, prima platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele Brio, elevii claselor I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare (limba română, matematică, istorie, literație digitală) și își pot îmbunătăți performanța la examene.
Dragoş Iliescu, platforma e dedicată elevilor din orice mediu social, de oriunde din România, care doresc să-și consolideze și să-și exerseze cunoștințele, precum și școlilor de stat, profesorilor și centrelor de meditații.
În anul înființării, Brio® câștigat competitiția din cadrul programului Innovators for Children, organizat de Impact Hub Bucharest, Fundația Botnar și Impact Hub Basel. Tot în 2020, a beneficiat de o rundă de investiții prin platforma de crowdinvesting SeedBlink, unde a atras 310.000 euro.
Asta i-a permis o dezvoltare considerabilă, care a inclus organizarea primei olimpiade digitale de matematică, integrarea testelor naționale de literație, literație digitală, și istorie, și organizarea primului program integrat de pregătire a profesorilor din România în utilizarea platformelor digitale. Testele standardizate Brio® acoperă toată materia din programa școlară la disciplinele menționate și oferă un raport de evaluare complex pe baza rezultatului, accesibil inclusiv părinților.
La a doua rundă de investiții, tot prin SeedBlink, derulată în 2022, Brio® a atras peste 800.000 de euro, în 2022. Principalii investitori aici au fost Horia Manda și Valentin Tăbuș, de la AXXESS Capital.
Din iunie 2021, Brio® alături de alte 2 startupuri (Kinderpedia și Livresq) e parte a proiectului Școala Remedială A.E.R.. Proiectul vizează organizarea de cursuri online gratuite pentru peste 2 milioane de elevi români, pe timpul vacanțelor de vară. În primăvara lui 2024, Scoala Remedială A.E.R a fost recunoscută drept Programul Educațional al Anului la Gala ANIS 2024 - Premiile de Excelență ale Industriei IT.
👉 Dragoș Iliescu, fondatorul Brio®, ne-a vorbit despre procesul de dezvoltare a produsului și provocările antreprenoriatului.
Câștigători 2019
Digitail – câștigător Premiul I la Startarium PitchDay 2019
Digitail este o platformă digitală de management software pentru cabinete veterinare, care ajută proprietarii de animale să comunice mai eficient cu veterinarul, să aibă la îndemână istoricul complet al animalului lor de companie (un carnet de sănătate digital) și să primească sfaturi și recomandări certificate de medic.
Startupul a fost fondat în România în 2018 și este marele câștigător al premiului I de 50.000 de euro în competiția Startarium PitchDay 2019. Urmărește pitch-ul lor aici. În primul an au ajuns la 50 de clinici în portofoliu (și încă două din afara țării), iar până în februarie 2019, Digitail s-a dezvoltat prin resurse proprii. Ulterior, au ajuns în acceleratorul Fast Track Malmo (Suedia) și apoi au primit o altă investiție de 170.000 de euro. În prezent lucrează cu peste 750 de clinici veterinare la nivel mondial.
La început, echipa a fost formată din 3 oameni, iar în primul an au ajuns la 5-6 (3 persoane lucrau în regim full time). Și-au angajat un nou membru al echipei în Toronto, Canada (insights din anul 2020, într-un webinar Startarium). În anul 2020, Sebastian Gabor a fost inclus pe lista Forbes 30 sus 30 iar în 2023, Ruxandra Pui (CPO) a fost una din româncele incluse în lista Forbes under 30 Europe.
Digitail a încheiat anul 2022 cu venituri recurente de un milion de dolari, de cinci ori mai mari decât la începutul anului 2021. Conform Crunchbase, startupul a ajuns la un număr de 12 investiții de aproape 14 milioane de dolari, iar printre cei mai recenți investitori se numără byFounders, Gradient Ventures (fond de investiții al Google) și Partech (din Franța).
În 2023, startupul fondat de Sebastian Gabor – CEO și Ruxandra Pui – CPO, a primit 11 milioane de dolari investiție Series A de la Atomico (de altfel, prima investiție făcută de aceștia pentru un startup fondat în România) și a fost evaluat la peste 50 mil dolari. Digitail va folosi cea mai recentă investiție pentru a se extinde în Statele Unite și Canada și pentru a-și continua expansiunea globală.
Medicai – câștigător Premiu II la Startarium PitchDay 2019
Medicai este o platforma online de imagistică medicală care permite colaborarea multidisciplinară între doctori și pacienții lor și a fost fondat de Mircea Popa. În 2019 a lansat prima versiune și a avut primii clienți. Medicai este câștigătorul premiului II de 30.000 de euro în competiția Startarium PitchDay 2019. Urmărește pitch-ul lor aici.
Printre cei mai recenți investitori în platformă se numără Plug and Play Ventures și D Moonshots. Alți investitori care au susținut creșterea și dezvoltarea startupului sunt GapMinder VC, și Roca X (printre primii investitori ai Medicai) și Cleverage VC.
În contextul declanșării războiului și crizei refugiaților, Fundația Blue Heron și Asociația Heal21 au colaborat cu Medicai pentru a ajuta pacienții ucraineni refugiați să aibă acces la tratamente pentru cancer în România și Moldova. 2023 este anul în care Medicai lansează și aplicația mobilă Medicai, prn care medicii pot accesa și analiza mai ușor imaginile medicale, le pot partaja mai ușor cu alte echipe pentru a obține o a doua opinie, de a consulta pacienți de la distanță și pentru a se putea conecta cu alți experți din diferite locații.
În prezent, în platforma Medicai sunt prezente peste 50 de clinici și spitale și peste 3.000 doctori activi, iar echipa își plănuiește extinderea pe piețele din SUA și Europa de Vest. Medicai este partener al companiei farmaceutice Boehringer-Ingelheim și partener Microsoft.
👉 Am discutat cu Mircea Popa, CEO și co-fondator Medicai despre cum a evoluat businessul din 2019 până în 2023.
Kinderpedia – câștigător al premiului III la Startarium PitchDay 2019
Kinderpedia transformă educația preșcolară, prin optimizarea proceselor administrative și plasarea colaborării dintre părinte și educator chiar în centrul actului educațional. Kinderpedia este un software versatil care reduce între 6 și 9 ore din timpul administrativ al profesorilor, îi împuternicește și le face munca vizibilă. Platforma a fost lansată în 2015, de către 3 fondatori români, Daniel Rogoz – CEO, Evelina Necula și Dorin Ilea. Kinderpedia este disponibil în prezent atât pe mobil, cât și pe desktop și aduce toate funcțiile de management al clasei la îndemâna profesorilor: orar, catalog electronic, modul de teme, videoconferințe, librărie de resurse educaționale, mesagerie, calendar de evenimente.
Kinderpedia este câștigător al premiului III de 20.000 de euro la Startarium PitchDay 2019. Urmărește pitch-ul lor aici. Kinderpedia a participat și în cadrul Innovators for Children 2019 dezvoltat de Impact Hub Bucharest, programul de accelerare anual dedicat soluțiilor tehnologice care aduc un impact pozitiv pentru bunăstarea copiilor și a adolescenților, prin inovare scalabilă, program unde a câștigat premiul cel mare de 45.000 de euro. Ulterior, Kinderpedia a continuat procesul de creștere și dezvoltare și a participat în 2021 în cadrul acceleratorului în cadrul InnovX-BCR, unde a luat premiul I. Printre investitorii care au contribuit la creșterea startupului se numără Roca X, Growceanu (Angel Investment) & platforma regională de equity crowdfunding Seedblink, care a listat Kinderpedia în 2020 pentru o finanțare de €200.000, runda fiind condusă de ROCA X.
Kinderpedia s-a extins deja pe piața din Statele Unite, prin colaborarea cu Brave Generation Academy, un lanţ internaţional de centre educaţionale și este prezentă în 2.000 de școli și grădinițe, în alte peste 25 de țări. Expansiunea internaţională a Kinderpedia se concentrează în prezent pe Europa şi Orientul Mijlociu. În prezent, Kinderpedia este formată dintr-o echipă de 30 de profesioniști pasionați care își alimentează energia din poveștile de succes ale utilizatorilor: profesori, manageri de școală, elevi și părinți, din România, dar și din alte 13 țări, de pe 4 continente (insight-uri de la Evelina, într-un material din 2022 pentru Startarium).
Printre cele mai importante premii și competiții la care au participat amintim: participarea la CES 2023 (Las Vegas), ca prima delegație națională a României prezentă cu un stand la acest eveniment global, Premiul Produsul Software al Anului la Gala ANIS (2023), Premiul „Women in Economy - Day by Day Heroes” la Gala CONAF (2023), premiul Impact Star în cadrul competiției internaționale de renume Deloitte Fast 50 (2022), Locul 2 la Wolves Summit - Polonia (2021), unde au concurat cu peste alte 1.000 de startupuri din întreaga lume.
În noiembrie 2023, Kinderpedia a participat la WebSummit în Lisabona. Dintre cele 2.608 de startupuri prezente la evenimentul, 105 s-au calificat pentru competiție și doar 3, printre care și Kinderpedia, au ajuns în finala competiției. Businessul din România a câștigat premiul publicului.
Xvision – câștigător Premiu de Popularitate laStartarium PitchDay 2019
Xvision este o aplicație de analiză a radiografiilor prin inteligență artificială, ce asistă radiologii prezentându-le interpretari de acuratețe înaltă ale imaginilor medicale. Startup pornit în 2018, își propunea să schimbe sistemul de sănătate cu ajutorul tehnologiei, prin oferirea de instrumente precise pentru analiza imaginilor medicale.
Xvision este câștigătorul premiului de popularitate din partea publicului, în valoare de 5.000 de euro în cadrul competiției Startarium PitchDay 2019. Urmărește pitch-ul lor aici. Aceștia și-au început călătoria antreprenorială participând la Innovation Labs, unde au câștigat premiul „Best Business” în cadrul Innovation Labs 2018, iar în prezent, sunt parte din echipa de alumni a programului. Xvision a fost menționat în lista Forbes 30 sub 30 în 2020. Ulterior, echipa a fost prezentă și în cadrul unor competiții internaționale - Chivas Venture (competiție dedicată Antreprenoriatului Social) și în acceleratorul Health VentureLab.
La începutul anului 2022, Xvision a obținut o rundă de finanțare de tip seed de 1 mil. de euro, cu bValue ca Lead Investor și a încă șapte investitori din România, printre care, GapMinder, Roca X, Cleverage VC, Growceanu, Cristian Pop (ca angel investor), ResQMed și Marek Dziubinski (din Polonia). Investiția a mers către dezvoltarea echipei cu specialiști din zone diverse de expertiză (printre care AI, Business Development, Imagistică) și extinderea în Europa de Vest.
În toamna anului 2022, Xvision s-a rebranduit sub numele Rayscape, și au propus o nouă direcție de dezvoltare. În prezent, soluția este utilizată de către peste 100 de instituții publice și private România, Polonia, Ungaria, Slovacia și Croația, iar printre clienți se numără companii importante din sectorul privat, ca de exemplu, Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria și Sistemul Medical Medlife, dar și din sfera publică din alte țări: Spartanska Institute, Kopernik Hospital Lodz din Polonia sau Semmelweis University din Ungaria.
Echipa Rayscape este formată din Ștefan Iarca – CEO, Cristian Avramescu – CTO, Bogdan Bercean –Head of AI și Andrei Tenescu – Head of DevOps. Rayscape va continua să dezvolte algoritmi de inteligență artificială dedicați analizei imagistice pentru a se extinde și în SUA.
Câștigători 2018
iTux – câștigător Premiul I la Startarium PitchDay 2018
Înființat în 2016, iTux este primul serviciu de închirierea ținuțelor de ceremonie bărbătești din România, care contribuie pe termen lung la reducerea deșeurilor și schimbarea mentalității: de la a cumpăra, la a închiria. Serviciul de închiriere include și consilierea în alegerea ținutelor, modificarea produselor pentru fiecare client în parte, curățare și igienizare.
În 2018 iTux avea peste 500 de clienți, 2 showroom-uri, în București și Cluj-Napoca (deschise din investiții proprii) și o creștere de 40% a cifrei de afaceri din primul sezon față de al doilea. Cu premiul de 50.000 de euro câștigat la Startarium PitchDay 2018 și-au propus să deschidă noi locații, să înceapă sistemul de francizare și să deschidă noi centre de profit: o linie pentru damă și una pentru copii. Urmărește pitch-ul lor aici.
Într-un interviu din anul 2019 pentru Startarium, Alexandru Neștian – Co-founder & Managing Partner, a împărtășit că francizarea a fost de la bun început un obiectiv al business-ului, de aceea iTux a fost construit foarte modular, cu locații independente, cu proprii furnizori, care să nu depindă foarte mult de headquarter, să aibă autonomie atât pe partea de marketing, cât și operațional.
iTux a fost inclus în lista Forbes 30 sub 30 - ediția 2019, unde au povestit mai multe despre planurile de extindere cu o nouă locație la nivel național. În același an, 2019, aceștia au extins linia de articole de închiriat cu piese pentru femei și copii, au inaugurat un nou showroom în Constanța și au deschis discuții pentru alte două locații în Timișoara și Iași, însă de data aceasta, locațiile erau în plan să fie deschise în sistem de franciză, ori alături de parteneri locali. Alexandru Neștian conduce în prezent iTux alături de partenera sa de afaceri Ana-Maria Varvara.
Octavic – câștigător Premiu II la Startarium PitchDay 2018
Octavic furnizează soluții software în Industria 5.0, transformă operațiunile de producție în procese adaptive, bazate pe date, eliminând deșeurile de fabricație și timpii neprevăzuți și permite operațiuni optime și digitalizate. Tehnologia Octavic poate fi aplicată oricărui proces de producție din orice industrie, oferind un avantaj competitiv esențial fabricilor prin transformarea acestora în facilități inteligente. Cu ajutorul tehnologiilor precum deep AI, machine learning și IoT, managerii de producție pot reduce costurile prin gestionarea pierderilor, monitorizarea energiei, întreținerea predictivă, eliminarea erorilor umane și reducerea activităților repetitive.
Premiul de 30.000 de euro câștigat la Startarium PitchDay 2018 i-a ajutat să scaleze business-ul, să implementeze algoritmi pe bază de machine learning (ML) și artificial intelligence (AI) pentru un nou modul de predictivitate în timp real, minimizând astfel deșeurile și îmbunătățind livrarea în timp. Urmărește pitch-ul lor aici.
Alte câteva proiecte cu finanțare câștigate de Octavic: proiectul 5G Timber (Horizon 2020), unde au obținut o finanțare de 170.000 de euro pentru a dezvolta tehnologia de predictibilitate bazată pe AI și IoT (Internet of Things) pentru industria lemnului, DAIS (Distributed Artificial Intelligent System), co-finanțat de Comisia Europeană, cu ajutorul căruia au obținut 250.000 de euro sau EFPF (European Connected Factory Platform for Agile Manufacturing), prin care au obținut o finanțare de 150.000 de euro pe care au folosit-o pentru dezvoltarea unui nou modul de mentenanță predictivă.
În anul 2022, furnizorul de soluții digitale pentru fabrici a avut o creștere de 60% față de anul precedent, iar cifra de afaceri a crescut cu 50%. Octavic și-a consolidat departamentele de project management şi customer success și este în căutare continuă de specialiști, cât și de programatori. Tot în 2022, echipa a câștigat proiectul proiectul european Better Factory, prin care au accesat o finanțare de 300.000 de euro pe care au folosit-o pentru implementarea unui sistem de 3D Digital Twin în industria de prelucrări metale.
Primăvara anului 2023 a adus o colaborare importantă pentru Octavic, anume, parteneriatul cu Modex, unul din cei mai importanți jucători în blockchain. Modex, o soluție inovatoare de gestionare a datelor și trasabilitate, va sprijini procesele de digitalizare a Octavic, permițând capabilități bazate pe blockchain care vor aborda provocările de gestionare a datelor în producția industrială, cu caracteristici care includ protecție în timp real a datelor, partajare sigură, reconstrucție a datelor și contracte inteligente.
În continuare, Octavic îşi propune să crească numărul parteneriatelor cu companii din vestul Europei & SUA care oferă consultanţă pentru îmbunătăţirea proceselor în industria de producţie. Fondatorii Paul Harfaş și Felix Blaga lucrează la strategia go-to-market pentru Orientul Mijlociu, vestul Europei şi America de Sud.
Jobful – câștigător Premiu III & Premiu de Popularitate la Startarium Pitch Day 2018
Jobful este prima platformă online de recrutare prin gamification care leagă nevoile companiilor de atragere, recrutare și selecție a candidaților cu nevoile acestora de claritate și eficiență în găsirea locurilor de muncă. Lansat în mai 2018, Jobful își dorea la momentul respectiv să crească exponențial business-ul și să îl lanseze și în Marea Britanie.
Jobful a câștigat premiul 3 de 20.000 de euro în competiția Startarium PitchDay 2018, precum și & premiul de Popularitate de 5.000 de euro. Urmărește pitch-ul lor aici și vezi aici cum a fost experiența PitchDay pentru Mihai Cepoi, CEO Jobful.
Startupul și-a continuat experiența de învățare și a participat la o serie de programe de accelerare, printre care: programul de accelerare SAP.io Berlin (2019), programul de accelerare NUMA (WEVE) New York (2020) - în prezent, numit WEVE Acceleration, programului de accelerare extinsă InnovX (2021), iar în 2022 s-a alăturat programului Star Venture de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Jobful a fost unul din cele 3 startupuri românești care și-a prezentat produsul în cadrul South East Europe Tech Tour 2019, iar în 2022 au primit și recunoașterea ca al doilea cel mai bun startup din Europa în lista “10 super promising Romanian startups to watch in 2022”. Mihai Cepoi a fost nominalizat de Forbes România în lista Forbes 30 sub 30 – 2019.
Prima rundă de finanțare obținută s-a încheiat în 2019, cu un angel investment de 100.000 de euro de la 3 investitori privați, cu ajutorul căruia au dezvoltat platforma și au planificat lansarea aplicației mobile, care a fost urmată de încă 600.000 de euro în rundele de investiții ulterioare. A doua rundă de investiții s-a încheiat cu listarea pe platforma de equity crowdfunding Seedblink, unde Jobful a obținut o investiție de 550.000 de euro, iar în 2021, participarea la Imperiul Leilor a adus echipei o investiție de 75.000 de euro. Până în prezent, Jobful a atras în total investiţii pre-seed de peste 700.000 euro, iar evaluarea curentă a afacerii este de 6 milioane de euro. Compania are 150.000 de euro în venituri anuale recurente şi 60.000 de euro venituri din “new business” în fiecare trimestru, conform datelor din platforma Rōnin.
Mai mult, în contextul izbucnirii conflictului din Ucraina, Jobfulau venit în sprijinul celor afectați, și s-au alăturat inițiativei Jobs for Ukraine unde și-au pus la dispoziție gratuit tehnologia cu serviciile de recrutare.
Câștigători 2017
NALU – câștigător Premiul I la Startarium PitchDay 2017
NALU este un brand 100% românesc, lansat în iulie 2016 din nevoia de a oferi o alternativă la unul dintre ultmele obiecte rămase încă ancorate în standarde învechite de estetică și confort: lenjeria intimă. Toate piesele sunt produse local, la o fabrica din Cluj, în sistem lohn.
NALU este marele câștigător al premiului I de 70.000 de euro al competiției Startarium PitchDay 2017. Urmărește pitch-ul NALU aici. Premiul le-a oferit posibilitatea de a duce mesajul dincolo de comunitatea creată până atunci și de a deveni un brand internațional. Într-un interviu pentru Startarium, la un an după PitchDay, NALU a deschis un showroom în București, a investit în crearea de stocuri pentru a putea face față cererii, a lansat o nouă colecție și inițiative ce au generat o creștere cu 130% a cifrei de afaceri estimate pentru 2018 față de 2017.
NALU vinde pe site-ul propriu și a fost prezent într-un magazin din Manhattan, în toamna anului 2018 și într-un magazin pop-up din Londra, iar în prezent se află în cateva magazine-concept din Romania (printre care București & Iași) și este listat pe un mare retailer online regional care le distribuie produsele în Cehia, Slovacia și România.
Lifebox – câștigător Premiu II la Startarium PitchDay 2017
LifeBox este un serviciu de food-delivery care oferă clienților mesele necesare unei zile întregi, autodefinit de fondatori ca o pledoarie pentru stil de viață sănătos. Au participat la competiție motivați de dorința de se extinde în alte 7 orașe, de a lansa meniul pentru copii și de a se putea implica în reciclarea cutiilor folosite.
Lifebox este câștigătorul premiului în valoare de 20.000 de euro în competiția Startarium PitchDay 2017, acolo unde au luat locul 2. Urmărește pitch-ul lor aici. Ulterior, premiul a fost investit în lansarea proiectului LifeBox Green, prin care oamenii să recicleze materialele plastice folosite și materialele din hârtie, respectiv carton, iar în primăvara anului 2020 au și implementat o serie de acțiuni eco-friendly. Dintre acestea: au introdus caserole noi cu un conținut de 94% plante, ce respectă standardele europene în materie de ambalaje bio standard și condițiile de siguranță alimenteră, opțiunea de a renunța la tacâmurile din plastic la livrare, posibilitatea reciclării caserolelor prin înmânarea acestora livratorilor ce le transportă în centrele de reciclare sau opțiunea de livrare a meniului în pungă din kraft natur reciclat (certificată FSC).
Meniurile Lifebox sunt planificate de un medic nutriționist și pregătite de un chef cu experiență, iar ingredientele sunt testate în prealabil și provin fie de la producători sau afaceri locale certficate (Ferma Bunicii, Microgreens, Prisaca noastră, Mons Mellis, Boiler Coffee Shop), fie de la distribuitori deja consacrați. Cofondatorii Lifebox sunt Radu Bălăceanu, Florin Scarlat și Lukasz Kuźniar.
În ultimii ani, Lifebox a încheiat numeroase colaborări, printre care cu SanoPass, primul abonament de fitness din România care vine la pachet cu servicii medicale incluse, în care utilizatorii SanoPass au incluse 11 meniuri într-o variantă de abonament SanoPass FIT. În anul 2020, Lifebox s-a alăturat proiectului MagicHELP al Asociației Magic, cu suport financiar și cu meniuri gratuite pentru părinții și către aparținătorii copiilor internați în Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Marie Curie”, în Institutul Oncologic București și a avut mai multe inițiative de acest gen. În decembrie 2021 Lifebox s-a extins într-o nouă unitate de producție în București în care au investit peste 900.000 de euro; prin intermediul acesteia, își propuneau creșterea echipei și capacității de producție, pentru a deservi mai bine piața din București.
În 2021 Lifebox era activ în București, Ilfov, Cluj, Florești și Oradea, iar în același an s-au extins și către piața din Ungaria cu produsul FrissBox, echivalentul Lifebox pe piața de acolo. Produsul avea o echipă dedicată de livrări și aceeași gamă de meniuri, însă echipa a decis să retragă serviciul, iar în anul 2022, au lansat o nouă linie de business LifeGo, un sub-brand al LifeBox, prin care clienții își pot comanda mâncare sănătoasă cu livrare rapidă, serviciu care este disponibil momentan doar în București - piața din Cluj încă mai trebuie testată cu acest nou produs. Pe viitor, LifeBox plănuiește să intre în colaborare cu companii pentru a creea meniuri personalizate pentru angajații lor.
Stația de Joacă – câștigător Premiu III la Startarium PitchDay 2017
Stația de Joacă este cea mai versatila piesa de mobilier pentru copii mici, putând să se transforme în câteva secunde și fără ajutorul oricărui fel de chei în turn de învățare, scaun înalt balansoar, scaun și masa, tabla de scris etc. Stația de Joacă a revenit după prima ediție de Startarium PitchDay, reușind să treacă de semifinale și să ajungă pe scena finalei, unde a câștigat premiul 3 de 10.000 de euro. Urmărește pitch-ul lor aici.