Descoperă alte modele de afaceri care te pot inspira, află povești de succes, strategii de business și soluții de criză care au funcționat eficient în cazul altor antreprenori din România.
Brandul House of VLAdiLA (intrat pe piața de design în 2018) produce tapet, materiale textile și piese de mobilier. După o perioadă de creștere organică și marele premiu la competiția „Românii sunt antreprenori” 2023, compania vizează extinderea internațională, mizând pe calitate și crearea de experiențe personalizate pentru clienții lor. Cofondatorul Dragoș Vlădilă ne-a povestit planurile sale de viitor și cum privește antreprenoriatul după 13 ani pe baricade.
BRIO, platforma care-și propune să facă din testarea standardizată norma în educația românească, se extinde în școlile din România și plănuiește să scaleze internațional. Am discutat cu Gabi Bartic, CEO BRIO, despre evoluția businessului care a câștigat în 2023 premiul II la „Românii sunt antreprenori”, categoria Running Ops, despre planuri de viitor și despre ce determină echipa să rupă discursul stereotip despre „falimentul” educației din România.
Marius Tudosiei (Fondator Băcănia Veche) are propria afacere HoReCa de 15 ani. Din exterior, pare că și-a găsit mai târziu adevărata pasiune – mâncarea din ingrediente naturale, făcută și vândută cu drag. Antreprenorul de 49 de ani ne-a povestit cum se vede traseul lui profesional din interior, de ce nu se simte sprijinit de statul român și de ce nu recomandă nimănui să plece la drum fără un plan de afaceri (cum a făcut el).
Dacă plănuiești să îți deschizi o afacere, este important să știi că, pentru a avea succes, trebuie să adopți un model de business modern, care să corespundă tendințelor actuale. În caz contrar, îți va fi greu să te adaptezi la cerințele pieței și va fi dificil să ocupi cota de piață pe care o meriți. De aceea, unul dintre lucrurile pe care le poți face este să te documentezi asupra unui model de business considerat optim, în prezent: modelul SaaS.
În prezent, succesul pe termen lung al unei afaceri nu se mai măsoară doar din punct de vedere al profitabilității financiare, ci și din perspectiva impactului pe care îl are aceasta asupra societății și mediului înconjurător. De aceea, antreprenorii caută constant metode și soluții de a susține mediul înconjurător și comunitatea, prin intermediul activităților lor.