Poate că te întrebi cum poți prospera în lumea actuală atât de rapidă și interconectată, în care colaborarea, feedback-ul și echilibrul dintre viața profesională și cea personală joacă un rol vital în productivitatea și bunăstarea noastră. Într-o lume în care ideile curg liber, colaborarea cu alții poate fi un adevărat atu.
Subiectele pe care le vom aborda sunt:
- Dezvoltarea relațiilor de colaborare
- Feedback-ul ca instrument de dezvoltare — cum îl cerem, cum îl oferim
- Echilibrul viață profesională-viață personală și importanța acestuia în nivelul de productivitate
Dezvoltarea relațiilor de colaborare
Comunicare pentru relații de colaborare – Metoda IOAn:
- Intenție
- Deschidere
- Ascultare activă
- Comunicare non-defensivă
Feedback-ul ca instrument de dezvoltare – cum îl cerem, cum îl oferim
Cum ceri feedback:
1. Spune la ce te referi concret și oferă contextul.
2. Alege momentul potrivit.
3. Adresează întrebări deschise.
4. Fii deschis la critică atunci când este constructivă.
5. Mulțumește celui care ți-a oferit feedback.
Cum oferi feedback:
1. Spune la ce te referi concret și fii obiectiv.
2. Asigură echilibrul dintre feedback-ul pozitiv și cel constructiv.
3. Oferă sugestii pentru dezvoltare.
4. Verifică dacă s-a înțeles corect ceea ce ai spus.
5. Afișează o atitudine de sprijin și încurajare.
Echilibrul viață profesională-viață personală ca instrument de dezvoltare
1. Stabilește limitele.
2. Fă lista sarcinilor ordonându-le în funcție de nivelul de prioritate.
4. Rezervă-ți timp pentru activitățile personale.
5. Folosește-te de tehnologie.
6. Flexibilizează-ți programul de lucru.
Bonus: Cele 3 elemente ale încrederii
„Două mâini pot construi o căsuță; mai multe însă pot ridica un castel.” – Helen Keller