„Nu am buget să investesc în marketing” sau „Produsul/serviciul meu nu e promovat, așa că nu am suficiente vânzări, deci nu am fonduri”... îți sună cunoscut? Vestea bună e că există tehnici de marketing pe care le poți aplica pentru a câștiga tracțiune, în ambele situații. Irina Ianculescu (Marketer și consultant independent) îți spune mai multe.
1. Cunoaște-ți audiența
Adică află cât mai detaliat care este profilul clientului tău tipic și ce obiceiuri are: toate aceste lucruri dictează tacticile de marketing pe care le voi folosi și, mai departe, eficiența lor. Trebuie să știi care e clientul ideal căruia produsul/serviciul tău îi rezolvă o problemă și care este drumul pe care îl parcurge de la nevoie, la achiziție. Distilarea acestei călătorii a consumatorului, de la stadiul în care nu a auzit niciodată de brandul/produsul/serviciul tău, până la stadiul în care ți-a devenit client se numește pâlnie de conversie (conversion funnel) sau pâlnie de vânzări.
Iată câteva întrebări care să te ajute să definești acest …