💊 Pastila #10: firmă în 24h, cum arată piața de influencer marketing + content video tips & tricks

Pare că oriunde te-ai uita săptămânile acestea vezi fie Jocurile Olimpice, fie Liga Campionilor, fie Insula Iubirii. Orice altceva a dispărut de pe radar. Însă noi suntem vigilenți chiar și-n miez de vară, deci am cules câteva dintre cele mai importante știri pentru ultimul episod din „Pastila de antreprenoriat” din acest sezon (pe care sperăm că-l citești/asculți din concediu).


  • Registrul Comerțului a intrat într-o nouă etapă în procesul de digitalizare. Unul dintre beneficii este că timpul necesar înființării unei firme se reduce de la 72 de ore la doar 24. Mai mult, în maxim 15 minute se pot completa și încărca documentele de înființare a firmei în noul portal dezvoltat de ONRC. 

  • În sfârșit avem o organizație care reprezintă ecosistemul național de startup! Asociația ROStartup Ecosistem, înființată oficial la final de iulie, reunește investitori, furnizori de programe, reprezentanți ai autorităților publice și alte entități din ecosistemul antreprenorial. Misiunea sa este de a fi un catalizator pentru activitățile organizațiilor membre și să le amplifice impactul. 

  • Peste 70% dintre antreprenorii de la noi nu au stabilit obiective de business legate de impactul activității asupra mediului și a societății. Conform unui studiu realizat de Social Innovation Solutions alături de IRES și BCR, cei mai mulți respondenți asociază noțiunea de „sustenabilitate” cu dezvoltarea durabilă a afacerii, îndeplinirea așteptărilor angajaților și ale clienților, costurile de finanțare reduse și reducerea amprentei de carbon. 

  • Peste 100 de milioane de euro s-au investit doar în 2024 în România pe campaniile cu influenceri, cu 300% mai mult față de acum 3 ani, arată un studiu publicat de MOCAPP.net, cea mai mare platformă de Influencer Marketing din România. Mai surprinzătoare decât această cifră este ponderea bugetelor de influencer marketing din totalul pieței de digital. În România, 20-30% din banii pentru campanii digitale sunt cheltuiți pe influenceri, față de media europeană de maxim 7%. 

În afară de știrile săptămânii, avem pentru tine două doze de inspirație antreprenorială: 

 

  • Alex Glod, storyteller, trainer și creator de cursuri online, a revenit în studioul Startarium, de data aceasta ca să ne povestească despre cum poți să-ți crești afacerea prin conținut video. El a ținut să menționeze că nu e nevoie să produci filmulețe pentru toate rețelele de socializare, ci doar pentru acelea unde te regăsești și tu, și publicul tău. Dar ce e cel mai important este site-ul afacerii tale. Alex ne-a mai vorbit și despre ce tipuri de conținut video prind cel mai bine în funcție de platformă. Am discutat, bineînțeles, despre TikTok, Instagram și Facebook, dar ne-am îndreptat atenția și către LinkedIn și YouTube. Urmărește webinarul complet aici

  • Piața aplicațiilor de contabilitate a devenit atât de diversă încât poate fi dificil să o alegi pe cea mai potrivită pentru afacerea ta. Ca să faci o alegere informată, ți-am pregătit un top al celor mai bune aplicații de contabilitate, alese chiar de experții din domeniu – profesioniștii contabili. Însă înainte să iei o decizie, ar trebui să fii atent la 6 lucruri. 

În primul rând, la modul de funcționare al afacerii tale. Consultă toate resursele pentru a identifica exact care este modul de organizare și derulare a proceselor din organizație. Apoi, fă o listă cu informațiile și rapoartele pe care ai nevoie să ți le poată furniza programul de contabilitate.   

Al treilea pas e să te consulți cu profesionistul contabil, alți manageri sau CEO-ul companiei înainte de a alege o aplicație sau alta. Pasul 4: Stabilește care este bugetul care poate fi alocat pentru achiziționarea unei soluții informatice contabile. Apoi, ia în calcul planurile de extindere și scalare a activității companiei și de tehnologizare și încearcă să faci previziuni cu privire la nevoile viitoare. Nu în ultimul rând, fii flexibil. Adaptează permanent softul contabil, în funcție de nevoile tot mai complexe de informare ale utilizatorilor din compania ta.  

 

Mulțumim că ai fost alături de noi acest sezon la „Pastila de antreprenoriat”! Am fost Maria Bercea și Irina Bădescu de la Startarium și Impact Hub. Luăm o mică pauză și revenim la toamnă cu un nou sezon – și cu multe noutăți pe platforma Startarium. Până atunci, bucurați-vă de concediu, de Jocurile Olimpice și de fiecare samset!  

Ne auzim în septembrie pe Spotify, YouTube, Apple Podcasts și, bineînțeles, pe site-ul Startarium.  

La acest podcast au contribuit Monica-Ioana Buzea (știri) și toată echipa Startarium & Impact Hub Bucharest.      

Grafica: Adina Stroe      

Muzica: Catch It - Yurii Semchyshyn pentru Pixabay