Fortech Investments

Cluj-Napoca

Sunt investitori strategici și parteneri pentru fondatorii startupurilor în care investesc. Pe lângă capitalul propriu-zis, sunt alături de ei și le oferă suport pe partea de business și pe cea tehnică (o parte din echipa lor are un background solid în această zonă). De asemenea, rețeaua pe care o pun la dispoziție s-a dovedit a fi un atu important – fac conexiuni cu potențiali clienți enterprise, alte fonduri de investiții, specialiști sau programe care să ajute startupurile să avanseze și să se dezvolte.

Stručno područje

Na Startarium

Može ti pomoći s

În mod ideal, startupurile în care investesc trebuie să bifeze trei criterii importante: să vizeze o piață suficient de mare (care să le permită să ajungă la încasări care să justifice o evaluare mare), să aibă o viziune strategică și un plan de afaceri bine pus la punct (pentru a capta piața respectivă) și – cel mai important – să aibă o echipă bine structurată (care cunoaște piața și care are skill-urile necesare pentru a transforma viziunea strategică în realitate).  

Prima întrebare pe care o pun unui business care caută finanțare depinde de informațiile pe care le au deja despre startup și fondator. De cele mai multe ori, sunt întrebări de genul: 

  • „Cât de mare este problema pe care o rezolvați și de ce este importantă pentru voi?” Răspunsul trebuie să le arate că există o piață suficient de mare pentru produsul/serviciul lor și că au acel founder-market fit pe care îl caută la fiecare startup. 
  • „Care este background-ul echipei?” Scopul este să afle dacă că membrii echipei sunt pregătiți, într-un fel sau altul, să rezolve probleme într-o anumită industrie. 
  • „Ce ne poți spune despre clienții voștri?” Întrebarea este menită să le arate că aceștia își cunosc clienții foarte bine și știu ce nevoi au.

Echipa Fortech Investments spune că orice pitch trebuie să conțină 10-12 slide-uri, construite în așa fel încât să le arate investitorilor că respectivul startup poate rezolva o anumită problemă și o poate face cel mai bine. Aici intră un mix de founder-market fit (skill-urile fondatorilor), tehnologia pe care o au (să fie ușor de folosit, să aibă un MOAT/avantaj competitiv suficient de puternic etc.) sau că timingul este cel mai bun pentru ca afacerea să aibă șanse reale de reușită.

În diferite etape ale discuției cu fondatorii, pot apărea multe red flags. Trei dintre ele apar, de obicei, în discuția inițială:

  • Dacă fondatorul are prea multe side projects sau startupul respectiv este un side project pentru el.
  • Dacă nu au un cap table pus la punct (dead equity sau equity împărțit în așa fel încât fondatorii rămân cu prea puțin). 
  • Dacă investitorii din rundele precedente nu investesc în runda actuală.

Cele 3 sfaturi pe care le-ar da oricărui antreprenor român care caută finanțare, indiferent de stadiul de dezvoltare al afacerii sale:

  1. Să fie sinceri față de ei și să știe exact de ce au nevoie de finanțare și de ce de o astfel de finanțare (Venture Capital nu este și nu trebuie să fie mereu singura opțiune). 
  2. Să își cunoască investitorii. Nu doar să facă research apropo de fondurile la care apelează, ci să ajungă să cunoască investitorii ca oameni, ca potențiali parteneri de business și – de ce nu? – ca prieteni.  
  3. Să construiască startupuri care rezolvă probleme reale, în industrii pe care le cunosc și să fie deschiși la feedback și păreri externe (utilizatori, investitori, specialiști etc.). 

Despre:

  • Anul apariției: 2021
  • Sediul central: Cluj-Napoca
  • E-mail: contact@fortechinvestments.ro
  • Tip de companie de investiții private: investitor privat
  • Zona geografică țintită: în principal, CEE (dar nu sunt limitați doar la asta, au investit și în startupuri din SUA, de exemplu).
  • Stadii de dezvoltare ale afacerilor în care investesc: se concentrează pe seed și late-seed (în trecut, au investit și în pre-seed).
  • Industriile preferate: Energy, Healthcare, Manufacturing, Automotive, FinTech
  • Afaceri notabile în care au investit: Bright Spaces, Sales Partner, UpLyft, SynaptiQ, Rayscape, FindMeCure, Hepta Insights
  • Mărimea medie a investițiilor: 350.000 de euro
  • Ce se angajează să le ofere companiile în care investesc: procentul de equity variază, în funcție de foarte mulți factori, iar garanțiile țin în mare parte de buna gestionare a businessului și, cel mai important, de transparență din partea fondatorilor.

U Startarium Network okupili smo organizacije, mentore i savjetnike s kojima možeš surađivati.

Budući da se uspjeh gradi zajedno sa saveznicima, izgradili smo kartu poduzetničkog ekosustava u Rumunjskoj: mentori, savjetnici, organizacije i investitori - saveznici od kojih možeš učiti i dobiti resurse za rast.

Istraži cijelu mrežu

Istraži sve organizacije u Startarium mreži