Jobful este este o platformă online de recrutare prin gamification. Compania a câștigat locul 3 și premiul de popularitate în cadrul PitchDay 2018 - la aproape un an după competiție, Mihai Cepoi, co-fondator și CEO, ne-a povestit despre experiența PitchDay și evoluția companiei.
Jobful a fost fondată în 2016 și este o platformă online de recrutare prin gamification, care leagă nevoile companiilor de atragere, recrutare și selecție a candidaților cu nevoile studenților de claritate și eficiență în găsirea locurilor de muncă.
La mai puțin de un an de la PitchDay, platforma numără 17.000 de utilizatori, numărul de clienți ai Jobful a ajuns la peste 170, echipa are 11 oameni și se pregătesc ca în 2020 să scaleze în Ungaria, Polonia, Germania și India.
Recent, Mihai Cepoi, co-fondator & CEO Jobful, ne-a povestit care au fost provocările de până acum, ce planuri de viitor au și cum a fost experiența PitchDay, într-un interviu video pe care îl poți viziona integral la finalul materialului:
Povestea Jobful
Ideea a apărut ca urmare a procesului de gamification pe care îl aplicam pe diferite procese de resurse umane și când am ajuns la recrutare, am decis să ne concentrăm acolo, să pivotăm în direcția asta. Ideea a apărut în urmă cu aproape 2 ani de zile, am pivotat de 2 ori, după care am lansat oficial și de acolo am început o rampă de accelerat business-ul.
Cum a apărut dorința de a deveni antreprenor
Cred că prima oară când m-am gândit la ideea de antreprenoriat a fost în cadrul Universității Alternative, când mi-am dat seama că e o zonă în care poți să explorezi în orice direcții și, în același timp, să păstrezi mediul profesional, venind dintr-o zonă de vânzări, activ în viața mea.
Provocările de până acum
Cea mai grea provocare a fost pentru mine momentul în care ne-am despărțit de unul dintre co-fondatori, în urmă cu un an de zile. Am rămas în continuare prieteni, doar că a fost un moment în care mixul de relație personală și profesională ne-au dus către o despărțire din perspectivă profesională.
Planuri pentru următoarea perioadă
În momentul de față, închidem cea de a doua rundă de investment, seed round-ul, urmează să lansăm până la sfârșitul anului în Ungaria, iar anul viitor în Polonia, Germania și India.
Experiența PitchDay
Ce ne-am luat noi de la PitchDay, dincolo de premii și faptul că am pitch-uit pe scenă, a fost vizibilitate. Cred că cel mai mult ne-a ajutat, din momentul respectiv până astăzi, să cunoaștem tot mai multe medii și să deschidem cât mai multe uși, atât din perspectivă de marketing, PR sau sales. Adică pe toate planurile ne-a făcut mai vizibili.
(...) În etapa de la mese, există o formă de a asculta și a înțelege start-up-urile din jurul tău și pe măsură ce vezi care ți-e competiția, îți dai seama că start-up-ul tău nu poate fi definit ca ”mai bun” sau ”mai puțin bun”, ci este și o formă de încredere pe care trebuie s-o primești de la colegii de la mese.
Sfaturi pentru viitorii participanți PitchDay
Un sfat pentru PitchDay pe care l-aș avea pentru participanții PitchDay ar fi să se pregătească foarte bine. Sunt foarte multe lucruri care pot apărea neprevăzut, sunt multe lucruri care pot încurca o prezentare, sub o formă sau alta, dar dacă firul roșu și mesajul este coerent și foarte bine pregătit, întotdeauna va ieși bine.
Recomandări pentru antreprenori
Ce am realizat în ultima perioadă e că avem un mediu foarte competitiv în România și, uneori, această formă de competitivitate nu ajută să creștem afacerile la început de drum. Aș sfătui antreprenorii să se uite stânga-dreapta după ce colaborări ar putea să facă și alături de cine ar putea să pornească la drum mai deștept decât singur.