Paul J.R. Renaud: Networkingul nu e despre a vinde ceva, ci despre a-l cunoaște pe celălalt

Ideile bune de afaceri capătă cel mai bine vizibilitate prin răspândirea lor într-o rețea de contacte - care trebuie creată și mereu întreținută. Iar liderii de succes trebuie să-și cultive abilitățile de networking. Am vorbit despre toate acestea cu Paul J. R. Renaud, coach cu vastă experiență în lucrul cu multinaționale din România pe teme de marketing, vânzări sau leadership.

Startarium: Ai devenit coach pentru că, spui adesea, îți „pasă de oameni”. Unde se intersectează interesul tău autentic pentru oameni cu apetența pentru sesiuni de networking? 

Paul J. R. Renaud: Mult timp, am fost om de vânzări și de marketing. Când s-a pus problema să avansez în carieră, am realizat că trebuie să motivez și să colaborez cu oameni. Să încerc să-mi construiesc un fel de bază bună de contacte.  

Ca antreprenor, n-ai acest lux: pornești de la o idee despre ceea ce încerci să vinzi, dar tot trebuie să găsești clienți. Mi-am dat seama că, dacă îmi încep propria afacere, trebuie să vorbesc cu oamenii și să-mi vând serviciile. Am constatat că, dacă forțez prea …