Un loc în care să-ți spui problemele, frământările și secretele, să primești numai feedback pozitiv și să te antrenezi să fii vulnerabil în fața altora – totul în telefon, la orice oră. Cu aplicația I Love Failure – Emotional Gym, care-și așteaptă lansarea în ultima parte a anului, antreprenorul Cătălin Meșter vrea să ducă energia evenimentelor I Love Failure în mediul digital și să le scaleze impactul.
De 7 ani, Cătălin Meșter (fondator I Love Failure) și echipa lui aduc pe scenă povești despre provocări și eșecuri. Au organizat până acum 4 conferinte și câteva zeci de evenimente mai mici, au pus în scenă peste 500 de confesiuni și au adus peste 10.000 de participanți în săli.
Să urci pe o scenă I Love Failure (ILF) și să-ți spui povestea a fost de la început un gest de curaj și vulnerabilitate – ceva ce publicul a apreciat. „Lumea îmbrățișează eșecul, poveștile de pe scenă sunt aplaudate – cu cât sunt mai dure, cu atât sunt mai aplaudate”, spune Cătălin Meșter. Dar, dincolo de sala Operei Naționale București (unde au loc conferințele ILF) și dincolo de evenimentele mai mici sau cele din corporații, când ieși în lumea reală totul se schimbă. În lumea reală orice vulnerabilitate e încă pedepsită.
Și-atunci ce-ai putea să faci ca sentimentul de putere și pe care-l ai când îți asumi eșecurile în fața unei audiențe care te aplaudă să fie accesibil mai multor oameni și să dureze în timp? Soluția pe care mizează ILF este o aplicație mobilă care duce conceptul de confesiuni cu public în mediul digital, unde poate scala cu ușurință.
Toată lumea se confesează undeva
Aplicația I Love Failure – Emotional Gym (confess.grow.repeat), care se va lansa spre final de 2025, oferă un spațiu în care poți să-ți mărturisești eșecurile celorlalți utilizatori (anonim sau „asumat”), să descoperi confesiunile altora și, per total, să-ți domesticești criticul interior și să devii mai curajos și mai confortabil cu vulnerabilitatea.
„Toată lumea se confesează undeva”, spune Cătălin. „Dacă ai probleme romantice, undeva le spui; dacă ai probleme de business, undeva le spui; dacă ai probleme de orice fel, undeva le spui. Nevoia de a spune lucruri e umană.” De ce ai alege să spui ce te frământă în aplicația I Love Failure? „Pentru că e unul dintre cele mai safe și mai non-judgemental locuri în care poți face asta și ți-o asumi mult mai repede față de confesiunea tradițională, în care ești numai tu la terapeut sau la biserică sau cu prietena ta. Trebuie să relaxăm puțin, să scoatem nevoia asta de confesiune dintr-un spațiu sacru. Avem foarte multe de rezolvat în ziua de azi.”
👉 Pentru o doză forte de vulnerabilitate asumată, ia-ți bilet la conferința I Love Failure de pe 10 noiembrie, de la Opera Națională București. Folosește la check-out codul STARTARIUM20ILF și ai discount 20% la toate biletele Standard.
I Love Failure 2025
10 noiembrie, Opera Națională București
Construită pe un model freemium, aplicația împrumută din vocabularul sălii de gimnastică (există aparate, antrenamente și repetiții) și din estetica sălii de spectacole (cortină, aplauze). Un aparat numit „Fear-o-meter” îți măsoară constant nivelul de curaj – de la „Absolutely Terrified”, până la „I Love Failure” (versiunea de lucru a aplicației e în limba engleză, dar ea se va lansa cel mai probabil în română, într-o primă fază). În funcție de cât de curajos te consideră algoritmul, ești însoțit de o maimuță mai obraznică sau mai prietenoasă.
Maimuța este criticul interior, spune Cătălin Meșter. „Eu așa îi zic de mic, maimuța. Tot timpul când vreau să fac ceva aud acel dialog mental – «Nu poți, ești fraier, ești nu știu cum». Asta e maimuța.” Dacă nu lucrezi cu ea, dacă nu o provoci într-una, „o să-ți reducă lumea la 2 metri în fața ta, o să intri într-un confort din care nu mai poți ieși, în timp, o să te facă fricos”. Dar dacă exersezi, dacă te împrietenești cu maimuța, poți face tot mai multe lucruri.
Cum funcționează aplicația I Love Failure
Odată intrat în aplicație, poți ori să parcurgi pe un feed (similar cu cel de LinkedIn) confesiunile altor utilizatori, ori poți alege să te confesezi și tu.
Încă de la lansare, feedul va fi populat cu peste 100 de povești de toate felurile, de la eșecuri romantice la burnout, failuri în business sau povești din diaspora. Pe planul gratuit, ai un număr limitat de confesiuni pe care le poți consuma.
Poveștile din feed vin de la oamenii pe care echipa ILF i-a invitat să testeze aplicația, dar și de la cei care i-au scris lui Cătălin în privat, pe LinkedIn, după ce a anunțat că face acest app. Într-o primă fază, confesiunile vor apărea sub formă de text + poză. În faza 2, ele vor putea fi și audio, iar în faza 3 – video.
„Cea mai faină funcționalitate din I Love Failure app este că nu avem comentarii”, spune Cătălin. „Poți să te uiți, poți să aplauzi, să salvezi la tine în jurnal, dar nu poți să comentezi. Sunt foarte mândru de asta.”
Dacă vrei să te confesezi și tu, trebuie mai întâi să-ți alegi un „aparat” de antrenament: la „Own Your Story” poți să spui o poveste din trecut și ce ai învățat din ea; la „Current Struggle” poți să vorbești despre ceva prin care treci acum; la „Shame Training” scapi de rușine, la „Rage Room” te lupți cu furia, la „Group Confession” te confesezi împreună cu mai mulți utilizatori (un fel de Failure Anonymous, cum spune Cătălin Meșter). Anumite aparate sunt rezervate celor cu un anumit nivel de curaj (de exemplu, „Rejection Therapy”), iar altele sunt doar pentru utilizatori premium.
Apoi îți spui povestea unui AI. După ce ai terminat confesiunea, poți să-i setezi nivelul de privacy (jurnal – o vezi doar tu, pe feed anonim sau pe feed cu nume; cu o confesiune 100% asumată câștigi cele mai multe puncte și îți crești nivelul de curaj de la „Fear-o-meter”). Ca utilizator premium, poți posta în jurnal sau în feed oricâte confesiuni vrei (numărul lor e limitat pentru cei din planul gratuit).
Investiții și direcții de dezvoltare
I Love Failure – Emotional Gym se adresează într-o primă fază publicului corporate, antreprenorilor și tinerilor Gen-Z (inclusiv celor din școli, licee și facultăți). O categorie de public pe care Cătălin Meșter n-a luat-o în calcul de la început, dar care se dovedește a fi importantă, este diaspora, de la care a primit multe povești pe LinkedIn.
O direcție importantă de dezvoltare pe viitor este și cea corporate B2B – companiile ar putea oferi accesul premium în app ca un beneficiu pentru angajați.
Aplicația Emotional Gym face parte dintr-un plan mai amplu de dezvoltare al proiectului I Love Failure. Anul trecut, ILF lansa o campanie de crowdfunding pe SeedBlink cu scopul de a lansa o platformă B2C pe piața din România, de a extinde serviciile corporate și de a crea o franciză I Love Failure.
👉 Dacă ești interesat de o astfel de finanțare colectivă, descoperă aici ce platforme de crowdfunding autohtone și străine sunt active în România.
În ce privește linia de business B2B, creșterea a fost foarte mare în ultimul an, cu clienți importanți precum ING, Carrefour și Phillip Morris.
Cât despre franciza ILF, ea funcționează, spune Cătălin, „dar nu cum credeam noi, cu conferințe la toate operele din lume”. După două evenimente organizate în franciză în 2024 (la Timișoara și Cluj-Napoca), echipa I Love Failure a ajuns la concluzia că poate franciza mai curând evenimente mai mici, de nișă, precum I Love Failure – Business, organizat în parteneriat cu NOA Group.
Pe lângă campania de pe SeedBlink, ILF urmează să anunțe ridicarea unei runde mai mari de investiții din mai multe surse, inclusiv angel investors de pe piața locală.