Antreprenoriatul local devine tot mai incluziv, iar dezvoltarea sa încurajată. E un bun moment să privim ecosistemul românesc din alt unghi: cel al egalității de gen. Descoperă interviurile și opiniile scrise de femeile care au fondat propriile afaceri!
În România, avem colivărese, cofetării care fac colivă, colivă la cornet sau chiar înghețată de colivă. Dar o cofetărie care să vândă doar colivă, în diverse sortimente, sub un brand de sine stătător, n-aveam până să apară Mori. Colive de viață. Fondatoarea, Ioana Mihai, ne-a povestit despre experiența programului Start-Up Nation, prin care a obținut investiția inițială, și provocările unui business în domeniul alimentar. Ne-a oferit și câteva sfaturi pentru cei care vor să deschidă unul și nu știu de unde să înceapă.
La început de august 2025, startupul Planable a anunțat că a fost cumpărat de către compania ucraineană SE Ranking. Cei patru cofondatori și-au vândut integral acțiunile, dar nu părăsesc compania românească pe care au creat-o și crescut-o împreună. Am stat de vorbă cu Xenia Muntean (CEO Planable) despre procesul de exit și despre trecerea de la statutul de antreprenoare, la cel de angajată.
Pentru a sprijini businessurile românești conduse de femei, Impact Hub Bucharest și Raiffeisen Bank România au lansat Start Her Journey. Înscrierile în acest program de accelerare de trei luni au loc până pe 30 septembrie.
Într-o bătălie contra gablonțurilor, Oana Bîrsescu, fondatoarea Zea et Sia, vrea să atragă clienți prin bijuterii din aur rare sau unice pe piața locală, precum brățările matchwear sau cerceii cu toartă. Am aflat de la Oana cum a înființat un business cu bijuterii din aur fără să aibă cunoștințe în domeniu și cum reușește să tragă o linie între viața de antreprenoare și cea personală.
Pe o piață a cărții aflată în scădere, segmentul de carte pentru copii înflorește – la nivel de cerere, de producție, dar și de vânzări. Brandul de carte personalizată pentru copii My Secret Land previzionează o creștere cu 100% a profitului, în anul care urmează. Cofondatoarea Cristina Clima ne-a purtat prin provocările de creație a acestui tip de carte și ale antreprenoriatului într-o nișă din ce în ce mai competitivă, dar cu potențial de creștere accelerată.