Las respuestas de especialistas a las preguntas más apremiantes de los empresarios: descubren soluciones, aprenda de los estudios de caso locales y envíenos sus preguntas.
A:
O idee aici este să estimezi un nivel al contractelor bugetate (estimate) pe an, versus stocul de ore-om care trebuie acoperite.
A:
În primă fază, poți apela la expertiza firmei de contabilitate cu care lucrezi. Ulterior, pe măsură ce afacerea se dezvolta, ar ajuta să soliciți consultanță periodică (ex.: lunar), ca să înțelegi fluxurile și să optimizezi informațiile. Ulterior, se poate că aceasta consultanta externa să fie mai rară (ex.: trimestrial).
A:
Dacă din calculele proprii reiese că veniturile sunt mai mici decât cheltuielile, continuarea în același scenariu nu este posibilă. Trebuie să acționezi rapid, fie prin modificarea costurilor (dacă mai e posibil), fie prin creșterea prețului de vânzare/modificarea structurii serviciilor astfel încât veniturile obținute să poată susține afacerea.
Continuarea activității în condiții de pierdere nu face decât să mărească minusul și să îngreuneze revenirea.
BRIO este prima platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor din România. Fondatorul său, Dragoș Iliescu, spune că parte din ADN-ul companiei sunt datele bazate pe cercetări solide (”good science”) - în slujba copiilor și a școlilor, a comunității și a societății în ansamblul ei. Despre procesul de dezvoltare a produsului și provocările antreprenoriatului ne-a povestit în interviul următor chiar Dragoș:
Planable este un startup românesc care oferă o soluţie de colaborare pentru echipele de social media. Ideea sa a apărut din experiențele profesionale ale fondatorilor în agenții de comunicare și publicitate: exista o nevoie pentru ca echipele de social media și brandurile să lucreze într-un mod mai eficient. Despre drumul de la idee la o afacere în creștere, experiența programului de accelerare TechStars și impactul valorilor personale în business ne-a povestit în interviul de mai jos Xenia Muntean, co-fondatoare.
Lăptăria cu Caimac este o afacere de familie, lansată în 2018. Despre provocările unui astfel de business și inovație în sectorul agroalimentar am discutat cu fondatorii săi, în interviul de mai jos: