💊 Pastila #39: Cum susții un pitch bun pentru afacerea ta (EPISOD BONUS)

Exercițiu de sintetizare a tot ce are mai bun businessul tău, dar și de public speaking, pitchingul contează, în competitiția „Românii sunt antreprenori”, aproape la fel de mult ca impactul pe care-l creează în societate businessul tău. Practic, pitchingul e momentul tău de spotlight. Așa că în acest episod vorbim despre cum să-l trăiești la maximum!

Dacă ai un startup cu o vechime între 2 și 5 ani și care generează deja venituri, completează formularul de înscriere de pe site-ul competiției și adaugă linkul unui pitch deck. Cu un pitch reușit, atât la nivel de conținut, cât și la nivel de prezentare, ai șansa de a câștiga unul dintre premiile în valoare totală de 50.000 de euro. Grăbește-te, înscrierile sunt deschise până pe 16 aprilie inclusiv.

Ce e un business pitch?

Pitchul e o prezentare scurtă și convingătoare menită să stârnească interesul investitorilor sau altor persoane relevante față de proiectul tău, fie că este un concept, un produs sau un serviciu.  

Pitchingul e un skill esențial pentru un antreprenor. Când ai o afacere la început, trebuie să-o prezinți mereu – în stânga și-n dreapta, fie că vrei să atragi un investitor, să-ți vinzi ideea de business unor potențiali clienți sau să convingi un specialist sau un partener să ți se alăture în afacere.

La competiția „Românii sunt antreprenori”, pitchurile din semifinală au câte 5 minute, iar cele de pe scena mare, din finală, 3 minute. 

Ce înseamnă să pitchuiești pe scena competiției?

Urci în fața a peste 500 de oameni (investitori, jurați, oameni din ecosistemul de sprijin și public general). Cu toții așteaptă să le spui de ce merită să aleagă sau să se uite la businessul tău. Ai 3 minute să-i convingi!

De unde începi: Câteva idei

  • Cu problema pe care vrei să o rezolvi. Poți să-ți descrii businessul într-o propoziție sau să spui o poveste personală;
  • Cu valoarea pe care o aduce afacerea ta, cum reușește să facă asta și pentru cine;
  • Cu o poveste, o glumă, o cifră ori o informație inedită;
  • Cu o combinație de propunere de valoare și poveste personală. 

Ține minte: Indiferent ce formulă alegi, ai doar câteva secunde să faci prima impresie și să-i convingi pe ceilalți să te asculte mai departe.

Ce e musai să conțină un pitch

  • Care este problema pe care vrei să o rezolvi cu businessul tău? 

  • Care e soluția pe care o oferi tu și ce o face unică? 

  • Ce-ți dă ție și echipei tale autoritatea sau dorința de a aborda această problemă? 

  • Cum funcționează afacerea ta – care e modelul de business? Ce produci, cui vinzi și cine plătește? 

  • Ce planuri de dezvoltare ai pentru businessul tău? Care sunt pașii următori? 

  • Cum arată piața pe care activezi? 

  • Ce vei face cu banii, dacă-i primești? 

Ce transmiți dincolo de cuvinte: Limbajul paraverbal și limbajul vizual

  • Vorbește pe un ton cald, calm dar și ferm;

  • Folosește-te din plin inflexiunile vocii tale ca să accentuezi anumite elemente;

  • Atenție cât gesticulezi și cât de mult te plimbi pe scenă;
  • Fă contact vizual cu cât mai multe persoane din sală;
  • Ai grijă să nu setezi așteptări prea jos exprimându-ți prea devreme emoțiile!

Nu uita: Ca să-ți aduci startupul pe scenă la „Românii sunt antreprenori” și să ai șansa de a câștiga premii în valoare totală de 50.000 de euro, înscrie-te acum în competiție! Ultima zi de înscrieri e 16 aprilie.  

Ne vedem pe 15 mai, la Hotel Radisson! 


Gazda acestui episod: Maria Bercea (Content Curator @ Startarium & Impact Hub Bucharest)

Au contribuit: Irina Bădescu, Monica-Ioana Buzea, Sînziana Mihalache, Alexandra Nistorac

Grafica: Adina Stroe        

Muzica: Stocktune 

„Pastila de antreprenoriat” e disponibilă pe SpotifyYouTubeApple Podcasts și, bineînțeles, pe site-ul Startarium!