Actualizat de fiecare dată când apar oportunități noi. Salvează și întoarce-te frecvent dacă ești în căutare de fonduri nerambursabile pentru afacerea ta. De la apeluri pentru agricultură și mediu, la cele pentru digitalizare, inovație sau antreprenoriat social, pregătește-ți aplicația pentru programele anunțate până acum.
Ce instrumente și întrebări folosești pentru customer research?
Pentru toate startupurile și ONG-urile aflate la început de drum, una din cele mai importante chestiuni atunci când vine vorba de scoaterea pe piață a produsului sau serviciului pe care îl dezvoltă o reprezintă, pe lângă atragerea de fonduri și de investiții, definirea segmentelor de clienți cărora li se vor adresa și alegerea acelui „client ideal” (sau customer persona, în termeni de marketing).
După ce ai definit segmentele de clienți, trebuie să încerci să afli cât de multe detalii poți legate de stilul de viață, nevoile, problemele, motivațiile și anxietățile clienților tăi.
În sens foarte larg – când vorbești de validarea produsului, vorbești în egală măsură despre segmentele de pricing și mesaje, iar atunci când cauți validare nu trebuie să te uiți doar după confirmări și indicii despre cum ar putea arăta viitorul produselor și proiectelor tale, ci și la invalidări și la clarificarea unor rute care să se închidă.