Descoperă alte modele de afaceri care te pot inspira, află povești de succes, strategii de business și soluții de criză care au funcționat eficient în cazul altor antreprenori din România.
În România, e-commerce-ul continuă să crească accelerat, dar această expansiune înseamnă și un impact semnificativ asupra mediului. O afacere online poate face tranziția către un model de consum mai sustenabil folosind ambalaje eco, optimizându-și website-ul sau prin inițiative re-commerce. Descoperă în infograficul de mai jos 11 strategii pentru a avea un business e-commerce cu adevărat responsabil față de planetă și societate.
Să mănânci (mai) ieftin nu înseamnă întotdeauna să mănânci prost; să faci economie la curent nu presupune să stai la lumina lumânării sau pe întuneric. Dar să încerci să trăiești sustenabil, cu atenție la ce și cât consumi (și mai ales la cât cheltuiești), implică puțin efort. Alcătuiește-ți un buget personal, fă cumpărături într-un mod conștient, scoate bani din vânzarea produselor pe care nu le mai folosești, testează un consum controlat de energie electrică. Am ales pentru tine câteva soluții autohtone care te ajută să economisești bani pe termen scurt, mediu și lung.
Măslinescu e un business de familie fără concurență în România – o cramă de ulei de măsline premium, care crește accelerat și totodată educă publicul autohton. Din crama Măslinescu pleci nu doar cu ulei de măsline de cea mai bună calitate, ci și cu răspunsuri la orice întrebare ai avea despre alegerea uleiului. Am aflat de fondatori, Georgian și Crina Dobre, cum s-au impus pe piață, cum mențin echilibrul între antreprenoriat și viața de cuplu și cum putem, ca simpli consumatori, să identificăm un ulei de măsline de calitate.
Brandul House of VLAdiLA (intrat pe piața de design în 2018) produce tapet, materiale textile și piese de mobilier. După o perioadă de creștere organică și marele premiu la competiția „Românii sunt antreprenori” 2023, compania vizează extinderea internațională, mizând pe calitate și crearea de experiențe personalizate pentru clienții lor. Cofondatorul Dragoș Vlădilă ne-a povestit planurile sale de viitor și cum privește antreprenoriatul după 13 ani pe baricade.
BRIO, platforma care-și propune să facă din testarea standardizată norma în educația românească, se extinde în școlile din România și plănuiește să scaleze internațional. Am discutat cu Gabi Bartic, CEO BRIO, despre evoluția businessului care a câștigat în 2023 premiul II la „Românii sunt antreprenori”, categoria Running Ops, despre planuri de viitor și despre ce determină echipa să rupă discursul stereotip despre „falimentul” educației din România.