Un instrument practic pe care îl poți folosi pentru analiza realistă, bazată pe fapte și pe date, a punctelor tari și a punctelor slabe ale unei inițiative este analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).
SWOT este un instrument de planificare strategică creat de Albert Humphrey pentru a evalua punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările dintr-un proiect. Acest lucru presupune formularea unui obiectiv specific și apoi identificarea factorilor interni și externi care sunt favorabili și nefavorabili pentru atingerea acestuia.
Analiza SWOT este ușor de folosit și este foarte utilă în analiza completă a proiectului sau inițiativei pe care ai planificat-o – te ajută să planifici mai bine, să ajustezi și să te pregătești cu un plan de rezervă, dacă e cazul. Îți arată ce faci deja bine, ce resurse îți lipsesc, ce riscuri poți minimiza și cum arată scenariul unui succes deplin.
Articolo scritto da. Matera Hub
@
Since 2011, Materahub has been the Intermediary Organization of the European Erasmus for Young Entrepreneurs program; since 2014 it is the Italian host of the Creative Business Cup, the only international competition dedicated to cultural and creative industries. Materahub is also a member of some of the most important European networks working in Creativity and Culture sectors.
Legge e
-
Dezvoltare personală, Strategie & Business Design
Cum măsori impactul avut de intervențiile creative asupra afacerii tale?
-
Idei & modele de business, Marketing & vânzări, Marketing & vânzari (cursuri)
Crearea unei comunități cere implicare și alegeri strategice, dar și o motivație puternică drept punct de pornire și obiective pe termen lung. Ce înseamnă o comunitate de business? Care sunt principiile după care să te ghidezi când o construiești? Și, mai ales, răspunde ea unei nevoi reale a membrilor? Răspundem la aceste întrebări alături de 3 organizații cu ADN comunitar – We For Real, Kofi Ti și Magazin Zero Waste.
-
E-Commerce, Idei & modele de business, Profil de antreprenor
La început de pandemie, Raluca Hăulică a făcut pasul către antreprenoriat, alegându-și segmentul de „affordable luxury” din industria de încălțăminte. Astăzi, brandul ei, Alura, a ajuns la o cifră de afaceri de 600.000 de euro și este în proces de internaționalizare. Îți facem cunoștință cu filosofia de business a unui antreprenor din Generația Z.
-
Green Startups, Idei & modele de business
O aplicație care traduce kilowați și clase energetice în costuri reale pentru utilizatori și le oferă sugestii ca să-și micșoreze consumul de energie, Renergia este un exemplu de succes de transfer tehnologic din mediul universitar către domeniul de business. Pornit ca un serviciu B2C, startupul urmărește în prezent să treacă spre un model în care costurile sunt acoperite de businessuri partenere și dezvoltă în plus soluții B2B pentru a susține consumatorii și businessurile în procesul de tranziție energetică.
-
Idei & modele de business
PiciordePlay este un spațiu virtual născut în pandemie, din dorința de a elimina distanța dintre spectatori și scenele ce găzduiesc spectacole românești. După ce a adus teatrul în casele a mii de românii, echipa și-a extins focusul și și-a asumat misiunea de a oferi acces grupurilor vulnerabile la producțiile locale, dar și de a cultiva gustul cât mai multor categorii de oameni pentru teatru. Alexandru Aramă, fondatorul platformei, ne-a povestit despre puterea transformatoare a teatrului și despre ce înseamnă să treci granița de la organizație cu scop comercial la organizație de impact.
-
AgriFood, Idei & modele de business
Cu o cifră de afaceri care se dublează de la an la an încă din momentul în care a fost lansat pe piață, în 2022, brandul de „bunătăți” plant-based, fabricate din ingrediente naturale Unison oferă ceva mai mult decât un portofoliu de produse – aduce în fața clienților o filosofie de viață sănătoasă, în jurul căreia s-a construit o comunitate solidă. Tudor Iacob, co-fondator Unison, ne-a povestit despre cum schimbările de perspectivă îți pot crește potențialul de scalabilitate și despre cum să transformi provocările în oportunități de business.
Inserisci il tuo account per leggere il resto dell'articolo.
Nu ai încă un cont? Încearcă accesul nelimitat la informație, inspirație și educație,
prin conținut original și atent curatoriat.Totul, de la 1 Euro pe lună.