Semnătura electronică – cum funcționează, ce opțiuni ai și la ce te ajută

În ultimii ani, dar mai ales începând cu 2020, pe fondul măsurilor de distanțare socială, tot mai mulți antreprenori au luat în calcul sau chiar au început să folosească semnătura electronică. Lucian Daia (CTO Zitec) ne-a răspuns la cele mai importante întrebări despre acest subiect. Vezi mai jos detalii despre cum adopți o astfel de semnătură, ce opțuni există pe piață și la ce să fii atent.

Pentru ca documentele în format digital să aibă aceeași valoare legală ca cele pe hârtie, cu semnătură și ștampilă, este nevoie de semnătură electronică. Facturi fiscale, contracte, bilanțuri contabile și multe altele pot fi semnate astfel. Semnătura electronică implică o scutire importantă de timp și cost, în plus aduce un plus de siguranță, riscul de falsificare sau alterare fiind zero.

Noi, la Zitec, avem o experiență de aproape două decenii în domeniu digitalizării, iar cu semnătura electronică DocuSign am economisit doar anul trecut 240 de ore pe care le-am fi investit în semnarea contractelor pe care le-am încheiat cu clienți, furnizori etc. 

Din punct de vedere al reducerii timpului petrecut pe astfel de …