[ÎNSCRIERI ÎNCHISE] Ambassadors wanted! Căutăm 10 oameni gata să își suflece mânecile alături de noi în noua etapă 4GOOD. Ce au de făcut? Să ducă mai departe misiunea acceleratorului Startarium 4GOOD în comunitățile lor și să ajute astfel organizațiile locale să își crească impactul.
Cine sunt cei 10 ambasadori selectați pentru bootcamp-urile din toamnă
După multiplele aplicații primite pentru cea mai recentă oportunitate din Startarium 4GOOD, am ales cei 10 ambasadori locali care vor livra în toamna acestui an în orașele lor, cele 10 programe-capsulă pentru organizații cu impact. Aceștia sunt:
- Mihai Căprioara – Director, Fundația Comunitară Bacău (Bacău). În calitate de director executiv al Fundatiei Comunitare Bacău a finanțat zeci de organizatii și grupuri de inițiativă din Bacău și își dorește să contribuie la dezvoltarea unei societăți civile sustenabile. Crede că în rețea lucrurile se dezvoltă mai repede, iar Startarium este un loc unde informația, instrumentele dezvoltate și comunitatea antreprenorială se aliniază pentru a dezvolta programe de impact.
- Indira Abdulvoap – Business Consultant (Brașov). Indira a plecat ca GM din multinațională la finalul lui 2014, pentru a testa antreprenoriatul. A dezvoltat propria companie 5 ani, dupa care a făcut exit. Între timp, a fost/este CEO, Business Development Manager sau Innovation Manager la mai multe companii, din industrii diferite. Este business mentor la studenții de la The Entrepreneurship Academy, predă antreprenoriat copiilor de școală primară și scrie în Republica.
- Ana Murray – Country Director, Ashoka România (București). Este de 5 ani in universul antreprenoriatuluui social si al schimbarilor sistemice. Anterior, Ana a făcut parte timp de peste 9 ani din echipa de management a celei mai mari companii integrate de petrol și gaze din Sud-Est, cu accent pe strategie, managementul reputației, comunicațiile digitale și managementul programelor. Cu peste 10 ani dedicați politicilor publice, angajamentului civil și social, fie prin Lions Clubs International, Aspen Institute România (Fellow, 2010) sau The German Marshall Fund (Fellow, 2016), Ana se străduiește să găsească o cale durabilă pentru a avea impact social.
- Aurelia Cășaru – Coordonator programe, Fundația Comunitară Buzău (Buzău). Este implicată în proiectele Fundației Comunitare Buzău în proiecte de activism civic și formarea grupurilor de inițiativă. În fundație a fost implicată din iunie 2018 până în mai 2022 ca membru fondator și apoi director executiv în tot ceea ce a însemnat înființarea legală a organizației, fundraising, dezvoltarea de fonduri, crearea unei rețele de ONG-uri, grupuri de inițiativă, sponsori, diferiți stakeholderi.
- Natalia Bejan – Director Executiv, Startup Moldova (Chișinău). Natalia este director executiv la Fundația Startup Moldova, organizație non-guvernamentală care acordă suport startupurilor tech din Republica Moldova pentru dezvoltarea și creșterea acestora. Precedentele experiențe ale Nataliei vin tot din domeniul startup-uri tech, ea fiind product manager a dezvoltării unui credit card virtual în China și Chief Customer Officer într-un startup insurtech din Praga, Cehia.
- Oana Mîndruț – Formator, Președinte Life Education for All & Asociația Natura Vie (Cluj-Napoca). Oana conduce ONG-ul Life Education for All, asociație care dezvoltă proiecte în domeniul medical și educațional prin care a schimbat în bine viata a zeci de mii de copii. Oana mai conduce de 1 an jumătate și Asociația Natura Vie, o întreprindere socială de inserție – un magazine online de produse eco-friendly. Oana este formator și a predat antreprenoriat social și inovare socială și îsi dorește să contribuie la creșterea ecosistemului social din România.
- Monica Costea – Organizator și facilitator experiențe de învățare (Iași). În prezent organizează o serie de ateliere de dezvoltare personală online, activează ca voluntar în cadrul Asociației Climb Again, unde realizează activități sportive pentru și împreună cu copiii și tinerii cu dizabilități. În trecut a fost coordonator de activități în spitalul Marie S Curie din București pentru un proiect al Asociației Little People România, are experiență de lucru și în proiecte desfășurate cu Fonduri Europene și de facilitator.
- Silvia Petre – Președinte, Asociația Pro Xpert (Râmnicu Vâlcea). În prezent coordonează un parteneriat strategic Erasmus+ (cu parteneri din 7 țări) axat pe dezvoltarea competențelor antreprenoriale și IT în rândul artizanilor seniori. Are în portofoliu o serie de proiecte Erasmus+ pe care le-a coordonat și parteneriate strategice încheiate, implicându-se și în multe activități de promovare a economiei sociale.
- Cristina Radu – Fondator, LOOMescu (Sibiu). Cristina este implicată în prezent în proiectul său antreprenorial - Loomescu și în incubator107Sibiu. Cristina este vicepreședinte al asociației Tricycle de 8 ani, asociație care este gazda evenimentelor de educație non-formală de la incubator107Sibiu și a altor proiecte. Dorește să cunoască și să se conecteze cu oameni interesați de antreprenoriat social.
- Andreea Iager-Tako – Founder Centrul Cultural PLAI (Timișoara). Andreea și-a dezvoltat competențele de training și facilitare în proiectele dezvoltate de ea și în organizațiile din care a făcut partea de-a lungul timpului, iar ca experiență profesională a acumulat cunoștințe în marketing și resurse umane. A lucrat cu profile de oameni foarte diverse, grupuri mai mari sau mai mici, cu nevoi diferite, pentru care a construit și livrat module de training.
Ce se întâmplă mai departe în program
Pe 10 august va avea loc prima întâlnire de onboarding cu cei 10, iar mai apoi, în perioada 31 august – 2 septembrie aceștia vor participa alături cu echipa Startarium și Impact Hub la “Ambassadors Bootcamp”, loc unde se va desfășura procesul de co-creare a proceselor de training și planificare a curriculei pe care o vor livra către organizații în toamna aceasta.
Curând deschidem și înscrierile pentru organizațiile care vor beneficia de aceste bootcamp-uri de învățare. Dacă ești parte dintr-o organizație cu misiune socială și vrei să afli când va fi deschisă înscrierea pentru bootcamp-urile locale, lasă-ne datele tale de contact aici și îți vom da de știre când poți aplica.
Pe scurt despre 4GOOD Ambassadors
- 10 orașe, 10 ambasadori - aducem 10 programe-capsulă 4GOOD pentru organizațiile cu impact pozitiv din comunitatea ta!
- Dacă ai experiență de training și facilitare și ești conectat la astfel de organizații din comunitatea ta, te așteptăm să te înscrii
- Vei pregăti evenimentul pentru orașul tău, îl vei promova și livra către inovatorii sociali care vor să își crească impactul
- Primești resurse și sprijin din partea Startarium și Impact Hub Bucharest, ești remunerat pentru eforturile tale și contribui activ la dezvoltarea comunității tale!
Lansată în 2021, prima etapă a Startarium 4GOOD, acceleratorul de business pentru misiuni cu impact, a implicat 27 de proiecte cu misiune socială. Acestea au trecut, timp de două luni, printr-un proces accelerat în care și-au dezvoltat propriile strategii de scalare. Finaliste au fost 4 organizații care au beneficiat de sprijin pentru creștere, iar două dintre ele au primit și o finanțare totală de 30.000 de euro. Află mai multe.
A doua etapă a programului, Startarium 4GOOD Local Editions este un spin-off al acceleratorului nostru de impact, prin care scalăm impactul deja testat al programului. Iar asta cu ajutorul a 10 ambasadori locali care să organizeze în toamna lui 2022 câte un bootcamp în orașele lor, pentru organizațiile care cresc proiecte cu potențial și sens în aceste comunități.
Ce căutăm
Ca să putem sprijini mai multe organizații ce pun binele comunității în centrul misiunii lor, avem nevoie de 10 ambasadori strategici. Ei vor organiza și livra un program-capsulă de 2 zile - un bootcamp intensiv care include atelierele, materialele educaționale, resursele și instrumentele utilizate în prima ediție a programului Startarium4GOOD.
De ce? Ca să ajungem la 100 de organizații cu misiune socială care să își crească impactul și să facă asta într-un mod sustenabil.
Profilul ambasadorilor
Dacă vrei să crești impactul pe care îl ai în comunitatea ta și să înveți cum să implementezi un program de scalare pentru afacerile sociale, suntem nerăbdători să te cunoaștem! Înscrie-te dacă:
- Cunoști organizațiile din orașul tău care au nevoie de acest program
- Înțelegi și ești conectat la nevoile acestor organizații
- Ai experiență de training și facilitare cu grupuri
- Vrei să sprijini și să contribui la dezvoltarea comunității locale
- Ai un minim de cunoștințe de business sau de management de ONG
- Ai o agendă care așteaptă să fie completată cu activități în perioada august – octombrie
Ce vei avea de făcut?
- Să mapezi organizațiile și potențialii beneficiari de la nivel local, dar și oameni-resursă care s-ar putea implica în activitățile din agendă sau finanțatori care să susțină evenimentul în orașul tău
- Să promovezi programul ca să atragi participanți
- Să faci selecția organizațiilor care vor participa în bootcampul pe care îl organizezi în orașul tău (fii fără grijă, te ajută și echipa Startarium)
- Să gestionezi bugetul alocat pentru bootcamp și să organizezi necesarul logistic pentru desfășurarea evenimentului (de la locație, la materiale necesare, catering etc)
- Să facilitezi bootcampul cu 10 organizații timp de 2 zile
- Să adaptezi experiența de învățare la contexte și nevoi locale
- Să facilitezi colaborarea și comunicarea într-un spațiu sigur pentru participanți
- Să folosești materialele educaționale puse la dispoziție în Startarium
Pe tot parcursul activităților vei avea sprijinul organizatorilor și vei fi remunerat pentru activități.
4GOOD Ambassadors
De ce să devii 4GOOD Ambassador
- O să ai o contribuție activă la felul în care se dezvoltă comunitatea ta și afacerile sau proiectele cu misiune socială din aceasta
- Participi in Bootcamp-ul ambasadorilor, unde te vei conecta cu alți profesioniști ca tine
- Devii parte din comunitatea Impact Hub Bucharest & Startarium
- Înveți sa livrezi un nou format de program și ai parte de o nouă experiență profesională
- Organizația pe care o reprezinți se poziționează ca un contributor activ la dezvoltarea antreprenoriatului social (dacă este cazul)
- Ești remunerat/ă pentru contribuția ta și primești sprijin și resurse pentru implementare
Calendarul activităților
- 6 – 29 iulie: Înscrieri deschise
- 5 august: Anunțăm cei 10 ambasadori și orașele lor
- 10 august: Onboarding Meeting / Online KickOff
- 31 august - 2 septembrie: Ambassadors Bootcamp & co-creare procese de training
- Intervalul 17 – 28 octombrie – Desfășurare bootcamp-uri
- Octombrie – Noiembrie – Raportare rezultate
Dacă ești parte dintr-o organizație cu misiune socială și vrei să participi la bootcamp-urile locale, înscrie-te aici!