iTux a câștigat locul I la PitchDay 2018 - un an mai târziu, ne-a povestit care a fost experiența competiției și cum a evoluat afacerea în lunile care au urmat marelui premiu.
Înființat în 2016, iTux este primul serviciu de închiriere ținute bărbătești de ceremonie din România. În noiembrie 2018, la momentul participării la PitchDay, compania avea o echipă de 5 oameni, aproximativ 500 de clienți pe an și două locații fizice, în București și Cluj.
Astăzi, compania este prezentă și în Constanța, iar recent și-a dezvoltat liniile de produse: portofoliul iTux include și linia de rental pentru femei (ținute office și business) și linia de rental pentru copii (ținute identice cu ale taților).
Recent, Alexandru Neștian, co-fondatorul iTux, ne-a povestit care au fost provocările de până acum, ce planuri de viitor au și cum a fost experiența PitchDay, într-un interviu video pe care îl poți viziona integral la finalul materialului:
Povestea iTux și provocările de până acum
iTux este primul serviciu de închiriere ținute bărbătești de ceremonie din România. În timpul unei ședințe mi-a venit ideea - cum ar fi să închiriem în loc să vindem? Fast-forward 9 luni mai departe, puneam toată ideea pe hârtie și deveneam un SRL, deveneam firmă.
Încercarea de a cultiva o piață care nu exista a fost o provocare - încercarea noastră de a educa poporul, bărbatul român, că există și varianta de rental și nu doar de a achiziționa un costum, dificultățile de pe piața forței de muncă, și anume dificultățile de a găsi oameni pe care să-i angajăm și pe care să-i aducem în echipă, atât entry-level, cât și mai avansați.
Experiența PitchDay
A fost un carusel de emoții, pentru că la semifinale eram la tiebreak și nu știam exact dacă o să ajung în finală sau nu (...). A fost, per total, o experiență cu care nu credeam că o să mă întâlnesc atât de curând și nu cred că o să mă întâlnesc atât de curând vreodată pentru că a fost the first prize și the first award.
Recomandări pentru cei care vor să aplice la PitchDay
Sfatul meu către viitorii participanți Startarium e să-și cunoască foarte bine business-ul, să meargă pe încredere, să aibă încredere în ei, să nu le fie frică - rău nu se poate întâmpla. Dacă au ajuns acolo, au ajuns să fie în finală să fie pe aceeași scenă, e clar că au trecut de etapa de preselecție, de prima etapă de jurizare, de semifinală, de karma, de tot. Au ajuns acolo pe meritul lor, e dreptul lor să fie acolo și trebuie să profite de el.
Planuri de viitor
Anul viitor ne dorim să începem procedurile pentru francizare. Nu neapărat să vindem deja franciza, ci să începem demersurile de discuție cu diverse persoane deja interesate, să discutăm cu furnizori care se ocupă de realizarea pachetelor de franciză și de management-ul acestora (...). Francizarea, pentru noi, a fost de la bun început un obiectiv al business-ului, de aceea business-ul în sine este construit foarte modular, locațiile să fie independente, să aibă proprii furnizori, să nu depindă foarte mult de headquarter, să aibă autonomie atât la marketing și operațional, pe clienți, pe tot. De la bun început ne-am dorit să fie un business care să se ducă către franciză.