Sustenabilitatea și startupurile verzi sunt teme la ordinea zilei, necesare și pentru mediul înconjurător, și pentru un mediu antreprenorial sănătos, pe termen lung. Scriem despre ele aici.
O aplicație care traduce kilowați și clase energetice în costuri reale pentru utilizatori și le oferă sugestii ca să-și micșoreze consumul de energie, Renergia este un exemplu de succes de transfer tehnologic din mediul universitar către domeniul de business. Pornit ca un serviciu B2C, startupul urmărește în prezent să treacă spre un model în care costurile sunt acoperite de businessuri partenere și dezvoltă în plus soluții B2B pentru a susține consumatorii și businessurile în procesul de tranziție energetică.
O afacere de îngrășământ din râme produs cu ajutorul AI, pornită ca o glumă, a reușit să ajungă între participanții programului Romania ClimAccelerator, 2024, categoria Seed Stage. Mihnea Secrieriu și Alexandru Ariciu, fondatorii WORMXSOIL, ne-au povestit de unde au început și cum vor să se impună pe piața locală și europeană de îngrășăminte naturale printr-o producție complet tehnologizată.
Impact Festival 2024 (organizat de Impact Hub Bucharest) a însemnat trei zile în care participanții au explorat noi perspective asupra inovației, impactului social și sustenabilității, transformând acest eveniment într-un catalizator al schimbării.
La nivel global, doar un copac este plantat pentru fiecare 8 copaci tăiați. Dincolo de cifre, dificultățile de reîmpădurire vin și din tipul de sol, condițiile de mediu și dificultățile legate de teren. O companie românească formată din 5 ingineri și cercetători își propune să rezolve aceste probleme cu ajutorul unor drone ce lansează nu semințe, ci proiectile cu puieți deja crescuți. Află cum vor cei de la Seedpods să schimbe felul în care plantăm și creștem pădurile. Seedpods se numără printre participanții din categoria Seed Stage în ediția din 2024 a programului Romania ClimAccelerator, organizat de Impact Hub Bucharest și partenerul principal Raiffeisen Bank România, cu sprijinul EIT Climate-KIC să schimbe felul în care plantăm și creștem pădurile.
Fundația Ellen MacArthur și Kantar au lansat „Ghidul de marketing pentru economia circulară”, un document menit să ofere companiilor competențele necesare ca să treacă de la o economie liniară la una circulară. Inițiativa ajută experții în marketing să valorifice principiile sustenabilității, stimulând în același timp creșterea afacerilor și sporind loialitatea clientelară.