Las respuestas de especialistas a las preguntas más apremiantes de los empresarios: descubren soluciones, aprenda de los estudios de caso locales y envíenos sus preguntas.
A:
Când trăiești în paradigme, senzația este de confort, pentru că repeți lucrurile cu care ești obișnuit. Atunci când vrei să spargi acele paradigme care te țin pe loc, vei experimenta lucruri noi, vei ieși din zona de confort, vei testa abordări noi - și doar astfel vei obține alte rezultate.
A:
Împărțirea responsabilităților în business este foarte importantă atunci când vorbim despre mai mulți co-fondatori. Mai ales în primă fază, rolurile unui co-fondator pot fi multiple. Așa că e important să le separați cât mai clar de la început - atât în comunicare, cât și în felul în care luați decizii.
A:
Viziunea afacerii tale ar trebui să se vadă în toate interacțiunea cu clienții, cu echipa, în serviciile pe care le oferi - adică nu ar trebui să fie doar un text scris pe website. Când ai tu însuți claritate asupra acestei viziuni, aceasta se va reflecta și în felul în care echipa dezvoltă produsul sau serviciul.
BRIO este prima platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor din România. Fondatorul său, Dragoș Iliescu, spune că parte din ADN-ul companiei sunt datele bazate pe cercetări solide (”good science”) - în slujba copiilor și a școlilor, a comunității și a societății în ansamblul ei. Despre procesul de dezvoltare a produsului și provocările antreprenoriatului ne-a povestit în interviul următor chiar Dragoș:
Planable este un startup românesc care oferă o soluţie de colaborare pentru echipele de social media. Ideea sa a apărut din experiențele profesionale ale fondatorilor în agenții de comunicare și publicitate: exista o nevoie pentru ca echipele de social media și brandurile să lucreze într-un mod mai eficient. Despre drumul de la idee la o afacere în creștere, experiența programului de accelerare TechStars și impactul valorilor personale în business ne-a povestit în interviul de mai jos Xenia Muntean, co-fondatoare.
Lăptăria cu Caimac este o afacere de familie, lansată în 2018. Despre provocările unui astfel de business și inovație în sectorul agroalimentar am discutat cu fondatorii săi, în interviul de mai jos: